21 juli 2017 beoordeeld

Gisteren teruggekeerd van een heel fijne vakantie in hotel - spa Zephir in Zarzis. Groot zwembad, zee ongeveer 5 minuten wandelen. Keuken: gevarieerd elke dag vis, vlees, warme en koude groenten, pasta, couscous...
kamers werden elke dag gepoetst, elke dag propere handdoeken.
goede band met het animatie-team, vriendelijk personeel

• Verbleef: juli 2017, reisde met familie
4 mei 2015 beoordeeld

Erg rustig qua bezoekers, maar erg onrustig door vele schilderswerkzaamheden bij de kamers en het zwembad. Bovendien was het aanbod van eten in de eetzaal weinig gevarieerd. Er waren bij elkaar zo'n 50 gasten. Voordeel was dat je nergens hoefde te wachten, maar niet echt gezellig. Vervelend was wel dat overal waar je ook was er wel geschilderd werd. Dat betekende lawaai, vuiligheid en nare luchtjes. Ook de servicegerichtheid in de eetzaal was duidelijk minder dan vorig jaar. Bij de bar aan het zwembad was het erg rustig, maar de barman aldaar maakte daarvan gebruik om extra klantgericht te werken. Waarschijnlijk is de aanslag in Tunis de reden voor het lage aantal bezoekers, maar de manier waarop de schilderswerkzaamheden werden uitgevoerd wekte bij veel gasten irritatie op. Voor ons reden om niet meer terug te gaan.

Kamertip: Kamers met het beste uitzicht zijn de kamernummers 104 tot en met 115
  • Verbleef: april 2015, reisde met een partner
8 september 2014 beoordeeld

We verbleven in dit hotel de 2 de week van augustus 2014

Het hotel ligt op een uurtje rijden van de luchthaven ongeveer 50 km. Je rijdt over de Romeinse steenweg, een dam met water langs beide zijden.Het hoteldomein heeft een lange oprijlaan met poort en security. Op weg ernaartoe rijd je eigenlijk dwars over het eiland en heb je al gezien wat erin Jerba te zien is. Olijfbomen huizen in opbouw, tonnen bouwafval en nog meer tonnen zwerfvuil onder een snikhete zon.
Binnen het hoteldomein merk je daar niets van maar van het ogenblik dat je er een stap buitenzet, zowel langs het strand als over straat zie je weer hoe het er eigenlijk allemaal bijligt, hoewel er soms erg grote en mooie huizen achter de stenen omheinigen staan.
Het hotel zelf is verzorgd. Een ruime inkomhal en mooi aangelegd zwembad met palmen en rieten parasols, aansluitend aan het priveestrand dat aan beide zijden wordt bewaakt door security zodat je niet lastiggevallen wordt door al te opdringerige verkopers.
We moesten even wachten voor we konden inchecken en kregen alvast een aperitief. De incheck verliep vlot en werden naar onze kamer begeleid helemaal aan de andere kant van het hotel. Kamer met terras en zicht op verzorgde binnentuin.
In heel het hotel is er slechts 1 lift tussen -1 en gelijkvloers. Al de rest is met trappen te doen dus zeker niet rolstoelvriendelijk.Tussen 12 en 14 u is er middagmaal in buffetvorm in het grote aircogekoeld restaurant met ruim terras vlakbij het zwembad. Soep, warm en koud buffet en dessertenbuffet. Niet de fijne keuken maar wel lekker en genoeg keuze. Aan de colaautomaat is het gewoonlijk aanschuiven want die kraantjes werken tergend traag en vaak komt er hoofdzakelijk schuim uit. Sneller werken de bier, wijn en watertaps. Je kan ook eten aan de andere kant van het zwembad maar daar is de keuze beperkter. Je vindt er friet, pizza, hamburger en groeten.'s namiddags heeft men er naast broodjes ook pannenkoeken en heerlijk ter plaatse gebakken beignets.'s morgens tussen 6u30 en 10 uur en 's avonds tussen 19 en 22 u kan men alleen in het hoofdrestaurant terecht.De poolbar is open vanaf 10 u tot middernacht. Naast frisdrank schenkt men bier cocktails en aperitieven als gin ,vodka, whisky, pastis, boukha.
Heel de dag door is er aan het zwembad animatie, aqua gym, aerobic, danscursus, petanque , volley, boogschieten.Sommige van die activiteiten gaan gepaard met heel wat decibels.
Ook s avonds is er animatie aan het podium. Dat begint om 8u45 met kinderdisco om 10 gevolgd door een volwassenenprogramma ineengestoken door de plaatselijke animatoren die op het podium vaak meer plezier hebben dan het publiek. Je bent natuurlijk niet verplicht dat allemaal te ondergaan want je kan binnen in de bar of aan de poolbar heel de avond terecht of je kan genieten van de airco in je kamer ( de airco laat je best de hele dag draaien om resultaat te hebben). Je hebt kleur tv met een 10 tal kanalen waaronder 1 Nederlandstalige. Elke kamer heeft ook een balkon of een terrasje.

