4 oktober 2016 beoordeeld

De hoofdingang van dit hotel is met een grote bus niet te bereiken. Bij aankomst werden we letterlijk gedumpt aan de zijkant van het hotel (bij de security) en hadden we geen idee wat en hoe. Na een klein kwartier werd er door de dame bij security dan eindelijk gebeld met de receptie en werden we opgehaald met een forse golfcar. Het personeel is buitengewoon aardig en spreekt meestal behoorlijk Engels. We hadden met zijn tweeën een enorm appartement met twee slaapkamers, twee badkamers, 2 balkons en een soort Frans balkon. Overal apart te bedienen airco. De schoonmaak zou wat beter kunnen. De bedden zijn groot en breed en liggen prima. Er is wel wat achterstallig onderhoud. Alles zit scheef en is vaak los. Ons appartement had uitzicht op het zwembad en dat beviel ons eigenlijk prima. In september was er vooral zon aan één kant van het zwembad, daar lag dan ook iedereen. Er zijn overigens twee zwembaden en een soort ondiep speelbad. Het water was wel frisjes. De hele dag is er vrij harde muziek bij het zwembad. Na een dag bij het zwembad ben je dat wel aardig zat. Het aanbod aan eten en drinken is onduidelijk. Thee, koffie en chocolademelk kun je de hele dag zelf pakken. Je ziet een apparaat dat cola, fanta en sprite levert en ook een apparaat waar sinaasappelsap, appelsap, kersensap (grenadine) en ananassap uitkomt. Wel behoorlijk waterig. Of er ook ander drinken is... geen idee. Ik zag op de laatste dag dat er voor (Turkse) gasten ijsthee werd geschonken, maar dat moet je duidelijk weten. Het eten is in buffetvorm en heel aangenaam. Er is altijd brood (en ook heel lekker brood), salade en kaas. Daarnaast is er een uitgebreid toetjesbuffet en een ruime sortering andere gerechten. Overal het algemeen prima bereid en zeer smakelijk. 's Morgens liggen er gekookte eieren. Als je een gebakken ei wil moet je dat even vragen aan de keuken. Hier is wel een taalbarrière. Je ziet dan ook duidelijk dat de Turkssprekende gasten beter de weg weten. Ze worden niet voorgetrokken, maar ze spreken wél de taal. Je mag ook eten in de a la carte restaurants. Afwisselend Indiaas en Chinees. Ik vond Indiaas beduidend beter. De spa beneden is leuk, maar niet bijzonder. Er is een sauna en een Turks bad (dat ik nooit aan heb gezien) en je kunt je laten masseren, maar dat vond ik met prijzen ruwweg vanaf 40 euro aan de prijzige kant. De fitnessruimte is prima. Jammer genoeg kwam ik er nooit iemand tegen. Zo af en toe is er wat animatie in de lounge, maar ik heb nooit de moeite genomen om daar te gaan zitten. Het strand is klein. De pier is leuk, maar het waaide zo hard dat het geen enkele zin had daarnaartoe te gaan. Er is van alles op het water te doen, maar ik heb nooit enige actie ontdekt (door de wind?). Er is een klein bad met drie glijbanen, maar ook daar heb ik nooit iemand gezien. Er is veel zorg besteed aan de groenvoorziening. Het ziet er kleurig en goed verzorgd uit. Er staan ook bananenbomen. Al met al een mooi complex, maar er is wel wat onderhoud te plegen.

