Ajabu Adventures Ltd - Day Tours
Vandaag geopend: Gesloten
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Fantastische reis en begeleiding door Ajabu (Miranda en gids Issa)

Beoordeeld op 12 mei 2021
806annet
Serengeti National Park, Tanzania
via mobiele applicatie
Op safari tijdens Corona is een absolute aanrader!

Beoordeeld op 3 september 2020
869jeroend
Lees alle 125 beoordelingen

Beoordeeld op 12 mei 2021 via mobiele applicatie

In eerste instantie waren we wat terughoudend met reizen ivm de corona maatregelen. Nadat we alles goed hebben uitgezocht besloten we om toch te gaan en hier hebben we geen spijt van gehad. We zijn met 2 volwassen en 2 kinderen (15 en 12 jaar) van Amsterdam naar Kilimanjaro gereisd in de mei vakantie. De begeleiding vanuit Miranda is erg goed. De testen voor de terugreis worden ingepland door haar en verder merk je tijdens je reis niets van corona. De wildparken zoals serengeti, ngorongoro en tarangire zijn erg rustig. De belevenis en het bijna alleen spotten van dieren is daardoor extra bijzonder. Faciliteiten zoals toiletten etc zijn enorm schoon. In de lodges werden we met open armen ontvangen. Doordat het erg rustig is kun je zonder er je best voor te doen afstand houden. De sfeer is erg goed en de staff ontzettend vriendelijk. Er staan overal faciliteiten om je handen te wassen. We hebben ons geen moment onveilig gevoeld.
We hebben genoten van de reis en Issa heeft iedere avond met ons besproken wat onze wensen waren voor de andere dag zodat we zelf konden kiezen hoe lang we op gamedrive gingen etc. Al met al een onvergetelijke reis! Bijgevoegd wat foto's gemaakt met mijn telefoon door zeker geen professionele foto's;).

Datum van activiteit: mei 2021
AjabuAdventures, Manager van Ajabu Adventures Ltd - Day Tours, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 4 juni 2021

Beste Anne en familie,

Harelijk dank voor jullie positieve feedback. Wat fijn om te horen dat jullie met mooie herinneringen aan jullie safari in Tanzania terugdenken en jullie gids Issa zo goed op jullie wensen heeft kunnen inspelen. Het was natuurlijk nog steeds een spannende tijd om op reis te gaan maar we hopen dat jullie volop genoten hebben van al het moois dat Tanzania nog onverminderd te bieden heeft. Het was een eer om deze reis voor jullie te mogen verzorgen, zeker in deze tijd, en dank jullie wel voor het vertrouwen! Hartelijke groet van Miranda, Issa en de rest van het Ajabu Adventures team.

Beoordeeld op 3 september 2020

We hebben echt een fantastische tijd gehad met z’n 4-tjes en zo blij dat we deze zomer toch zijn gegaan. Want wij vroegen ons natuurlijk ook af of het wel veilig is in het land. Die spanning verdween al snel toen we opgehaald werden bij Kilimanjaro-airport. We kwamen in een andere wereld ver weg van alle Corona-malaise. Ons geluk was natuurlijk dat we bij alle lodges de eerste in maanden waren waardoor er ook mooie gesprekken mogelijk waren met de bewoners. Natuurlijk is het onvergetelijk dat wij in de diverse nationale parken als enige rondreden en de vele dieren daardoor heel makkelijk te spotten waren.
In de maanden voorafgaand aan onze reis hebben we samen met Miranda een passend programma samengesteld. Haar goede adviezen, flexibiliteit en natuurlijk de prachtige lodges maken Ajabu echt een aanrader.
We hebben echt genoten van dit avontuur. Overal werden we zeer hartelijk ontvangen. Door corona is daar nu een situatie ontstaan zoals die in de jaren 70 was, werd ons verteld. Omdat we bijna niemand onderweg tegenkwamen in de parken voelde dit als het echte pionieren en maakte het een ‘once in a lifetime’’ ervaring. Mocht je de kans hebben om dit jaar die kant op te gaan is ons advies; GAAN! Dit ga je echt nooit meer meemaken. En het land is veilig, het is ons niet duidelijk geworden waarom dit met code Oranje wordt bestempeld.
Onze gids Juma hebben we ervaren als een zeer bescheiden man met veel kennis van de natuur en de dieren. En natuurlijk is hij de beste chauffeur die je je kunt wensen op dit soort wegen. Uiteraard zijn we zo blij dat we dit met jullie hebben gedaan. Er zijn door Covid-19, zowel vooraf en tijdens de reis, enkele situaties ontstaan waarbij we de persoonlijke hulp van Ajabu travels wel nodig hadden. Dank daarvoor….

Datum van activiteit: juli 2020
AjabuAdventures, Manager van Ajabu Adventures Ltd - Day Tours, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 10 september 2020

Beste Jeroen en familie,

Hartelijk dank voor jullie feedback. Het was een eer om deze reis voor jullie te mogen verzorgen, juist in deze tijd. Het moet bijzonder zijn geweest om (bijna) de enige te zijn in de lodges en parken. En zeker om de Ngorongoro Krater voor jezelf te hebben, die normaal gesproken in deze tijd drukbezocht wordt.

Ik wil jullie nogmaals hartelijk danken dat jullie met ons op reis zijn geweest, voor jullie vertrouwen en doorzettingsvermogen. Jullie krijgen de hartelijke groeten van Juma en natuurlijk: karibu tena!