Aan de balie kan je euro's in dinars wisselen. Op dit moment kreeg je 2, 25 dinar voor een euro. Vergeet niet je betalingsdocumentje te vragen. Op de luchthaven kan je alleen opnieuw in euro's omzetten met je identiteitskaart en dat bankbewijsje. Officieel max 100 dinar en max een derde van je oorspronkelijk gewiseld bedrag. Er staat ook een geldautomaat maar die weigerde een betalingsbewijsje af te drukken hoewel de print die we aan de balie kregen ook nauwelijks te lezen was .
Woensdag en vrijdag kan je ook in het a la carte restaurent gaan eten. Je moet wel 24 u van tevoren reserveren. Woensdag is er een vast orientaals menu en vrijdag een vismenu.
Wij gingen voor het vismenu. Voorgerecht inktvis gevolgd door vissoep en dorade met groenten. Als dessert tiramisu. De plaatsen zijn beperkt, Je hoeft er niets meer voor te betalen maar de keuken vonden wij zeker niet beter dan in het hoofdrestaurant. Het hoofd van de dorade was er nog aan , dat kon nog, maar dat de ingewanden er nog inzaten vond ik iets minder. Een voordeel dat je hier wel hebt is dat je erg snel wordt bediend en helemaal niet moet aanschuiven voor je drank want die wordt aan tafel gebracht..
Pas de 2de dag kregen we bezoek van de sunjet hostess die ons over het hotel en de mogelijke excursies kwam informeren. Over het hotel kon ze ons niet veel meer bijleren want dat hadden we ontdekt ondertussen.
Er konden 1 of 2 daagse excursies naar de sahara gemaakt worden, quads, 4x4 jetski, verkenningstocht met begeleiding door jerba , krokodillenfarm, piratenboot...
We boekten de tocht door Jerba. Die viel best mee, gegidst in het Nederlands inclusief middagmaal en onderweg verschillende stops aan oa markt pottenbakkerij haven atelier. Kostte 75 dinar denk ik,
Mensen die de Sahara tocht hadden gemaakt vertelden dat ze van de 12 u 9 u in de bus hadden gezeten, heen en terug langs zelfde weg met zelfde stop. Zij waren daarover niet zo enthousiast.
Vanuit het hotel naar Zarzis wandelen hebben we 1 keer gedaan maar is geen aanrader. De wandeling is 1 drukke straat waar je om de 20 m van het tottoir moet. Een saaie lange weg waar niets te zien is buiten de klassieke rommel op de weg en de geimproviseerde tankstations waar men in cola flessen benzine verkoopt.. De mensen zijn vriendelijk want van iedereen krijg je een bonjour.

Een keer gingen we in op iemand die ons in het hotel aansprak en die ons voor 5 euro naar Zarzis zou brengen met de wagen. De chauffeur reed ons langs een moskee, de haven de scheepswerf en gaf heel de weg uitleg. In Zarzis stond de man van het hotel ons op te wachten en gidste ons door het stadje. We bezochten met hem natuurlijk een paar winkeltjes en konden niet ontsnappen aan een tapijtverkoper maar dat viel nog mee.
We zijn nog een keer met de taxi naar Zarzis geweest en betaalde 5 dinar voor de rit bij aan gele taxi zonder teller. Voor de terugrit hielden we gewoon een taxi tegen en op de teller kostte ons dit slechts 2 dinar.

Naast het hotel ligt een hotelcomplex dat zeker zo groot is. Dat staat al 4 jaar leeg en ligt er verloederd bij. De plaatslijke bevolking gebruikt nog wel wat van het zwembad overblijft.

Voor een week luieren en zonnen eten en drinken kan je hier zeker terecht want ook het personeel doet zijn uiterste best maar daarbuiten spreekt Jerba mij niet echt aan.

• Verbleef: augustus 2014, reisde met familie
30 april 2014 beoordeeld

Zephir is een keurig hotel met vriendelijk personeel. De kamers zijn keurig en worden goed schoon gemaakt. De gebouwen e.d. worden prima onderhouden. Het zwembad is lekker groot en wordt ook goed onderhouden. Het eten is van een zeer goede kwaliteit. Zeker voor Tunesische begrippen. De keuze is wat beperkt, maar er is per dag voldoende variatie om lekker te kunnen eten. Wij zijn er 3 weken geweest en overwegen zeker - voor de eerste keer - om terug te gaan. Omdat er redelijk veel oudere gasten waren, was het heerlijk rustig. Weinig harde muziek, geen opdringerige animatie, Kortom een lekker relaxte rustige vakantiesfeer.
Wat ons betreft zeker een aanrader.

Kamertip: De benedenkamers hebben een eigen terras.
  • Verbleef: april 2014, reisde met een partner
12 januari 2014 beoordeeld

Ben er vorig jaar in jun i geweest en ben nu terug aan't kijken oinm te boeken in dezelfde periode. Properheid van de kamners waren iets minder (badkamner), maar voior de rest alleen maar positieve opmerkingen> Zeer vriendelijk personeel, zeer leuke animatoren ( werken ongelooflijk hard), ook de tuinnmannen verdienen een dikke pluim. alsook het personeel in het restaurant. Lekker eten en veel variatie, en heel lekkere desserts met veel keuze. Ligging van het hotel is super aan het strand, je wandelt vanuit je kamer bijna het strand op. Buiten het hotel is er niets, maar wij gingen voor de rust en dat is zeker gelukt!

• Verbleef: juni 2013, reisde met vrienden