30 juni 2015 beoordeeld

Reeds voor de 2de keer verbleven. Riad Baoussala is een plek waar een ongedwongen sfeer heerst. Niets moet .... Het is een prachtig kader met 6 kamers die allemaal verschillend en heel origineel zij ingericht. De tuin biedt heel veel plekjes waar je rustig kan luieren, eten, boek lezen, ,,,, Ook het dakterras is super. Het zwembad is verwarmd wat heel aangenaam is. Je ontbijt er lekker en kan er bovendien ook lekker lunchen en dineren, je hoeft dus niet elders te gaan. Het team van Baousala is super vriendelijk en aangenaam. Heel toegewijde en lieve mensen. Je voelt je er onmiddellijk thuis. Een wagen is wel aangeraden omdat het een beetje afgelegen ligt. Laat je niet afschrikken door de pist, deze is zeer goed te doen. Kortom een zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Een super adres !

Kamertip: Wij logeerden reeds in kamer "rouge" en "Oasis". Alle andere kamers hebben we reeds mogen bekijken. Het zijn allemaal aanraders.
  • Verbleef: juni 2015, reisde met een partner
13 april 2015 beoordeeld

Eigenlijk zou ik dit pareltje het liefst geheim houden, maar Dominique en haar supersympathieke staff (o.a. Rachid!) verdienen gewoon een goede recensie!
Baoussala ligt aan een onverharde weg, op 20 minuten van Essaouira. Deze kleinschalige plek is een prachtige oase van rust met een enorme tuin vol gezellige hoekjes met hangmatten, zitjes en loungebanken en een heerlijk zwembad. De kamers zijn zeer sfeervol en ruim, met stijlvolle badkamers in Marokkaanse sfeer.
Iedere dag genoten we van een uitgebreid ontbijt in de zon op de binnenplaats en werd er voor de kinderen vroeg gekookt, waarna de volwassen konden aanschuiven voor een heerlijk 3 gangendiner in de zitkamer bij de openhaard.
In alle opzichten een toplocatie!

• Verbleef: april 2015, reisde met familie
18 januari 2015 beoordeeld

Dominique en haar team zijn erg gastvrij. De locatie is top, ietwat afgelegen maar precies wat we zochten. Zoek je ook een paar dagen rust zonder keuzestress etc? Boek dan hier. We hadden de rode kamer, erg groot en comfortabel. Er was zelfs een bad aanwezig. In januari hadden we onze eigen open haard aan staan en gingen we af en toe gratis de hammam in. Paar dagen zon gehad, dan is het zwembad ook super. We aten er ook elke dag, ontbijt was top, lunch goed en diner erg lekker en gevarieerd.

• Verbleef: januari 2015, reisde met een partner
15 november 2013 beoordeeld

Prachtige riad met geweldig personeel dat heel goed voor je zorgt; echt een plek om bij te komen en te ontspannen aan het zwembad, in de schitterende tuin of in de smaakvol ingerichte huisjes zie weer allemaal verschillend zijn. er is een hammam en een dakterras; je waant je in een sprookje. het ligt op ongeveer 20 min rijden van Essaouira; dat is het enige minpunt maar met ene huurauto of een taxi is het goed te doen. Essaouira zelf is een verademing na Marrakech: een leuk dorpje met steegjes om in te verdwalen en een gezellig centrum.

• Verbleef: november 2013, reisde met vrienden
27 augustus 2013 beoordeeld

Een prachtig verblijf in echt marrokaanse sfeer met een prima keuken en lekker zwembad. De toegangsweg naar het verblijf is de laatste 10 min over een binnenweg maar goed te doen. Het ligt precies tussen Essaouira stad en het strand . Dominique en Leah doen hun uiterste best om leuke tips van de omgeving te geven en het je naar de zin te maken. Een huurauto is wel handig als je nog iets van de omgeving wil gaan zien. Het stadje Essaouira is echt een aanrader.

• Verbleef: augustus 2013, reisde met familie