“mooi gebouw, stukje geschiedenis, meer niet”
Beoordeling van Tjong A Fie's Mansion

Tjong A Fie's Mansion
Geclassificeerd als nr. 3 van 63 dingen om te doen in Medan
Attractiegegevens
6 september 2017 beoordeeld

De inkom is 35.000, inbegrepen een gids. De dame liep met ons door het gebouw, vertelde hier en daar wat, eerder beperkt. Op de vragen welke we stelden kwam telkens een kort antwoord. De mansion is een mooi gebouw, veel van de inrichting is fake, een verzameling van voorwerpen welke men hier en daar op de kop heeft kunnen tikken. Interessant is het testament van de man, in het Nederlands van weleer geschreven.

20 maart 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Een jonge enthousiaste gids leidde ons rond in het voormalig stadshuis van Tjong AFie waar hij woonde met zijn Indonesche 3e vrouw en hun 7 kinderen. Leuk om te zien hoe men in begin vorige eeuw leefde. Een klas middelbare scholieren waren al net zo nieuwsgierig naar onze verschijningen en dolblij om de opdracht van hun Engels leraar te kunnen vervullen. Met een aantal eenvoudige vragen en talrijke foto's lieten ze ons maar met moeite gaan.
Zeker de moeite van een bezoekje waard.

17 februari 2017 beoordeeld

Leuk museumpje met veel herinneringen aan het leven toen en aan Nederland. Zo hangt er nog een testament van Tjong A Fie in het Nederlands aan de muur.

30 november 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Als je in medan bent is dit een plek die je bezocht moet hebben. Het geeft een goed beeld weer van de geschiedenis en opbouw van medan. Ook de gids in het museum zelf spreekt relatief goed Engels zodat je alles kunt vragen. Entree is 35000 idr pp

Bekijk meer beoordelingen
31 juli 2016 beoordeeld

Grappig museum met geschiedenis van de familie tjong a fie. Half uurtje ongeveer nodig. Moet je zelf beleefd hebben.

Reizigers die Tjong A Fie's Mansion bekeken, bekeken ook

In Tjong A Fie's Mansion geweest? Deel je ervaringen!