Opslaan
Van tevoren boeken
Waarom op TripAdvisor boeken?
  • Tourhoogtepunten & volledig reisschema

Populaire tours & activiteiten in en om Medan
vanaf US$ 260,00
Meer info
Beoordeeld op 23 januari 2018

Geeft een prachtig beeld van het leven van de rijken in de voor-oorlogse tijd hier. Een rondleiding is zeker aan te bevelen.

Datum van activiteit: juli 2017
Beoordeeld op 4 november 2017 via mobiele applicatie

Heel interessant! Deze rijke zakenman en zijn broer deden zaken in Medan. Hadden connecties met de Chinese keizer en Sun Yat Sen. Het familiehuis van de ene broer is er niet meer. Dit is het familiehuis van de tweede broer. Het huis is ondergebracht in een stichting. Deze man heeft het Tropenmuseum in Amsterdam gesponsored. Paola van Belgie en Suharto bezochten dit huis. Interessante foto’s van vorige eeuw. Een besliste aanrader. Beter nog dan het paleis in Medan of de moskee.

Datum van activiteit: november 2017
Beoordeeld op 29 september 2017

Een bezoek waard, het heeft een mooie uitstraling. Veel geschiedenis uit de Nederlandse tijd is hier te zien.

Datum van activiteit: september 2017
Beoordeeld op 6 september 2017

De inkom is 35.000, inbegrepen een gids. De dame liep met ons door het gebouw, vertelde hier en daar wat, eerder beperkt. Op de vragen welke we stelden kwam telkens een kort antwoord. De mansion is een mooi gebouw, veel van de inrichting is fake, een verzameling van voorwerpen welke men hier en daar op de kop heeft kunnen tikken. Interessant is het testament van de man, in het Nederlands van weleer geschreven.

Datum van activiteit: september 2017
Beoordeeld op 20 maart 2017 via mobiele applicatie

Een jonge enthousiaste gids leidde ons rond in het voormalig stadshuis van Tjong AFie waar hij woonde met zijn Indonesche 3e vrouw en hun 7 kinderen. Leuk om te zien hoe men in begin vorige eeuw leefde. Een klas middelbare scholieren waren al net zo nieuwsgierig naar onze verschijningen en dolblij om de opdracht van hun Engels leraar te kunnen vervullen. Met een aantal eenvoudige vragen en talrijke foto's lieten ze ons maar met moeite gaan.
Zeker de moeite van een bezoekje waard.

Datum van activiteit: maart 2017