“Relaxte sfeer”

Vanaf
Dagtocht met de bus van Osaka naar Kyoto en Nara
Geclassificeerd als nr. 3 van 215 dingen om te doen in Nara
17 september 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Vandaag zijn we met de JR Yamatoji lijn vanuit Osaka naar Nara geweest als daguitstap. We waren er op een halfuurtje. Aan het station start een straat met restaurants en souvenirwinkels. Deze loop je uit en dan kom je recht in het park.

Uiteraard waren er erg veel toeristen, maar wanneer je dieper het park intrekt dan valt het erg goed mee.

Aan de hoofdtempel, de Todai-ji, pakken de toeristen echt samen om de hertjes te voederen. Dit hebben wij niet gedaan, maar ik moet toegeven dat ik het wel erg leuk vond om omgeven te worden door enkele honderden hertjes. Ze zijn erg fotogeniek. Enkel jammer dat ze gevoederd worden want daardoor komen ze bedelen en zijn ze zelfs opdringerig. Er zijn zelfs kramen met 'hertenkoekjes' voor 150¥. Dit vinden we wat dubbel.

De Todai-ji tempel is indrukwekkend. Niet alleen het gebouw, maar ook de beelden die binnen staan. De inkom voor de grote hal bedraagt 500¥. Zeker de moeite waard.

Nadien zijn we verder het park ingetrokken naar de Kasuga Taisha tempel. Een mooie wandelroute naast stenen lantaarntorens. Ook hier heb je herten en minder toeristen. Ook is dit een meer bosrijke omgeving. Zeer fraai. Ideaal om wat vakantiefoto's te nemen.

Tip: onderweg passeer je een theehuis. Deze is open van 10 tot 16u. Erg pittoresk en ideaal om even iets te kunnen eten/drinken zonder dat de herten je trachten te beroven.

Nara is een erg leuke en relaxte daguitstap. Wat mij betreft een aanrader!

2 september 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Het is een gek tafereel met alle herten hier. Ik vond het leuk om gezien te hebben, het is een prachtig park, maar ik vond het geen hoogtepunt. Daar is het gewoon te druk voor. Op andere plekken was het ook druk (shibuya, dotonbori, inari etc) maar hier verstoorde het echt de rust van het park. Ik hoopte mooie fotos te maken van de herten met de tempels maar dat was onmogelijk door het massatoerisme. Het krioelde na de lunch echt van de mensen. Als je bereid bent de herten te voeren kun je met ze knuffelen. Anders vinden ze je uiteraard niet interessant. Als je de hele dag met herten wil spelen is dit een aanrader.

29 mei 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Overal hertjes, dat maakt het leuk, maar eigenlijk geen reden om Kyoto te verlaten. Ga lekker naar Inara tempel, of blijf in Kyoto, maar ga niet naar Nara, zonde van de tijd.

30 maart 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Hertjes spotten is hier niet moeilijk. Heb zelf het voeren achterwege gelaten. Tempels in het park zijn mooi, naar tempel met bronzen Boeddha gegaan, indrukwekkend. Was lekker rustig (laagseizoen) alleen wat schoolreisjes

Bekijk meer beoordelingen
22 maart 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

In dit park lopen de herten los rond. Vaak worden ze gevoerd en ze zijn dan ook niet bang voor mensen. Ze kunnen wel opdringerig zijn. Het is leuk wandelen in dit park van tempel naar tempel.

Reizigers die Nara Park bekeken, bekeken ook

In Nara Park geweest? Deel je ervaringen!