“Natuurwonder”

Meer info
US$ 24,28*
Vanaf
Plitvice Lakes National Park Toegangsbewijs
Geclassificeerd als nr. 1 van 44 dingen om te doen in Plitvice Lakes National Park
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: Meer dan 3 uur
Nuttige informatie: Toiletten
31 mei 2018 beoordeeld

Zelfs in het tussenseizoen is het hier al heel behoorlijk druk, niet voor niks is dit het mooiste natuurpark van Kroatië en bij uitbreiding van Europa.Vanuit ingang 1 heeft men al heel snel een spectaculair zicht op de adembenemende watervallen. Woorden om deze schoonheid te omschrijven schieten te kort.Aanrader.

30 mei 2018 beoordeeld

De Plitvice meren zijn één van de mooiste natuurwonderen van Europa en trekt niet voor niets jaarlijks vele duizenden bezoekers. De Plitvice meren zijn wereldberoemd en echt heel mooi, met zijn vele watervallen en turquoise meren. De hoogste waterval is 78 meter hoog. Je loopt door een dicht bebost landschap met kronkelpaadjes en houten bruggetjes en geniet van de prachtige natuur. We vonden dit de aanrader in Kroatië.

27 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

S'ochtends vroeg in Zagreb busstation vertrokken met busmaatschappij Varazdin richting Plitvice lakes entrance 1 en 2. Aankomst 9u50 am. We verbleven 1 nacht in b&b haus Dado. Daarom vroegen we de buschauffeur ons 1 halte recht voor de b&b af te zetten genaamd Minkinje. Snel onze bagage afgegeven en te voet ongeveer 20 minuten naar ingang 2. Entree prijs 150 kuna per persoon. De watervallen waren prachtig ongelooflijk en veel in hout aan gelegde wandelpaden. Wij hadden er van genoten en hadden tot grote toer gedaan hoog en laag gedeelte van het park ongeveer 6 uur vertrekken met een treintje naar hoogste gedeelte en wandelend naar beneden waar nog een boottocht staat te wachten. Alles in entree prijs inbegrepen. Park sluit 18 uur. Dan terug wandelend haus dado waar we voor 15 euro een diner kregen keuze vis of vlees en de volgende ochtend een ontbijt voor 7 euro. Nadien met de bus van Varazdin naar Sibenik waar de volgende dag nationaal park Krka bezoeken. Kregen er niet genoeg.

25 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Het was zelfs nog mooier dan ik had gedacht. Prachtige watervallen en omgeving, magnifiek appelblauwzeegroen water waar je doorheen kan kijken naar de vissen. Goede wandelpaden, maar goede schoenen met goede zolen zijn wel aangewezen voor als het regent. Best om zo vroeg mogelijk te gaan om files op de paden te vermijden. Een aanrader!

Bekijk meer beoordelingen
25 mei 2018 beoordeeld

Prachtig aangelegde paden. In mei was het nog niet te druk. Dus misschien ideale periode om te bezoeken. Uiteraard zijn de verschillende meren en de wisselende uitzichten om nooit te vergeten. Je vaart ook tweemaal met een bootje, eerst naar het vertrek van de wandeling, daarna een langere tocht over het grootste meer.

Reizigers die Plitvice Lakes National Park bekeken, bekeken ook

Plitvice Lakes National Park, Centraal-Kroatië

In Plitvice Lakes National Park geweest? Deel je ervaringen!