28 mei 2018 beoordeeld

Mooi verzorgd hotel met grote goed ingerichte kamers.
Lekkere maaltijden, verzorgd gepresenteerd.
Vriendelijk en behulpzaam personeel.
Wel afgelegen van alles maar dolmus in de nabije omgeving.
Voldoende ligbedden aan zwembad en strand.

Kamertip: Wij hadden een mooie grote kamer (464) met een mooi balkon; heel rustig gelegen.
  • Verbleef: mei 2018, reisde met een partner
22 mei 2018 beoordeeld

pro- een goed onderhouden hotel waar het aangenaam vertoeven is
mooie zwembaden
lekker eten , genoeg variatie
heel vriendelijk personeel
veel vaste klanten
6 bars zo vindt je altijd wel eentje naar wens
contra- buiten het hotel is er niets te zien , een ritje per dolmus naar bodrum duurt 10
minuten en kost 3,30 lira
het water van het nieuwe 16+ zwembad was niet echt proper en de
onmiddelijke omgeving was gevaarlijk glad als het nat was
niet echt geschikt voor mensen die slecht te been zijn
een entertainmentteam dat wel wil maar het niet echt kan , avond animatie
was echt pover misschien dat in het hoogseizoen het beter is
kortweg een hotel dat qua prijs/kwaliteit heel goed is

Kamertip: vraag een kamer in het hoofdgebouw
  • Verbleef: mei 2018, reisde met een partner
20 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Terug een week in samara verbleven en was terug super. Nu nieuw adults only pool bij en wifi overal. Eten lekker en personeel super vriendelijk. Kamers ruim en net. Ja we komen terug. Thanks guys for again an excellent holiday

Verbleef: mei 2018, reisde met een partner
30 april 2018 beoordeeld

Om te beginnen: hotel Samara ligt afgelegen en komt niet overeen met de uitstraling van grote hotelketens als Limak, Delphin of Titanic. En dat is voor de trouwe bezoekers van Samara helemaal prima. Voor ons was het een schok. Toen we bij de kleine ietwat verouderde incheckdesk stonden bij dames die amper Engels spraken, dachten we al hmmmm... Toen de deur van onze rolstoelvriendelijke kamer (hier zijn er twee van, gelegen in een apart laag gebouw) en de muffe vochtige lucht ons tegemoet kwam van deze benauwde en veel te kleine kamer met uitzicht op een blinde muur, krabden we ons serieus achter de oren. Vanwege de vele juichende reviews op Internet, verwachtten we steeds dat er een geheime deur open zou zwaaien waarachter het echte Samara zich bevond. Maar helaas, die bleek er toch niet te zijn. Omdat we laat in de avond aankwamen, mochten we gebruik maken van het restaurant. Hier stond een eenzame schotel met roergebakken spinazie. Tegen de tijd dat wij bij de schotel aankwamen was deze (gelukkig) leeg. Spinazie. Hoezo? Dan maar naar de bar. Vol verwachting bestelden we onze favoriete cocktails waarmee we onze slechte eerste indruk hoopten weg te spoelen. Helaas; hiervoor moesten we 8 euro per stuk afrekenen. Hoezo? We waren toch in een all inclusive resort? De volgende ochtend, na veel gehannes met de rolstoel in de veel te kleine badkamer, bleek het totale resort veel kleiner dan op de foto's leek. Het zwembad was koud, de zee was koud, er bleef niets anders over dan net als de overige gasten tevreden glimlachend in een heerlijke fauteuil (hier is zeker niet op bezuinigd!) de hele dag van ons af te gaan zitten kijken. Nou zijn we daar niet heel goed in, vandaar dat we ons altijd in marmeren, glimmende feestpaleizen bevinden waar de hele dag reuring en activiteit is vanwege de grootschaligheid. En is die grootschaligheid er niet, dan is daar altijd nog wel de kans om deze teleurstelling te verdrinken in een grote hoeveelheid alcoholische versnapering of een karrenvracht lekker eten. Waarna je de opgedane overtollige kilo's er weer vakkundig afwerkt in een glimmende sportzaal vol met de nieuwste fitness apparatuur. Hoe anders in Samara; de eetzaal is grotendeels leeg; dat maakt het kiezen dan wel weer erg gemakkelijk. Hetgeen er ligt opgediend is overigens zeker heel smakelijk toebereid. De obers die langs de kant van de eetzaal staan te wachten, hebben het liefst dat je zelf de tafel opdekt. Sorry, maar dat ging ons net te ver. Over de cocktails schreven we al eerder en in de fitnesszaal staat een eenzaam gewichtenapparaat uit het TellSell tijdperk langzaam weg te roesten. We hebben het maar niet eens aangeraakt. Wij konden niet begrijpen dat de andere gasten zich vrijwillig hier een week lieten opsluiten, maar een kort interview rondje leerde ons dat meeste gasten hun hele leven alleen naar dit resort zijn geweest. Wij weten inmiddels dat er in deze tijd plenty hotels bestaan die hun vijfsterren gewoon waarmaken en verdienen en zijn na anderhalve dag met gierende banden uit deze misere weggereden.

Verbleef: april 2018
18 maart 2018 beoordeeld

Heel mooie, grote kamer met ook een mooie, ruime badkamer erbij. Het personeel was over het algemeen heel vriendelijk. De ligging is vrij afgelegen, wat misschien voor sommige mensen een nadeel kan zijn. 15 minuten met de dolmus en je bent in het centrum van Bodrum. Er waren genoeg verschillende bars om 's avonds te relaxen, met steeds een mooi uitzicht.

Kamertip: Wij hadden het geluk om vrij dicht bij de receptie te liggen waardoor we wel wifi op de kamer hadden.
  • Verbleef: september 2017, reisde met een partner