nicolev811
Den Haag

Fijn plekje voor een rustige, gezellige vakantie!

Beoordeling van Serpina Hotel
4,0 van 5 bollen14 jan 2016 beoordeeld
Fijne mensen, redelijk goed eten. Voor lekkere koffie pakte we iedere avond de dolmus naar Gumbet die op de hoek van het hotel je binnen no time naar Gumbet brengt. Het stran is een stukje lopen en als je niets mankeert heel erg goed te doen (10 minuten en je kan liggen) De opdringerigheid van de verkopers viel me hier best mee. Verwacht voor het geld geen spik en span taferelen maar iedereen doet hier zijn best om de gasten een goede vakantie te bieden! Prijs/Kwaliteit is hier heel goed in verhouding!
Datum van verblijf: september 2015
Reistype: Bezocht met een partner
3,0 van 5 bollenKamers
4,0 van 5 bollenLocatie
4,0 van 5 bollenService
Is er een probleem met deze beoordeling?
0.8 km van Serpina Hotel
0.3 km van Serpina Hotel
1.1 km van Serpina Hotel
Meer hotels in Gümbet bekijken
Beoordeeld op 30 november 2015

Service: alle werknemers in het hotel zijn supervriendelijk. Ze proberen zo goed mogelijk te antwoorden in het Engels. Wanneer hen dit niet lukt, gaan ze op zoek naar vrienden die dit mogelijks wel kunnen. Ze zijn ook steeds zeer beleefd bij het ontbijt, avondeten, ...

De kamer: de kamer op zich is heel basic. Badkamer met een bed, meer valt hier eigenlijk niet over te zeggen. Toch belangrijk: de kamer werd iedere dag opnieuw gepoetst. Volgens mij wel een heel groot pluspunt!

De locatie: op wandelafstand van het strand en van de gezellige winkeltjes. Nee, in het Serpina hotel kom je werkelijk niks te kort! Heb je even honger? Loop je toch gewoon gezellig even het hotel uit, en net naast de deur kan je alweer heerlijk wat eten.

Datum van verblijf: september 2015
Beoordeeld op 24 juli 2015 via mobiele applicatie

Met ons gezin wilde we een week in Bodrum vakantie hebben. Ik heb dit hotel gevonden via tripadvisor. De ligging van het hotel was perfect. In het centrum van Gumbet en heel dicht bij zee. Gumbet is een toeristische plek in Bodrum waar veel te doen en beleven is. Maar als je een beetje rustige vakantie wil hebben is het hotel heerlijk rustig. Personeel was uitstekend. Ze waren erg warm en doen alles om je blij te maken. Ontbijt was prima en het avondeten was erg lekker. De kok Ali is erg vriendelijk. Het hotel heeft één keer per week een Turkse avond. Gezellig!
Een mooie ervaring. Ik kan het iedereen aanraden.

Datum van verblijf: juli 2015
Beoordeeld op 24 juli 2015 via mobiele applicatie

Mijn Turkse vrouw, ik en onze 15 maanden oude dochter wilde een aantal daagjes in Bodrum vakantie vieren. Hotel Serpina is ons super bevallen. We hebben vijf nachten overnacht. Personeel was uitstekend. Ze doen alles om het je naar de zin te maken. Het zijn erg warme mensen.
Ontbijt was prima verzorgd. Veel keus voor ieder wat wils. Avondeten uitstekend en erg gevarieerd. Elke avond vers bereid door de kok Ali. Hij serveert zelf en heeft tijd voor een praatje of uitleg.
Mooi zwembad, lekker rustig altijd plek in zon en schaduw. Genoeg ligplaatsen.
Kamer redelijk basic maar verder prima. Het was warm in Bodrum dus het was fijn dat er airco was in de kamer.
Ligging van het hotel is super. 100 meter van centrum Gumbet en 200 meter van zee. Goed bereikbaar met Dolmus als je naar Bodrum centrum wil.
Een plek om nog eens terug te komen!

