“Merkwaardige kerk”

US$ 497,03*
Vanaf
Privétour: Nin en Royal Vineyards van Zadar
31 mei 2018 beoordeeld

Eenvoudige kerk uit de 9° eeuw, kerkje is bijzonder klein en een van de mooiste Pre-romaanse kerkjes van Kroatië.Het is niet te geloven dat dit kerkje ooit diende als kroningskerk.

21 juni 2017 beoordeeld

De Heilig Kruiskerk in Nin is de oudste kerk van Kroatië. De preromaanse en romaanse stijl zijn mijn favoriete architectuurstijl. Voor mij is dus een must see. Binnen moet je heel goed kijken om de schoonheid te omvatten maar van buitenuit zijn er wellicht veel mensen die dit een topper vinden.

7 juni 2017 beoordeeld

Het is en blijft op deze manier onbekend hoe belangrijk dezeplaats was in het verleden. Het is wordt mooi neer gezet in het centrum van Nin, maar meer informatie erbij zou fijn zijn. Wel leuk dat je er ook binnen kan kijken.

3 augustus 2016 beoordeeld

Meer dan duizend jaar historie in minder dan 400 m2. Dat is de beste manier hoe ik dit monumentje kan omschrijven. Een conflict tussen de bisschop van deze kathedraal en de paus leide uiteindelijk tot een einde van de dominantie van de Orthodoxe kerk in Kroatië voor de opvolgende duizend jaar. Zeker het bezoeken waard.

Bekijk meer beoordelingen
15 juli 2016 beoordeeld

Het kerkje is klein en eenvoudig. Het toont 12 eeuwen oude overlevering op een erg gebalde wijze. Met wat inlevingsvermogen komt de sterkte van dit kerkje terug tot de actualiteit.

Reizigers die The Church of the Holy Cross bekeken, bekeken ook

In The Church of the Holy Cross geweest? Deel je ervaringen!