Beoordeeld op 23 juli 2015 via mobiele applicatie

Wie in alle rust en luxe met de magie van Bali wilt kennis maken, slecht een adres. Dat na mijn tweede verblijf op dit fantastische eiland. Alles ten huize Sabandani is tot in de puntjes afgewerkt. Proficiat

Datum van verblijf: juli 2015
Beoordeeld op 18 december 2014

Het was al donker toen we arriveerden, nog suf van de reis. Wat er door je heengaat wanneer je de deur van dit serene boetiekhotel binnenstapt is wonderlijk. Werkelijk een magistrale plek. De feeërieke verlichte tuin met de ongelofelijke natuurgeluiden: vogels, krekels, kikkergekwaak, onherkenbare dierengeluiden...kortom een concert van het meest vreemdsoortig gestjilp en gekwetter valt als een warm welkomstdeken over je heen. Een tweede welkom krijg je in de vorm van een exotische fruitjuice. Lekker! En dan de kamer, die is super en dat is zelfs nogal eufemistisch uitgedrukt. Kamer Barong is een pareltje van architecturale kunst. Op een subtiele manier zijn natuurelementen de kamer binnengesluisd, er is een regendouche en het zicht op de rijstvelden maakt de totaalbeleving compleet. Het ontbijt krijg je op je privéterras geserveerd maar daar ga ik niet teveel over vertellen want dat moet je gewoon zelf komen uitproberen. Dit is een feel-goed plek.

Kamertip: Barong heeft een topligging met zowel uitzicht op de binnentuin en het zwembad als direct op de rijstvelden en is bovendien op het eerste verdiep wat je net wat meer privicy verschaft
Datum van verblijf: december 2014
Beoordeeld op 11 december 2014

Prachtig gelegen B&B. Het uitzicht is schitterend;een overloop zwembad tot aan de rijstvelden. De zeer goede service van het personeel, de prachtige buitenbadkamer, de mooie kamer, het terras waar het lekkere ontbijt wordt geserveerd en de rust, zijn allemaal een pluspunt. Wij verbleven er 3 nachten en hebben er van genoten. Zeker een aanrader.
Enig minpuntje: Er zijn maar voor 6 kamers ligbedden aan het zwembad, er zijn 8 kamers. Het is wel niet vaak dat alle gasten aanwezig zijn, maar als je na een daguitstap nog een duik in het zwembad wil nemen, is het fijn als er nog een ligbedje vrij is.

Kamertip: Kamers op de verdieping hebben het beste uitzicht en de privacy is groter.
Datum van verblijf: oktober 2014
Beoordeeld op 25 oktober 2014

Al even geleden dat we hier verbleven, maar Villa Sabandari zullen we nooit vergeten. Hier voel je je volledig zen. Gelegen aan de rand van het drukke Ubud, in een oase van groen, met uitzicht op de rijstvelden. Hier kom je volledig tot rust. De kamers zijn een pareltje, aan alles is hier gedacht. Wat we zo geweldig vonden is de douchezeep (samengesteld op basis van verschillende kruiden). Het afwisselend ontbijt wordt geserveerd op je eigen terras en de afternoon tea is niet te missen. Een pluim voor het personeel, je word op je wenken bediend met de eeuwige glimlach. Vooral het vervoer van en naar het centrum van Ubud is een meerwaarde. Voor herhaling vatbaar!

Datum van verblijf: mei 2014
Beoordeeld op 21 september 2014 via mobiele applicatie

Prachtig gelegen bungalows gelegen boven de rijstvelden. Dit houdt wel in dat je een stijl stukje weg krijgt voordat je er bent. Er zijn bungalows op begane grond en op de eerste verdieping.
De inrichting is heel mooi en schoon. Nadat je de badkamer deur hebt geopend sta je half buiten. Er is een regendouche omgeven door een muur, voor de privacy. De architect heeft er iets heel moois van gemaakt dit is in woorden niet makkelijk om uit te leggen.
Dit was voor ons het enige minpuntje wat we konden bedenken. Doordat de douche en het toilet ( hoe mooi ze ook zijn)een verbinding hebben met de vrije natuur kan het gebeuren dat er een verdwaald diertje zit. Zoals bv een kikker.
Vergeet niet dat je in de jungle bent, een kakkerlak, de gekko,s. Het hoort erbij. Zonder de gekko zou het wemelen van de insecten.
Bij de villa zit gratis vervoer naar het centrum. Lopend is het een kwartier.
Het ontbijt wordt ook op de kamer geserveerd. Super luxe en zeer uitgebreid.
Mountainbikes zijn gratis. Er liggen routes op de kamer. Echt een aanrader. Zo zie je veel van de omgeving en het is echt goed te doen
Er is teveel om op te noemen
Ubud is de plek om Bali te verkennen. Vanaf hier kun je overal naar toe. Dus een weekje Ubud is helemaal niet verkeerd

Datum van verblijf: september 2014