Ajabu Adventures Ltd - Day Tours
Covid-19 en de fantastische reisorganisatie Ajabu Adventures

Beoordeeld op 20 maart 2020
BenMellanie
Heerhugowaard, Nederland
Een schitterende safari en verblijf op Zanzibar, dankzij Mirthe, Miranda en Issa.

Beoordeeld op 11 december 2019
TenCKleeven
Lees alle 123 beoordelingen

Beoordeeld op 20 maart 2020

Op dit moment is Covid-19 een wereldwijde ramp. Ook in Tanzania zijn er personen positief getest en hoogstwaarschijnlijk zal onze Safari in april/mei niet doorgaan met Ajabu Adventures wat wij ontzettend jammer vinden. Een reis waar wij vroeg bij waren en waar we een jaar naar uitgekeken hebben samen met onze kinderen. Gelukkig zijn wij gezond en dat is het aller belangrijkste. Wij zijn onwijs blij dat wij bij Ajabu Adventures (Mirthe) hebben geboekt, zij halen alles uit de kast om je individueel te begeleiden (al vanaf het begin) en in deze zeer moeilijke tijd om ook samen te kijken naar oplossingen wat voor alle partijen mogelijk/wenselijk is. Waar je bij een groots bedrijf een nummertje bent voelen wij hier echt de persoonlijke benadering en hebben wij absoluut geen spijt van onze keuze voor Ajabu Adventures. Zoals Ajabu aangeeft we're in this together! Zo voelt het ook! Ben je ooit nog van plan een fantastische safari te maken denk dan zeker aan deze reisorganisatie/partij, zij zijn er voor jou! Ook in deze moeilijke tijd.... Op voorhand willen wij Mirthe van Ajabu Adventures bedanken voor haar inzet en moeite wij waarderen je werk enorm. Wij hopen, tot snel! Liefs, Ben Mellanie Syana Jadey en Nino

Datum van activiteit: maart 2020
AjabuAdventures, Director of Sales van Ajabu Adventures Ltd - Day Tours, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 23 maart 2020

Hoi Ben, Mellanie en de kids,
Hartelijk dank voor jullie vriendelijke woorden en steun in deze onzekere tijd van COVID-19. We vinden het erg jammer dat we jullie safari (hoogstwaarschijnlijk) moeten uitstellen, maar, inderdaad, veiligheid en gezondheid gaat voor. Wij kijken toch uit naar het moment dat we jullie wel mogen verwelkomen in Tanzania en jullie alle wonderen van dit bijzondere land mogen laten zien! Het wordt door ons hele team zeer gewaardeerd dat jullie al voor jullie safari een berichtje achterlaten en jullie steun uitspreken. Wij hopen, ondanks COVID-19 jullie toch snel in Tanzania te verwelkomen, en we houden contact! Groetjes, Mirthe, Juma en de rest van het Ajabu Adventures Team.

Beoordeeld op 11 december 2019

Via Ajabu Adventures hadden we een drieweekse safari reis geboekt, incl. 3 dagen uitrusten op Zanzibar. Alles was tot in de puntjes geregeld en prima op elkaar afgestemd door Mirthe en Miranda.
Door onze gids Issa hebben we heel veel gezien : dieren, natuur, lokale bevolking, de Masai. Hij had veel kennis over de verschillende parken en was flexibel in wat we wilden zien. Een prima gids, chauffeur en bovenal een erg aardige en relaxte man.
We hebben ontzettend genoten.....

Datum van activiteit: november 2019
AjabuAdventures, Manager van Ajabu Adventures Ltd - Day Tours, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 6 januari 2020

Hallo Theo en Carla,

Hartelijk dank voor de leuke review. We vinden het erg leuk om te horen dat jullie een mooie safari hebben gehad. En dat het goed klikte met Issa, is natuurlijk erg belangrijk. We vinden het erg fijn om te horen dat de reis helemaal naar wens was en dat jullie zoveel wild hebben mogen zien is natuurlijk schitterend.

We hopen jullie nog eens terug te zien. Karibu Tena!

Beoordeeld op 11 november 2019

De Safari was Super, we hebben veel, heel veel dieren gezien, enkel de neushoorn ontbrak aan ons lijstje (een reden om terug te gaan). Onze gids Andrew was vanaf het eerste moment super gemotiveerd, hij vond het geen enkel probleem om steeds vroeg te vertrekken en stond ons elke dag bij met de nodige informatie en leuke weetjes, Ik zou Andrew zeker en vast aanraden, hij is een jonge maar zeer ervaren chauffeur en gids!! Ook de jeep was duidelijk goed onderhouden en uitermate geschikt voor het terrein in de nationale parken!
We hebben er voor gekozen om 's middags lunchpakketten te eten zodat we geen tijd verloren met terug naar de lodge te rijden, deze waren altijd lekker en voldoende!
De lodges waar we in sliepen waren stuk voor stuk TOP!

De laatste dag hadden we pas om 21u de vlucht terug naar Belgie, Deze dag was voor ons niet bepaald een meerwaarde, we hebben die dag een Masai-dorpje bezocht wat voor ons ongemakkelijk aanvoelde (persoonlijk natuurlijk), enkele marktjes bezocht en iets te vroeg afgezet op de luchthaven, waardoor we hier nog lang hebben moeten wachten.

Het contact met Miranda was bij de voorbereiding van onze reis ook super! We konden steeds rekenen op duidelijke en snelle reacties bij alle vragen die we hadden. Zij heeft voor ons de doorslag gegeven om voor Ajabu Adventures te kiezen, waar we geen enkel moment spijt van gehad hebben.

