“Fantastische safari in Noord-Tanzania”
Beoordeling van Easy Travel & Tours Ltd

Vanaf
Tanzania Through The Rift Valley - 5 Days
Geclassificeerd als nr. 1 van 510 Outdooractiviteiten in Arusha
5 december 2015 beoordeeld

Via MatokeTours Nederland hebben wij een 12 daagse safari geboekt. Deze safari werd perfect uitgevoerd door het zeer gemotiveerde team van Easy Travel. Wij bezochten Tanangire, Ngorongoro krater, Serengeti-Central en South (Kusini) en logeerden in Three Tops, Lemala Ewanjan,Sanctuary Kusini en Gibbs Farm. Onze grootste dank gaat uit naar onze chauffeur-gids, Emmilian, want de meest geweldige ervaringen in Tanzania hebben we aan hem te danken. Deze reis heeft onze hoge verwachtingen overtroffen!

Musaddiq G, Director of Sales van Easy Travel & Tours Ltd, reageerde op deze beoordelingGereageerd 6 december 2015

If your expectations are high and we can exceed them, we are delighted. Great news that you enjoyed your stay here in Tanzania.

Thank you for your welcome praise!

1 december 2015 beoordeeld

Op safari. Een lang gekoesterde wens van mijn vrouw om een keer op safari naar Afrika te gaan, ging in vervulling. Niet echt wetende wat ons te wachten stond boekten we via Matoke tours in Nederland en hun partner EasyTravel in Tanzania een reis door de parken van Noord-Tanzania (Arusha NP, Tarangire NP, Lake Manyara NP, Serengeti NP en de Ngorongoro-krater) . En wat hebben we genotenwant alles was top geregeld en we hoefden 10 dagen lang nergens aan te denken . In alle lodges zorgde Fredy als onze dchauffeur/gids dat we netjes geïnformeerd werden en bespraken we elke avond hoe we dag erna zouden doorbrengen.

Het is nu al weer enige tijd geleden maar eerlijk gezegd droom ik nog steeds af en toe over het prachtige wildlife van onder meer de Serengeti. Het was een zeer indrukwekkende reis en overtrof echt al onze verwachtingen. Vanaf het begin dat we door Fredy zijn opgehaald en 10 dagen later weer teruggebracht zijn op het Kilimanjaro-vliegveld in Arusha was het één fantastische ervaring. We hebben dankzij hem Tanzania leren kennen op een manier die we nooit uit de boeken geleerd zouden hebben. Lange gesprekken over het dagelijks leven maar vooral ook over de enorme cultuurverschillen tussen Tanzania en ons (koude ) Nederland. We hebben regelmatig gepraat over zijn en onze kinderen en hoe verschillend ze opgroeien. Maar daarnaast bleek Fredy ook over een enorme kennis te beschikken van de dierenwereld. Kennis van de natuurlijke vijanden van de diverse roofdieren tot en met de verschillende schildpadden die er in Noord-Tanzania rondscharrelen. De schildpadden die regelmatig de weg overstaken maar hij die elke keer wist te ontwijken zodat er tijdens onze reis geen “dierlijke verkeersslachtoffers ” zijn gevallen.

Maar naast het feit dat we nu veel weten van de cultuur en de dierenwereld in Tanzania heeft Fredy mij de taal van Tanzania geleerd. Met groot geduld leerde hij mij diverse woorden en uitdrukkingen en ik spreek al een aardig woordje Kiswahili zoals het in Swahili genoemd wordt. Ook hebben we door dat grote geduld geleerd om te wachten . Geleerd om te wachten als er dieren niet direct in beweging leken te komen maar leeuwen en luipaarden na een half uur toch de boom uit kwamen.
Samengevat was onze safari door de parken van Noord-Tanzania dankzij Easy-travel en dan met name dankzij Fredy een unieke en onvergetelijke ervaring.

Fredy, asante sana; tuonane tena

Thank you so much on behalf of all our team for your kind comments. We are so pleased that you were very interested in our country and asked so many questions to find out about our culture. And you learned our language, too!