• Verbleef: september 2016, reisde met vrienden
31 juli 2016 beoordeeld

Rustige ligging, toffe pier, zowel aan zee als aan de zwembaden voldoende ligbedden.
Personeel spreekt amper Engels en doen ook weinig moeite om het te begrijpen. Heel veel Turkse gezinnen en die worden opvallend op hun wenken bediend!
Wat de maaltijden betreft : voor ons zeker geen 5 sterren waard!! Ontbijt bestaat enkel uit brood. Geen pistolets,croissants ... 1 week daar verbleven, 1 week elke middag en avond hetzelfde "koud buffet" : sla, tomaat, wortelen, komkommer, sla met tomaat, sla met komkommer, sla met wortelen ... Wat koud moest zijn was lauw, wat warm moest zijn was lauw!! 's Middags lagen bij de desserts de resten van de aangesneden taarten van de avond ervoor!! Al veel in Turkije geweest maar dit nog nooit meegemaakt!! De snackbar aan zee was jammer genoeg maar de laatste dagen van ons verblijf open zodat we voordien verplicht waren in het hoofdrestaurant te gaan eten.
Leuke, rustige prommenade langs de zee om naar het stadje te gaan.
Watersporten inbegrepen maar nooit open!
Van dag 1 een oorverdovend lawaai van de geiser in het appartement. Tot 2 keer toe naar de receptie gaan melden. Niks aan verholpen!! Slapen met de deur dicht en de airco aan was de enige optie!!
Heel mooi complex waar er nog veel verbetering nodig is!!!!

• Verbleef: juni 2016, reisde met een partner
3 juli 2016 beoordeeld

Geweldig, rustig hotel.
In dit hotel verblijven zowel mensen die daar een appartement hebben als mensen die op hotel zijn. Voor mensen die niet goed te been zijn, of mensen die hulp of verzorging nodig hebben is dit hotel ideaal. Het zwembad beschikt over een speciale lift voor rolstoelgebruikers en alle delen van het hotel (met uitzondering van 1 klein stuk terras) zijn met de rolstoel toegankelijk. Bij het buffet was het ook geen uitzondering dat de mensen van het hotel hielpen om mensen in een rolstoel te bedienen. Van het buffet kan trouwens niet verkeerd gezegd worden. Toen we toekwamen in het hotel leek het buffet niet overweldigend, er stonden geen rijen met eten, maar elke dag was er iets anders en het was gezond en vers. Voor mensen die een bepaalde allergie hebben of een bepaald dieet hebben is er niets apparts voorzien, maar je kan altijd vragen om aangepaste gerechten. Op de pier aan het strand kan je ook de hele namiddag pastas, saladdes en pizzas bestellen of kan je jezelf serveren van gefrituurde kip, hamburgers en frieten.
De animatie stelt niet zo veel voor maar dit was voor ons geen probleem. Af en toe komt wel iemand vragen of je zin hebt in beach volley of darts maar in vergelijking met andere resort hotels was het hier vrij kalm. In de all-inclusive formule is het inbegrepen om elke dag gebruik te maken van de watersporten zoals ringo en banana. Toen wij hier verbleven was het wel nogal winderig dus zijn we maar 2 keer uit kunnen varen. De zee is trouwens goed van temperatuur en doorzichtig (als er niet te veel wind is). Je kan er wel enkele vissen zien zwemmen maar niets spectaculairs.
Er is 1 dag op de week (wanneer het marktdag is in turgutreis) wanneer het animatieteam en de watersporten vrijaf hebben, en dan valt er op het resort niet erg veel te beleven, maar het is zeker aan te raden om dan zelf te voet naar de markt te gaan. Dit is een half uurtje wandelen lang het strand op een recent aangelegde prommenade.
Al bij al een aanrader voor mensen die op zoek zijn naar een rustige vakantie

Kamertip: suites boven het restaurant met frontaal zeezicht zijn prachtig, maar luidruchtig (moeilijk slapen voor 1 uur 's nachts)
  • Verbleef: augustus 2015, reisde met familie
25 mei 2016 beoordeeld

Prachtig hotel, heerlijk eten, fijne bediening en leuke fotograaf !!
Echt de moeite waard om naar toe te gaan . Het hotel ligt aan zee en beschikt over 2 grote buiten zwembaden en een binnenbad. Turgutreis is een leuk dorpje waar je prima naar toe kunt wandelen

• Verbleef: mei 2016, reisde met een partner
26 maart 2016 beoordeeld

Heel fijn rustig hotel ,goed van eten en drinken .
Geen schreeuwerige animatie .voldoende ligbedje overal en het waait daar altijd overdag zodat je relaxt kunt zonnen .2 grote zwembaden en een bad met loungebeddeb

Kamertip: Toegankelijk voor mindervaliden en ook appartementen
  • Verbleef: juli 2015, reisde met familie