Beoordeeld op 20 maart 2020

Op dit moment is Covid-19 een wereldwijde ramp. Ook in Tanzania zijn er personen positief getest en hoogstwaarschijnlijk zal onze Safari in april/mei niet doorgaan met Ajabu Adventures wat wij ontzettend jammer vinden. Een reis waar wij vroeg bij waren en waar we een jaar naar uitgekeken hebben samen met onze kinderen. Gelukkig zijn wij gezond en dat is het aller belangrijkste. Wij zijn onwijs blij dat wij bij Ajabu Adventures (Mirthe) hebben geboekt, zij halen alles uit de kast om je individueel te begeleiden (al vanaf het begin) en in deze zeer moeilijke tijd om ook samen te kijken naar oplossingen wat voor alle partijen mogelijk/wenselijk is. Waar je bij een groots bedrijf een nummertje bent voelen wij hier echt de persoonlijke benadering en hebben wij absoluut geen spijt van onze keuze voor Ajabu Adventures. Zoals Ajabu aangeeft we're in this together! Zo voelt het ook! Ben je ooit nog van plan een fantastische safari te maken denk dan zeker aan deze reisorganisatie/partij, zij zijn er voor jou! Ook in deze moeilijke tijd.... Op voorhand willen wij Mirthe van Ajabu Adventures bedanken voor haar inzet en moeite wij waarderen je werk enorm. Wij hopen, tot snel! Liefs, Ben Mellanie Syana Jadey en Nino

Datum van activiteit: maart 2020
AjabuAdventures, Director of Sales van Ajabu Adventures Ltd - Day Tours, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 23 maart 2020

Hoi Ben, Mellanie en de kids,
Hartelijk dank voor jullie vriendelijke woorden en steun in deze onzekere tijd van COVID-19. We vinden het erg jammer dat we jullie safari (hoogstwaarschijnlijk) moeten uitstellen, maar, inderdaad, veiligheid en gezondheid gaat voor. Wij kijken toch uit naar het moment dat we jullie wel mogen verwelkomen in Tanzania en jullie alle wonderen van dit bijzondere land mogen laten zien! Het wordt door ons hele team zeer gewaardeerd dat jullie al voor jullie safari een berichtje achterlaten en jullie steun uitspreken. Wij hopen, ondanks COVID-19 jullie toch snel in Tanzania te verwelkomen, en we houden contact! Groetjes, Mirthe, Juma en de rest van het Ajabu Adventures Team.

Beoordeeld op 11 december 2019

Via Ajabu Adventures hadden we een drieweekse safari reis geboekt, incl. 3 dagen uitrusten op Zanzibar. Alles was tot in de puntjes geregeld en prima op elkaar afgestemd door Mirthe en Miranda.
Door onze gids Issa hebben we heel veel gezien : dieren, natuur, lokale bevolking, de Masai. Hij had veel kennis over de verschillende parken en was flexibel in wat we wilden zien. Een prima gids, chauffeur en bovenal een erg aardige en relaxte man.
We hebben ontzettend genoten.....

Datum van activiteit: november 2019
AjabuAdventures, Manager van Ajabu Adventures Ltd - Day Tours, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 6 januari 2020

Hallo Theo en Carla,

Hartelijk dank voor de leuke review. We vinden het erg leuk om te horen dat jullie een mooie safari hebben gehad. En dat het goed klikte met Issa, is natuurlijk erg belangrijk. We vinden het erg fijn om te horen dat de reis helemaal naar wens was en dat jullie zoveel wild hebben mogen zien is natuurlijk schitterend.

We hopen jullie nog eens terug te zien. Karibu Tena!

Beoordeeld op 11 november 2019

De Safari was Super, we hebben veel, heel veel dieren gezien, enkel de neushoorn ontbrak aan ons lijstje (een reden om terug te gaan). Onze gids Andrew was vanaf het eerste moment super gemotiveerd, hij vond het geen enkel probleem om steeds vroeg te vertrekken en stond ons elke dag bij met de nodige informatie en leuke weetjes, Ik zou Andrew zeker en vast aanraden, hij is een jonge maar zeer ervaren chauffeur en gids!! Ook de jeep was duidelijk goed onderhouden en uitermate geschikt voor het terrein in de nationale parken!
We hebben er voor gekozen om 's middags lunchpakketten te eten zodat we geen tijd verloren met terug naar de lodge te rijden, deze waren altijd lekker en voldoende!
De lodges waar we in sliepen waren stuk voor stuk TOP!

De laatste dag hadden we pas om 21u de vlucht terug naar Belgie, Deze dag was voor ons niet bepaald een meerwaarde, we hebben die dag een Masai-dorpje bezocht wat voor ons ongemakkelijk aanvoelde (persoonlijk natuurlijk), enkele marktjes bezocht en iets te vroeg afgezet op de luchthaven, waardoor we hier nog lang hebben moeten wachten.

Het contact met Miranda was bij de voorbereiding van onze reis ook super! We konden steeds rekenen op duidelijke en snelle reacties bij alle vragen die we hadden. Zij heeft voor ons de doorslag gegeven om voor Ajabu Adventures te kiezen, waar we geen enkel moment spijt van gehad hebben.

Brecht & Inge

Datum van activiteit: augustus 2019
AjabuAdventures, Manager van Ajabu Adventures Ltd - Day Tours, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 14 november 2019

Hoi Brecht en Inge,

Hartelijk dank voor de moeite om jullie ervaringen te delen. Wat fijn dat jullie met zoveel mooie herinneringen terugkijken op jullie safari. Het is jammer te horen dat de laatste dag weinig extra's toevoegde, al is het natuurlijk ook moeilijk om de spectaculaire dagen in de wildparken te evenaren. Wellicht had een langer verblijf bij jullie accommodatie of een wandeling hier nog verandering in kunnen brengen.

We zijn erg blij te horen dat het zo goed klikte met gids Andrew, de accommodaties helemaal naar wens waren en jullie zoveel wild hebben mogen zien. Alleen die neushoorn... een goede reden inderdaad om nog eens terug te komen! Karibu tena!