Brecht & Inge

Datum van activiteit: augustus 2019
AjabuAdventures, Manager van Ajabu Adventures Ltd - Day Tours, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 14 november 2019

Hoi Brecht en Inge,

Hartelijk dank voor de moeite om jullie ervaringen te delen. Wat fijn dat jullie met zoveel mooie herinneringen terugkijken op jullie safari. Het is jammer te horen dat de laatste dag weinig extra's toevoegde, al is het natuurlijk ook moeilijk om de spectaculaire dagen in de wildparken te evenaren. Wellicht had een langer verblijf bij jullie accommodatie of een wandeling hier nog verandering in kunnen brengen.

We zijn erg blij te horen dat het zo goed klikte met gids Andrew, de accommodaties helemaal naar wens waren en jullie zoveel wild hebben mogen zien. Alleen die neushoorn... een goede reden inderdaad om nog eens terug te komen! Karibu tena!

Beoordeeld op 14 oktober 2019

Al vanaf het begin werden we heel goed geholpen door Miranda en haar team. Wij hadden een concept in gedachte voor onze reis naar Tanzania. Samen met Miranda is deze reis verder tot in detail gepland. Het mailcontact voor de reis was erg prettig en verliep heel soepel. Al onze vragen werden keurig beantwoord en alle problemen zonder pardon opgelost.
Dit heeft er toe geleid dat wij een fantastische rondreis hebben gemaakt door het noorden van Tanzania. Voor iedereen die nog twijfelt om dit te gaan heb ik maar een advies: doen!
Daarbij hadden wij ook nog eens het geluk dat wij Juma kregen als onze gids. Juma ademt safari, hij neemt een hele berg aan ervaring mee en daarbij ook de nodige rust.
Zo had hij het engelengeduld om te wachten bij de rivercrossings in Noord-Serengeti waardoor wij er 3 op een dag hebben mogen zien. Hij heeft geen radio in zijn auto, maar hij geniet ervan om zelf op zoek te gaan naar alle dieren. Geen verzoek was hem te veel. Wij hadden het gevoel dat wij echt samen met hem op zoek gingen naar de dieren die wij wilden zien. Daarnaast is hij ook een erg goede chauffeur die ons veilig van A naar B bracht.
Kortom, onze reis had niet beter kunnen verlopen. Daarvoor willen wij Ajabu Adventures hartelijk bedanken!

Datum van activiteit: september 2019
AjabuAdventures, Manager van Ajabu Adventures Ltd - Day Tours, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 22 oktober 2019

Beste Joop, hartelijk dank voor jullie lovende woorden.
Wat fijn om te horen dat jullie zo hebben genoten en dat Juma een bijzondere bijdrage heeft geleverd aan jullie reis. Voor het aanschouwen van een van de beroemde river crossings heb je een flinke dosis geluk nodig (en een geduldige gids :-)) en om het zelfs 3x te zien is wel heel apart! Onze gidsen proberen bovendien zoveel mogelijk hun eigen weg te gaan in plaats van anderen klakkeloos na te rijden, waardoor je inderdaad zelf de dieren vindt.
Het was ook ons genoegen om deze reis voor jullie te organiseren en "karibu tena"!

Beoordeeld op 30 juli 2019

Via Go à la carte boekten we een safarireis met aansluitende enkele dagen Zanzibar. De reis werd ter plaatste georganiseerd door Ajabu Adventures.
Joachim wachtte ons op aan de luchthaven en was gedurende 8 dagen onze fantastische gids-chauffeur. Op een hele fijne manier wist hij ons de mooiste plekken en dieren van Lake Manyara, Ngoro Nogoro, de Serengeti en Tarangire park te tonen. Hij reed behoedzaam overal door met oog voor de wensen van de gasten en kon ons veel bijleren over de natuur, de dieren en de mensen die er leven. TOP.

De tented lodges Thorn Three Camp midden in de Serengeti en het Lake Burunge tented camp zijn pareltjes met alle comfort midden in de natuur. Herinneringen om te koesteren.
De "culture day" met bezoek aan de bananenplantages, een lokaal houtbewerkingsatelier en het sociale project met een opleiding tot kunstschilder gaven een andere kijk op het lokale leven maar vooral het bezoek aan een authentieke Massai familie ver van alle drukte hebben een diepe indruk nagelaten. Het is een vorm van leven die we ons nog nauwelijks kunnen voorstellen.

We sloten onze reis af met enkele dagen strandvakantie op Zanzibar in het Fun Beach hotel in Jambiani, opnieuw een droomverblijf!

Joachim en Miranda, bedankt voor deze supervakantie!

We vertellen het verder...

Datum van activiteit: juli 2019
AjabuAdventures, Manager van Ajabu Adventures Ltd - Day Tours, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 1 augustus 2019

Bedankt voor jullie mooie woorden! Wat ontzettend fijn om te horen dat het zo klikte met jullie privé gids Joachim en hij de wonderen van Noord-Tanzania met jullie heeft kunnen delen. Thorntree Camp and Lake Burunge Tented Lodge zijn inderdaad bijzondere lodges met een heel goede prijs/kwaliteit-verhouding. Wat fijn dat de culturele activiteiten ook goed bevallen zijn; Tanzania is natuurlijk méér dan alleen wildlife! En nog enkele dagen ontspannen op Zanzibar is natuurlijk een heerlijke afsluiter.

Nogmaals bedankt dat jullie gekozen hebben om met GoAlaCarte en Ajabu Adventures te reizen. En jullie krijgen de hartelijke groeten van Joachim!