“Gewone kameelhoeve”

National Research Centre on Camel
Geclassificeerd als nr. 3 van 30 dingen om te doen in Bikaner
19 november 2016 beoordeeld

Gewoon een hoeve met kamelen. Vele dieren gezien, maar geen omweg en ingang-foto-geld waard. Kan het niet aanraden

26 augustus 2016 beoordeeld

Het enige leuke aan dit bezoek was dat er kamelen zaten. Maar ze zitten suf in een hok, museum is oud en vervallen, geen interactie, geen uitleg, niet schoongemaakt. Kortom, niet de moeite waard om heen te gaan.

2 juli 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Het research centrum valt een beetje tegen. Je krijgt geen uitleg over de fokker. De kamelen staan in een groot omheind veld lijkt op een dierentuin. Kamelenijsjes kunnen worden gekocht alsmede diverse producten van kamelenleer

5 augustus 2015 beoordeeld

Tja niet de moeite waard naar mijn mening. Het zal vast wetenschappelijke waarde hebben. Maar ik beoordeel het als toerist
Ongeveer een half uurtje rijden 10km van Bikaner, Het zag er bij de ingang al niet veel belovend uit. Eerst een kamelenmelk ijsje gegeten en kamelenmelk gedronken te hebben zijn we toch het terrein opgegaan in het kader van: als we er toch zijn maakt die Entree (Rp100 + 50 cameratoeslag) ook niet meer uit.
Er stonden zo’n 40 to 60 kamelen in een afgezet stuk terrein (als in een dierentuin).........en dat is het..... niets meer.......
Dan is er ook nog een soort museum annex schuur met voornamelijk foto’s van kamelenrassen. Je bent er in een half uur doorheen en dan heb je daarvan 10 minuten gebruikt om te beslissen of je een kamelenleren armband koopt of een kamelenleren portemonnee. Zonde van de tijd.

Enige wat ik heb geleerd is dat Dromedaris niet een soort kameel is met 1 bult maar dat Dromedaris gewoon het Franse woord is voor: Kameel.
Dus er zijn kamelen zijn met 1 bult en kamelen met 2 bulten.....en nu je dit ook weet is er dus helemaal geen reden meer om er naartoe te gaan, .....sorry.

16 juli 2014 beoordeeld

Je ziet hier overal in de stad kamelen en dromedarissen rondlopen dat is al een hele ervaring op zich. Het kamelen resource center doet daar nog een schepje bovenop op het moment dat ze terug komen, komen er zo'n 100 kamelen op je af op zoek naar water en eten. Een mooie ervaring de kleintjes zijn leuk maar niet meer echt klein in Juli.

Het winkeltje is niet duur de prijzen staan er wel vast maar goed toch nog een leuk souvenir van kamelen bot kunnen kopen. ze hebben ook nog een winkel met textiel en eentje met leer.

Het is een leuke manier om nog een paar uurtjes in Bikaner te vullen, en zoals al eerder gezegd een welkome aanvullen of de vele forten, paleizen en tempels.

Reizigers die National Research Centre on Camel bekeken, bekeken ook

Bikaner, Bikaner District

Bikaner, Bikaner District

In National Research Centre on Camel geweest? Deel je ervaringen!