TripAdvisor

Odenwalder Restaurant Bar
Geclassificeerd als nr. 5 van 1.589 Restaurants in Xiamen
Keukens: Duits, Italiaans, Nederlands, Internationaal
14 september 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Na 3 jaar in Xiamen gewoond te hebben is dit mij favoriete restaurant. Heerlijk bier, goed gezelschap en lekker eten. Dé plek waar je heen moet als je even een lekkere westerse hap wilt. Patatje oorlog, jager schnitzels en kip saté behoren tot mijn absolute favorieten; vooral tijdens de Formule 1 avonden.
Ik ben nu weer verhuist naar Nederland, maar elke keer als ik in Xiamen ben zorg ik dat ik altijd even langs ga bij de odenwalder.

Datum van bezoek: september 2019

13 juni 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Ben hier begin juni uit eten geweest. Prima gegeten en aardige restauranteigenaar. Zou dit restaurant zeker aanbevelen.

Datum van bezoek: juni 2019
27 november 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

"Op visite" in China, blijkt mijn broertje boven een duits/nederlands restaurant te wonen. Ik meende dat het een winkel was, daar mijn broertje het vaak had over de typisch "Nederlandse" dingen die hij daar kocht voor thuis (haring, zelfgemaakte (!) yoghurt etc.).
Wat een verrassing! Op vakantie ben ik niet persé op zoek naar dingen van thuis, maar de warme ontvangst door Maria, de lieve, immer vrolijke dame die het eten serveert (echtgenote van de eigenaar)en de totale ontspannen en ongedwongen sfeer, maakte dat ik veel meer uren dan voorzien,  doorbracht bij onze onderburen!
Joost en William, de eigenaren, zijn erg verschillend,  maar vullen elkaar perfect aan!
Joost, de gemoedelijke barman, die precies lijkt te weten wat je nodig hebt, al bij je eerste bezoek.
William, de regelaar en kok, die je avond kan vullen met allerhande verhalen en anekdotes.
Het eten is een mix van de Duitse en Nederlandse keuken, wat mij betreft te omschrijven als perfect comfortfood. Met de (alweer zelfgemaakte)  bierbommetjes als absoluut hoogtepunt!
Als in Xiamen, is dit unieke "net als thuis maar dan beter" restaurant absoluut een bezoekje waard!

Datum van bezoek: november 2017
WilliamBay1965, Owner van Odenwalder Restaurant Bar, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 28 november 2017

Hoi Janke,
Wat leuk jouw reaktie hier te lezen. Zeker als die zo positief is als die van jouw. Wetende dat jij zelf uit de horeca komt geeft voor ons erg veel waarde aan jouw reaktie.
Maar boven al was het erg gezellig om je veel in ons restaurant te zien. Joost en ik doen het voor een groot deel voor de gezelligheid zonder kwaliteit te verliezen natuurlijk. En mensen zoals jij willen we iedere dag wel over de vloer. Dat maakt het voor ons een feestje aan de gang te zijn.
Hopelijk zien we je weer snel terug in Xiamen en doe de groeten in Amsterdam.

8 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat je thuis niet zo snel doet, is deze Duits/Hollandse etablissement hier in Xiamen een aanrader. Het vinden van de locatie is een kleine uitdaging. Eet smakelijk!

Datum van bezoek: oktober 2017
WilliamBay1965, Owner van Odenwalder Restaurant Bar, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 9 oktober 2017

Beste Ronald,
Zoals gezegd, we zijn lastig te vinden maar met een belletje naar ons als mensen vlak bij zijn komt het goed. We pikken je op dan. Vertel het je collegas. Verder danken we je voor je bezoek en de moeite deze review te schrijven. We zien jullie snel weer terug hopelijk.

Groet, Joost en William

17 september 2017 beoordeeld

Geweldig, gezellig en lekker eten.Frikandel speciaal, patatje pindasaus, zuurkool met braadworst of een onvervalst Duitse schnitzel. Veel uit eigen keuken en er staat ook een lekker duits biertje koud.
De gastheer Joost weet hoe het moet spreekt Nederlands...........wat wil je nog meer in het hartje van Xiamen.

Datum van bezoek: september 2017
WilliamBay1965, Owner van Odenwalder Restaurant Bar, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 22 september 2017

Beste Martin, leuk je reaktie te zien en we zijn blij dat je het gezellig vond. We hopen je weer graag terug te zien.

Reizigers die Odenwalder Restaurant Bar bekeken, bekeken ook

In Odenwalder Restaurant Bar geweest? Deel je ervaringen!