Beoordeeld op 16 maart 2018 via mobiele applicatie

Juli 2017 zijn wij hier een aantal nachten verbleven. Wij hadden een 3 persoons kamer. De kamer is schoon met comfortabele bedden, tv, waterkoker, eenvoudige badkamer en handdoeken. Zwembad is lekker verkoelend op de warme dagen. Vriendelijke personeel en een hele goede keuken met lekker eten.
Ontbijt is eenvoudig en goed.
Bij Brandon hebben wij alle tours geboekt en deze worden door hem en zijn gidsen perfect verzorgd. Ook als je met kinderen (zoals wij met een tiener) gaat reizen.
Baku national park, Wetlands tour en Orang Oetang spotten zijn echt aanraders!
Voor Rm 15 ben je met een taxi in het centrum van Kuching. In de buurt van Basaga liggen ook enkele winkeltjes. Wij hebben een voortreffelijk verblijf gehad in Basaga en bedanken Brandon en zijn team! Basaga is een echte aanrader.

Datum van verblijf: juli 2017
Beoordeeld op 23 november 2017

De eerste 2 nachten en de laatste nacht verblijven wij in Basaga. Bij aankomst kregen wij een kamer waar een rare geur hing. Na dit gemeld te hebben bij de receptie kwam er snel een mevrouw langs en zij had al een andere kamer geregeld voor ons. We mochten naar de kamers op de eerste verdieping. Het is een oud gebouw dus heb je een kamer op de beneden verdieping hoor je wel het geloop van de verdieping boven je. De galerij is van hout. Er wordt wel gevraagd zachtjes te lopen.
Deze kamer was prima en zag er goed uit. Groot en van alle gemakken voorzien. Gratis koffie en thee en een klein koelkastje op de kamer. Badkamer is niet groot, maar voldoet prima. Douchegordijn hangt niet tot in de douchebak wat een natte vloer oplevert.
Voor de laatste nacht had ik al een kamer op de 1e verdieping geboekt.

Het hotel zelf heeft veel sfeer en de mensen zijn erg vriendelijk. Het ontbijt is niet heel uitgebreid maar je kunt voldoende eten. Het restaurant heeft tussen de middag geen uitgebreide kaart, 's avonds wel al is dan niet altijd alles voorradig, maar dan alsnog voldoende keuze. Er komen ook veel lokale mensen eten.

Normaal doen we alles zelf, maar het tripje naar Semenggoh hadden we via het hotel geregeld. We gingen naar de ochtendsessie. We zagen een moeder aap met baby aap en dat was erg lief, maar goed, je hoopt op meer. Maar het is en blijft de natuur en helaas geen andere orang oetan meer gezien. Ik raakte in gesprek met een ranger en hij vertelde mij dat het ticket de hele dag geldig is, dus wij 's middags met de gids terug. Dit kostte wat extra wat betreft het rijden, maar het was het dubbel en dwars waard. En gelukkig zagen we nog 4 oetans!! Op de terugweg gevraagd of hij ons in de stad af kon zetten en dat was geen probleem.

Op onze laatste dag moest ik om half 2 naar het vliegveld en mijn dochter om 6 uur (zij woont tijdelijk) in Maleisië. Gevraagd om een late check out en tot half 2 was dit geen probleem (het is nu wel laagseizoen). Aangezien we de dag ervoor uit de jungle waren gekomen, ging dochter bij het zwembad liggen. Zij kreeg na uitcheck toch een handdoek voor het zwembad en mocht ook nog douchen voor haar vertrek.

Al met al een goed verblijf en zou ik zeker hier nog een keer verblijven. Het feit dat het is buiten de stad ligt, is niet erg: voor 4 ringgit (grab) sta je in het centrum!

Datum van verblijf: november 2017
Beoordeeld op 4 augustus 2017 via mobiele applicatie

Leuke B&B met grote kamers. We hadden een kamer in het hoofdgebouw, deze was ruim met een goed bed. Airco, fan en koelkastje waren aanwezig. Douche was wat klein maar voldeed prima.

Ontbijt was goed en iedere ochtend was er wel iets anders te krijgen. Daarnaast kun je ook prima eten in de bar. Kwamen regelmatig mensen van buiten eten.

Daarnaast kun je verschillende activiteiten regelen bij Brandon. Hierbij bied hij een aantal standaard excursies aan maar vraag hem zeker wat er nog meer mogelijk is. Deze man heeft echt een passie voor zijn werk en voor de natuur, weet er veel van en kan er veel over vertellen.

Datum van verblijf: augustus 2017
Beoordeeld op 18 juli 2017

Vorig jaar hier 3 dagen verbleven en dat is erg goed bevallen. Kamers zijn eenvoudig en de kleine privétuintjes met buitendouche zijn erg leuk. Ligging is perfect. Zwembad was heerlijk om even af te koelen.
Boek vooral de tours die je in Kuching gaat doen (Cultural Village, mangrove tour) bij Basaga. Gids Brandon heeft ons een dag lang een privétour gegeven en weet heel erg veel van de lokale cultuur en dieren in de mangrove. Toffe gast en waarschijnlijk beste tourguide in Kuching.

Kamertip: Kamers beneden (achterkant) hebben klein tuintje met buitendouche + je zit niet direct aan het zwembad.
Datum van verblijf: augustus 2016
Beoordeeld op 17 juni 2017 via mobiele applicatie

Na dagen in de jungle te hebben doorgebracht, kwamen we hier aan. Meisje bij de receptie was uitermate onvriendelijk; kregen een sleutel en de richting van de kamer. Liepen we zo richting toilet, vervolgens stonden we in restaurant / terras. Personeel kerk niet op van hun mobieltjes. ( Volledig in tegenstelling tot de mensen die we tot nu toe in Maleisie hebben ontmoet. Een Britse gast wees ons de weg. Trappertje op, trappertje af..
De kamer is niet groot ( niet erg), maar de douche was koud! Boilertje stond aan, maar gaf geen temperatuurverschil met als hij uit staat. Geen licht in de badkamer ( alleen draden uit de muur), geen ( scheer) stopcontact. Meer dan de helft van de verlichting deed het niet. Voor het eerst een hotel waarbij de koelkast uit stond en de kamer nog niet voorgekoeld was.
Ontbijt is zeer karig; wat cereals, thee of koffie. Toast en jam en 1 keuze van de lijst per persoon, omelette of ei, pancakes of paar local gerechten. In de jungle hadden we het zelfs luxer! Er lag ook watermeloen, maar toen ik die wilde halen was die op...
Locatie is meer dan een half uur lopen van het centrum.
Enige positieve: internet is redelijk snel ( niet op de kamer).
Beslist geen aanrader!

Datum van verblijf: juni 2017