“Fietstour door de prachtige rijstvelden”
Beoordeling van Banyan Tree Bike Tours

Banyan Tree Bike Tours
Geclassificeerd als nr. 30 van 261 Outdooractiviteiten in Ubud
Nuttige informatie: Activiteiten voor oudere kinderen
Attractiegegevens
Nuttige informatie: Activiteiten voor oudere kinderen
20 april 2018 beoordeeld

We werden om 7.15u bij ons hotel (Nusa Dua) opgepikt voor de fietstour. De gids en chauffeur waren keurig op tijd en we vertrokken naar de bergen. Die dag was het rustig met de boekingen want er ging nog één meisje uit New York met ons mee. Desondanks waren er tijdens de tour twee gidsen mee op pad. De ene fietste voorop en de andere achterop. We fietsten door de rijstvelden, bezochten een koffieplantage, een Balinees dorpje, liepen door de jungle. Het fietsen viel reuze mee, we gingen voornamelijk bergafwaarts en het tempo lag laag. Je kon op ieder plekje stoppen om foto’s te maken en/of vragen te stellen. De gidsen namen de tijd om alles uit te leggen. De mountainbikes hebben niet dezelfde kwaliteit als in Nederland, maar ondanks kun je er prima op fietsen. Aan het einde van de tour gingen we bij de baas van het bedrijf eten in de bergen van Ubud. Zijn vrouw had een heerlijke typisch Balinese lunch gekookt; nasi, saté, kroepoek, allerlei soorten kip, groente en zelfs nog wat zoetigheden als dessert, allemaal erg lekker!! De baas spreekt goed Engels, jammer dat de tourgids zelf niet altijd even goed verstaanbaar was. We hebben erg genoten van deze dag, een onvergetelijke ervaring!

17 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Bij aanvang hadden we er een beetje een hard hoofd in want de fietsen zijn niet de nieuwste meer, de helm stonk een beetje naar een vaatdoekje wat al te lang ligt en de bandjes van het fietsstoeltje moesten met een plastic zakje aan elkaar gebonden worden om het strak genoeg te krijgen. Maar eenmaal onderweg hebben we absoluut geen minuut spijt gehad van onze keus voor Banyan tree.
Niemand anders fietste die dag dus we konden volledig ons eigen tempo aanhouden. Heerlijk om door de rijstvelden en de jungle te fietsen over smalle paadjes en door kleine dorpen. Onderweg een stop bij de koffie producent gehad en daarna nog een klein uurtje fietsen naar het huis van de eigenaar voor de lunch. Die gasten waarmee we fietsten waren fantastisch, voor ons maar ook voor onze zoon van 1. Mochten wij nog een keer terug komen op Bali gaan we dit zeker weer doen!

2 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Leuke route waarbij veel 'offroad' gefietst werd. Onder andere door rijstvelden en bossen. Onderweg gestopt bij enkele bezienswaardigheden zoals een tempel en een traditioneel huis. De gids gaf hier steeds een stukje uitleg.

Gids hield alleen ons hollandse fietstempo maar moeilijk bij :)

16 augustus 2016 beoordeeld

Leuke manier om de buurt rond Ubud te verkennen. We werden 's ochtends om acht uur aan homestay opgepikt en konden een uurtje later beginnen te fietsen. Rustige fietstocht, vooral naar beneden, maar met enkele stevige klimmetjes tussendoor. Het laatste stuk van het traject was een korte wandeling naar het domein van de eigenaar, waar een lekkere buffetlunch werd geserveerd. Fijne tour.

Bekijk meer beoordelingen
11 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Goeie fietsen en een tandem voor klein kind wat toch mee wil trappen. De Tour is erg leuk langs de rijstvelden onderweg krijg je een rondleiding in een kruidentuin waarna je een thee en chocola proeverij krijgt en de beroemde luwak koffie kan proberen. Daarna geeft de gids een rondleiding door een echt Balinees huis. Het laatste gedeelte nog lopen door het bos en daarna een heerlijke lunch. De Tour ook geschikt voor kleine kinderen.

In Banyan Tree Bike Tours geweest? Deel je ervaringen!