Datum van verblijf: juli 2015
Beoordeeld op 24 augustus 2013

Leuk en gezellig hotel, niet te groot. Vriendelijk personeel doet zijn best het je naar de zin te maken. Prima eten met veel keus / variatie. Leuk dat Ali, de kok, zelf voor je opschept aan het buffet en ook geregeld tijd maakt voor een praatje. Hoewel er altijd mensen zijn die al heel vroeg een ligbed claimen met een handdoek, hebben we nooit "misgegrepen"; er zijn voldoende ligbedden en er is altijd een plek in de zon of een plek in de schaduw te vinden.
Handdoekwissel veel vaker dan de aangekondigde 2x per week.
Enige minpunt is dat de badkamer er nogal sleets uitziet.

Datum van verblijf: augustus 2013
Beoordeeld op 14 augustus 2013

Wij waren 13 dagen in hotel Serpina, we hebben ons prima vermaakt. We hadden nog wel even willen blijven.

Hotel Serpina ligt dichtbij het centrum van Gumbet, een paar 100 meter lopen, maar wel uit de drukte. De kamers waren groot genoeg. Er stond dat je 2x per week schone handdoeken kreeg, maar in de praktijk bleek dit meer te zijn. Je ziet wel dat er geen grote schoonmaak wordt gehouden, de kitranden in de douche waren lichtelijk beschimmeld, verder was het netjes. Er was een kleine tv, maar amper ontvangst, hadden we ook niet nodig. Bedden zijn aan de harde kant, maar geen last van gehad.

Het balkon is klein, niet echt geschikt om op te zitten, ook al staan er 2 krukjes. Aan de achterkant van het hotel heb je geen leuk uitzicht (op een ander hotel), maar is wel lekker rustig.

Voor airco moet je 4 euro per nacht betalen, maar we hebben in overleg met de reisleiding van Subweb en de receptie 3 euro betaald omdat dat op de site van Sunweb stond.

Je kon lekker rustig zonnen bij het zwembad, er waren bedjes genoeg en er staan parasols.

Eten
Het ontbijt was van 8-10 uur stelde niet veel voor: wat brood, feta, kaas, olijven, komkommer, tomaat, yoghurt, gedroogde abrikozen, rozijnen, watermeloen, thee (sterk, maar kon je aanlengen met heet water)/koffie (niet lekker)/sap (heel zoet).
Het avondeten van 20:00-21:30 uur was in buffetvorm en heel goed, afwisselend en altijd genoeg, verschillende soorten vlees, salade, groenten en heerlijke zoete toetjes. De kok schept zelf het eten bij je op en is een aardige man.
De lunch/snack kaart was in vergelijking met restaurants in de omgeving best duur, er was dichtbij ook een bakker met lekkere broodjes. Tegenover was een klein supermarktje waar je 5 liter water voor lira 1,50 (is €0.60) kunt kopen.

Entertainment
Er was bij het hotel 1x per week een karaoke avond en ook een turkse avond met optreden van volksdansers en een buikdanseres (die de gasten vraagt mee te doen) na het avondeten, wel leuk. Ook ging het personeel een avond voetballen tegen de gasten, de baas deed zelfs mee. Het personeel was vriendelijk en werkte erg hard. Medewerker Fesel probeerde zelfs Nederlands te leren, was onze favoriet.

Omgeving
Gumbet is gemaakt voor toeristen en ook heel geschikt voor jongeren. Veel winkels die allemaal hetzelfde verkopen (shirts, zonnebrillen, souvenirs, tassen etc) en veel restaurants en bars.
Het strand van Gumbet stelt niet veel voor, het is lang maar niet breed en staat vol met stoelen waardoor je boven op elkaar zit. Alle stranden in de omgeving zijn aangelegd door de mens omdat er van nature rotsen zijn. Ook liggen er stenen in zee, dus waterschoenen is aan te raden. ’s Avonds kan je wel leuk een drankje doen aan zee aangezien de restaurants de tafels en stoelen op het zand zetten.

