Hoogtepunten uit beoordelingen
Zorgeloos en perfect!

Van het begin tot het einde was de vakantie tot in de puntjes verzorgd. Dit begon al bij het ... meer lezen

2 weken geleden beoordeeld
annikaw755
Uitgeest, Nederland
via mobiele applicatie
Onvergetelijke droomreis

Eindelijk hebben we onze vorig jaar door corona uitgestelde reis naar Tanzania gemaakt. Het was het ... meer lezen

Beoordeeld op 11 november 2021
592liesbethc
Lees alle 272 beoordelingen

Google
Aanbevolen ervaringen in en in de buurt van Arusha
vanaf US$ 1.008,00
vanaf US$ 1.090,00
vanaf US$ 1.707,70
vanaf US$ 800,77
Beoordeeld op 14 januari 2018

Na 10 dagen op pad te zijn geweest met onze Tanzaniaanse super gids Bosco kunnen wij alleen maar met onwijs veel enthousiasme terugkijken op een safari die voor ons gevoel veel te snel voorbij is gevlogen. Unieke accommodaties variërend van een koffie lodge aan de voet van de Ngorogoro krater tot slapend in een remoted tent camp midden in de Serenghetti waar zebra’s, hyena’s, wildebeests en rondsluipende leeuwen een persoonlijk nachtelijk concert voor ons hielden.

Onze gids zat boordevol interessante kennis over het land en de plekken die wij bezochten. Vanuit de verte klinkende dierengeluiden, exotische planten, scheefgroeiende bomen en het gedrag van ieder langslopend wild, niets was onbekend voor Bosco. Wij hielpen hem maar al te graag mee om laag in het gras zittende dieren te spotten en vormden daarom een goed team met elkaar. Onmisbaar wanneer je 10 dagen met elkaar op pad bent.

De combinatie van een avontuurlijke safari met het kennismaken van de lokale bevolking en een paar van de vele traditionele stammen dat Tanzania rijk is, maakte het voor ons een bijzondere ervaring. Tanzania specialist, onwijs veel dank hiervoor!

Datum van activiteit: december 2017
Robbin M, Eigenaar van Tanzania Specialist, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 14 april 2018

Beste Vincenzo,

Bedankt voor deze mooie feedback en erg leuk om te lezen dat jullie de gids zo goed bevallen is. Goed om te horen dat alle elementen in jullie reis verwerk waren en dat jullie hier zo van genoten hebben.

Beoordeeld op 10 januari 2018

We hebben een geweldige safari in Tanzania gehad met Tanzania Specialist. Onder leiding van onze geweldige ranger Engelbert (een echte wildlife expert!) de 'big 5' goed gezien en nog veel meer....honderden olifanten, 25 cheetahs, 3 (en een halve) luipaarden in bomen, 20+ leeuwen, 2 rhino's, buffalo's, impala's, hippo's, oneindlig veel volgels, kortom geweldig indrukwekkend. Serengeti en Ngorongoro absloute must-see! Fantastische ervaring....... Lodges ook allemaal uitstekend met Thorn Tree tented camp middenin Serengeti als topper. Veel dank voor deez topvakantie!

Beoordeeld op 5 januari 2018

Onze ervaring met Tanzania Specialists.
Een aanrader, zoals blijkt uit onderstaande ervaringen.

Van 12 dec t/m 27 december op reis geweest met Tanzania Specialists (excl. Vluchten).
Door de uitstekende, heldere voorbereiding en informatieverstrekking zijn we vol vertrouwen op reis gegaan ; eerst een week Zanzibar, daarna een safari reis in Tanzania.
Na een vliegreis met veel vertraging, daardoor missen van de aansluitende vlucht en 3 dagen vermiste koffers , hebben we ervaren, dat betrokkenheid, oplossingsgerichtheid en actie nemend kwaliteiten zijn van de medewer(st)ers van Tanzania Specialists. Met name wil ik hierbij vermelden de gids Rachid (Zenith tours) die naast het aanbieden van excursies ons vooral terzijde stond in de 3 dagen zonder koffers en uiteindelijk zelf de inmiddels gesignaleerde koffers persoonlijk van het vliegveld naar het hotel kwam brengen: een uur rijden via karakteristieke Zanzibare binnenwegen : African Massage genoemd!.
Daarnaast niets dan lof en waardering voor Anika de Groot in Tanzania en Robin Meulemans in Nederland van Tanzania Specialists voor hun betrokkenheid, hulp en bemoedigingen bij mijn plotseling opgetreden ziekte. Inschakeling van adequate medische hulp, vervoer naar de cliniek en daarna continue betrokkenheid en hulpvaardigheid heb ik als zeer waardevol ervaren. De continue bereikbaarheid van hen en steeds de snelle reactie op vragen van ons was zeer geruststellend.
Het verblijf in het hotel Villa Kiva in Zanzibar is zeer aangenaam, goed verzorgd en omgeven door de lokale, nagenoeg toeristvrije omgeving.
Over de daarna volgende safari-reis is niets dan lof, vooral door de goede hotels en de flexibele, humoristische en deskundige chauffeur en gids Mozes (een echte aanrader). Een uitgekiend, weliswaar vol programma met vele prachtige momenten in de Tarangire park, Serengetti, Ngorongoro krater, Lake Manyara, met veel hoogtepunten. Zoals de groepen olifanten, leeuwen, cheeta’s, buffels, luipaard en veel andere bijzondere dieren, planten en een vogelwereld die Tanzania’s wildparken eigen zijn. Bijzonder is de ervaring met het Tented Bush Camp in de Serengetti tussen de dieren, zoals giraffen en apen vlak naast en op de tent.
Samenvattend: de reis met Tanzania Specialists is uitstekend verzorgd bij de voorbereiding, tijdens te reis en de nazorg met een instelling om het de klant naar de zin te maken en een unieke vakantie te laten beleven. Alle lof en waardering!!!

Datum van activiteit: december 2017
Robbin M, Eigenaar van Tanzania Specialist, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 16 april 2018

Heel erg leuk om dit terug te lezen. Het was inderdaad een reis waarbij wij veel paraat hebben moeten staan om de koffers weer bij jullie af te moeten leveren. En helaas werd u ook nog eens ziek, maar in dat soort gevallen staan wij graag klaar om jullie hierbij te helpen. Dat hebben wij graag gedaan en we zijn blij dat alles uiteindelijk weer is goed gekomen!

Bedankt voor deze mooie feedback!

Beoordeeld op 2 januari 2018 via mobiele applicatie

Goede organisatie. Goede lodges in Serengeti, Ngorongoro. Goede chauffeur/gids Juma, tijdens onze hele safari.

Beste Ellen,

Bedankt voor deze mooie reactie!

Beoordeeld op 15 december 2017 via mobiele applicatie

We zijn net terug van een hele fijne vakantie in Tanzania en op Zanzibar dankzij de goede service (alles is al geregeld, je hebt echt een vakantie gevoel) van de Tanzania specialist. Zeker een aanrader!