“Mooi museum als je van Balinese kunst houdt”
Beoordeling van Neka Museum

Neka Museum
Geclassificeerd als nr. 19 van 139 dingen om te doen in Ubud
Attractiegegevens
29 mei 2017 beoordeeld

Dit museum ligt in een mooie tuin met verschillende paviljoens, er worden ook werken van Nederlandse schilders oa Arie Smit geëxposeerd wat wel heel leuk om te zien was. Het was een regenachtige dag dus een perfecte dag om dit museum te bezoeken

25 mei 2017 beoordeeld

Als laatste deel van onze excursie hier een bezoekje aan gebracht. Opvallend was dat het hier erg rustig was. Mooie verzameling irissen hebben ze hier ook.

31 januari 2017 beoordeeld

Dit mooie en ruim opgezette museum toont veel soorten kunst. Van typische Indonesische kunst tot meer moderne werken en er is een uitgebreide collectie krissen. Leuk is om te zien hoeveel Nederlandse kunstenaars op Bali gewoond en geschilderd hebben. Een paviljoen is gewijd aan de van oorsprong Nederlandse schilder Arie Smit, met bijzonder mooie schilderijen. Wij vonden dit het mooiste en breedste museum van Ubud.

8 januari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Ik ben geen kunst kenner maar bezoek wel graag lokale musea. Dit museum viel me tegen, kwam waarschijnlijk ook omdat het erg benauwd warm was binnen.
Bij de meeste schilderijen stond wel Engels talige uitleg maar het ontbrak mijns inziens aan een totaal overzicht van de gehele collectie.
Het Arie Smit paviljoen is ondergebracht in een wat moderner deel en wel mooi tentoon gesteld.
De zwart wit foto's van het straatleven in Bali van jaren '50 viel erg tegen. Het zijn hoofdzakelijk foto's van Balinese dansers en slechts enkele van het dagelijks leven.
Kortom: leuk als je hier meerdere dagen verblijft en het regent of als je een echte kunst liefhebber bent. Anders kan je dit gerust links laten liggen zonder het gevoel te hebben iets te missen.

Bekijk meer beoordelingen
13 augustus 2016 beoordeeld

Museum is oké. Grote zalen en veel schilderijen. Rustig. Er is echter nauwelijks Engelstalige informatie beschikbaar. Ook geen personeel om vragen aan te stellen. Zelfs geen folder / plattegrond. Maar als je langere tijd in Ubud verblijft, wel de moeite waard om te bezoeken.

In Neka Museum geweest? Deel je ervaringen!