“Leuk, niet te groot, museum”
Beoordeling van Museum PASIFIKA

Museum PASIFIKA
Geclassificeerd als nr. 5 van 58 dingen om te doen in Nusa Dua
Nuttige informatie: Kluisjes / opslag
Attractiegegevens
Nuttige informatie: Kluisjes / opslag
17 november 2015 beoordeeld

Leuk museum vlakbij het winkelcentrum Bali Collection. Verschillende zalen met schilderijen van Nederlandse en andere Europese schilders, maar ook van Indonesische schilders. Er is ook een zaal met andere objecten, zoals maskers uit Papua.

29 april 2015 beoordeeld

Dit vrij nieuwe museum biedt een totaal overzicht van het werk van de groep beeldend kunstenaarswaar vanWalter Spies en cs deel van uit maakten. Een mooie locatie waar je gemakkelijk enkele uren kunt door brengen. Foto's maken helaas niet toegestaan. Er zijn enkele schilderijen van Le Majeur aanwezig, die in goede staat zijn. Dit in tegenStelling tot de shilderijen in museum Le Majeur in Sanur, die ernstig zijn aangetast door de tand des tijds

2 januari 2015 beoordeeld

Een museum met een bijzondere collectie hedendaagse, maar ook van de vorige eeuw. Europese kunstenaars naast Indonesische/Balinese kunstenaars maken de collectie zeer afwisselend en apart. De zalen zijn ruim opgezet, maar helaas niet voorzien van airco. Zeer de moeite waard.

Dit museum is op wandelafstand van hotel Sol Benoa-Nusa Dua in ca. 30 minuten te bereiken door het (fiets-)pad aan het strand te volgen.

13 juli 2014 beoordeeld

Erg mooi museum in een mooi gebouw. Ruime zalen met prachtige schilderijen. Veel afwisseling. Ik vind het het mooiste museum op Bali dat ik tot nu toe heb gezien. Ook typisch Balinese kunst en kunst van de regio maar ook Europese kunstenaars over Bali. Achtergrond muziek vond ik in het begin niet erg maar op een geven moment vond ik het wel minder prettig. In het gebouw is geen airconditioning maar ruimten zijn vrij open en er zijn wel allemaal ventilatoren die voor verkoeling zorgen. Het is een net museum en zelf toiletten zijn schoon. Vriendelijk personeel dat zelfs een Blue Bird taxi wilde regelen.

12 februari 2014 beoordeeld

Museum Pasika is een z/eer goed en mooi opgezet museum met een mooie collectie schilder- en beeldhouwkunst (wat de niet ethnografische kunst betreft). De thematische opzet werkt plezierig en leidt je langs kunstenraars uit verschillende landen/streken die rond de Pacific hebben gewerkt. De collectie bevat zeker hoogtepunten, die je absoluut nergens anders in deze samenhang bij elkaar ziet. Kortom een prachtig museum.

Reizigers die Museum PASIFIKA bekeken, bekeken ook

Nusa Dua, Nusa Dua Peninsula

In Museum PASIFIKA geweest? Deel je ervaringen!