27 november 2015 beoordeeld

Vandaag teruggekeerd in een koud en regenachtig Nederland, na een onvergetelijk 10-daags avontuur in Tanzania. We boekten deze reis bij Matoke tours, die in Tanzania via Easy Travel de reizen op een fantastische wijze organiseert. Vanaf onze aankomst op Kilimanjaro airport tot onze retourvlucht gisteravond, was alles tot in de puntjes geregeld. Onze driver/guide Fredy heeft ons, naast de big 5, heel veel wild van dichtbij laten zien. Hij is een echte dierenliefhebber, heeft een heel scherp oog en leerde ons vooral geduld te hebben. Waar andere jeeps na een tijdje wachten vertrokken zie hij vaak "we wachten nog even". Dat heeft ervoor gezorgd dat de liggende rhino opstond toen het stil werd en onze richting uit kwam lopen, dat we vlak achter onze jeep een oversteek van een enorme kudde buffels naar de drinkplaats zagen, een luipaard uit de boom zagen komen die vervolgens op een thermietenhoop ging liggen poseren en nog zoveel meer fantastische ervaringen. Daarnaast weet hij op werkelijk elke vraag een antwoord, alle dieren ziet hij van verre en weet ook altijd welk dier het is. Mocht iemand een fotosafari willen boeken zou ik zeker Fredy aanraden, hij heeft een goed oog voor compositie. Zette de jeep altijd precies zo neer dat ik vanuit de goeie hoek prachtige plaatjes kon schieten en dacht hierin ook erg mee. Maakte ook van ons een paar mooie foto's. Ook heeft hij ons veel over de cultuur van zijn land verteld en hadden we boeiende gesprekken over de de grote verschillen tussen onze landen.
Wat ook erg plezierig was, is dat het zgn. 'paperwork', bij de ingangen van de parken maar ook bij aankomst in de lodges prima door hem geregeld werden terwijl wij de benen konden strekken. Ook het rijden, over niet altijd even gemakkelijke terrein, gebeurde zeer vakkundig. Door zijn toewijding en zorg hadden wij een prachtige reis, waarvoor veel dank!!
We hadden een prive-safari geboekt wat maakt dat je 10 dagen samen met de driver op stap bent, Vooraf was ik erg benieuwd hoe dat zou zijn en of het zou klikken. Bij het afscheid kan ik zeggen dat het haast voelde alsof we een beetje familie geworden waren.
We sliepen in 5 verschillende mooie accommodaties, waarvan voor ons de Tarangire Tree Tops en het Tortillis Camp favoriet waren. Beiden waren midden in de natuur, waarbij de dieren tot aan de lodge konden komen, echt heel bijzonder.
Kortom Easy Travel, voor ons in de persoon van Fredy, heeft ons een onvergetelijke vakantie bezorgd.
Asante sana!

Musaddiq G, Director of Sales van Easy Travel & Tours Ltd, reageerde op deze beoordelingGereageerd 29 november 2015

Well, a very big thank you to you, too, for your visits and your kind comments. It is great that your ten days here were enjoyable and that6 you saw all the animals you wanted to.
We believe that our driver-guides are the best, but it is more important what our visitors think.
Thank you for your opinions!

12 november 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

We hebben via Matoke, Easy Travel, een 10 -daagse safari gedaan in Tanzania. We hebben Tarangire, de Ngorongoro krater en de Serengeti bezocht. Wat een fantastische vakantie hebben we gehad. Ik ben vooral onder de indruk van de Serengeti; zo groen, zo groot en wat een dieren! De migratie van de gnoes, zebra's en gazellen was indrukwekkend. Zoveel dieren in een ellenlange rij. We stonden er met de jeep middenin, maar je hoort alleen de krekels. Meer dan 80 leeuwen gezien, soms liepen ze gewoon voor onze jeep langs. Onze gids Fredy was fantastisch; hij vertelde enthousiast over de omgeving, de dieren en regelde alles tot in de puntjes! Ook de lodges waren prachtig. Kortom een reis om nooit meer te vergeten!

Musaddiq G, Director of Sales van Easy Travel & Tours Ltd, reageerde op deze beoordelingGereageerd 27 november 2015

Very pleased to know that you will never forget your time here in Tanzania, it was a pleasure to receive you as guests. The Serengeti is a very special place, thank you for sharing your thoughts with other, future visitors.

Bekijk meer beoordelingen
9 november 2015 beoordeeld

Via Matoke Tours hebben we een 10 daagse safari geboekt in Tanzania. Op het vliegveld in Arusha werden we opgehaald door onze gids en chauffeur Fredy. Het is een eerste kennismaking die in de volgende 10 dagen uitgroeid tot een bijzondere vriendschap. Fredy vertelt ons heel veel over zijn land, de cultuur, de verschillende parken en dieren. Hij zag dieren al lang voordat wij ze zagen met de verrekijker. We hebben heel veel plezier gehad en veel geleerd over Tanzania. Hij is een echte ambassadeur voor zijn land.
We hebben in geweldige lodges geslapen. Tortilis Camp was echt heel bijzonder evenals Ngorongoro Farmhouse. Wat we gezien hebben is niet vast te leggen met foto's of verhalen. Het was onbeschrijvelijk indrukwekkend. Nu nog 7 dagen naar Zanzibar om na te genieten.

Henry,

Thank you for your comments - and I hope your time in Zanzibar was suitably relaxing.

Maybe we will see you again, some day.

Reizigers die Easy Travel & Tours Ltd bekeken, bekeken ook

In Easy Travel & Tours Ltd geweest? Deel je ervaringen!