Je kan de berg oplopen naar de molens toe waar je aan de ene kant een mooie uitzicht hebt over Gumbet en aan de andere kant Bodrum. Ook is er een stadspoort als je rechtdoor de straat uitloopt als je voor het hotel staat. Op zondag is er een markt in Gumbet, deze was niet heel groot. Pinautomaten zijn dichtbij, lira’s opnemen kost je wel commissie (hangt af van je bank). Je kan ook in euro’s betalen, maar dat is vaak ongunstig.

Bodrum is een aanrader als je iets authentiekers wilt, er is een mooie haven, het Mausoleum van Halikarnassus (een wereldwonder) en een kasteel (Petrusburcht). Je kan naar Bodrum met het dolmus busje voor 3 lira per persoon enkele reis (1,20 euro), maar het is ook te lopen. Langs de weg tussen Bodrum en Gumbet ligt een amfitheater.
Vanaf het busstation in Bodrum kan je ook met de dolmus naar dorpjes als Turgutreis, Torba, Gusmuluk, Orkatent, Bitez.

Excursies
Als bij het hotel de straat uitloopt ligt er links aan de weg (net voor de T-splitsing) een excursie kantoor genaamd Exen Travel. Bij de medewerker Hokan kan je goedkoop en betrouwbare excursies boeken (de helft van de prijzen die Sunweb vraagt). Hij geeft veel informatie. Onderhandelen over de prijs als je meerdere dingen boekt kan. Er waren nog meer van die kantoortjes verderop in de straat maar die boden geen Nederlandse gidsen. Je moet er wel rekening mee houden dat je met toeristen uit alle landen verzameld wordt en dan worden deze verdeeld over de bussen.

Wat wij daar hebben geboekt en wat aan te raden is:
• Dagje naar Griekse eiland Kos met de snelle catamaran van 20 min (niet met de ferry, dat duurt 1,5 uur en dan heb je een kortere dag), wel rekening houden met douane controles (2x heen en 2x terug) die lang duren. Je vertrekt vanaf de haven van Bodrum. Je kan een kaart van Kos met bezienswaardigheden vragen bij het kantoortje. Fietsen kan je huren en er rijdt een treintje langs de boulevard.
• Dalyan met Nederlands sprekende gids (Belgische Anne): varen met een bootje door een mooi beschermd natuurgebied met reuze schildpadden met een mooie strand zonder stenen met hoge golven, naar een modderbad en zwavelbad (goed voor je huid), dit was wel vol met toeristen. Inclusief lunch, dit was wel een beetje massaproductie. Het is 2,5 uur rijden.
• Efeze, historische stad met Nederlandse gids. Is de moeite waard! Wel rekening houden met de hitte, er is weinig beschutting. Jammer van de commerciële stops bij het Goldcentre (heenweg) en Turkisch delight shop (terugweg). Inclusief lunch, dit was helaas niet lekker (diarree). Kerk van Maagd Maria kan je ook bezoeken na de lunch, dit is extra, wil je dat niet dan ga je met de bus een kleine citytour doen. Efeze is 2,5-3 uur rijden.
Je kan het eventueel combineren met excursie naar Pamukkale kalkterrassen (totaal 2 dagen met hotelovernachting) Aangezien dit 5 uur rijden is vanaf Gumbet vonden we dit te ver.
• Hamam: Turks badhuis: sauna, scrubben, inzeepen, voor massage moet je vaak extra betalen.
• Jeepsafari viel tegen. We hadden een Engelse gids. Onderweg werd er niet veel verteld, er waren veel stops voor drankjes. Ook de stop voor de lunch in een dorpje duurde te lang. En door de continue watergevechten tijdens de rit tussen de jeeps kon je geen foto’s maken, hier werd ook niet voor gestopt.

Zwemmen met dolfijnen kan ook, maar is erg duur en je krijgt maar 6 min per persoon met de dolfijn. Je mag zelf geen foto’s maken, maar je moet foto’s kopen. Daarom hebben we dit niet gedaan.

Kamertip: Aan de achterkant van het hotel heb je geen leuk uitzicht (op een ander hotel), maar is wel lekker rustig. Aan de voorkant kijk je op het zwembad.
Datum van verblijf: juli 2013