“Prima systeem”

Metro van Dubai
Geclassificeerd als nr. 1 van 28 Vervoer in Dubai
Attractiegegevens
3 december 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

De metro is een goed systeem met vele haltes en betaalbaar. Vanaf het vliegveld is het wel erg lang! Taxi is dan beter.

1 december 2017 beoordeeld

Als je dan toch van het openbaarvervoer gebruik gaat maken neem dan vooral de metro. Wat een verademing met NL, de stations zijn plaatjes van architectuur, schoon en veilig. Geen graffiti, geen geduw en toch druk. En, we blijven toch Nederlanders, goedkoop en snel. Leuke bijkomstigheid, er is geen machinist aan boord en toch gaat alles op rolletjes. Kaartjes kun je aan de automaat kopen, let wel op. Geen grote geldbiljetten gebruiken, neem de 5/10 biljetten die werken het best. Je kunt ook aan de balie kaartjes krijgen.

1 december 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

De metro werkt op de minuut en is zeer schoon. Tijdens de spits is het te adviseren om een gold kaartje te kopen als je wilt zitten.

1 december 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Goed alternatief voor als je door Dubai heen wilt reizen. Minpunt is dat het altijd stampvol is in de metro ondanks dat er om de max. 5 minuten weer een andere komt. Doordeweeks een keer meegemaakt dat ik gewoon 5 metro's heb overgeslagen omdat er gewoon geen mensen meer in pasten. De capaciteit is dus nog voor verbetering vatbaar. Volgende keer wordt het een Goldcard waarmee je meer kans hebt op een plek en het niet zo vol is. Handig is vooraf uit te zoeken welke NOL-kaart bij je verblijf en wensen past. Tegoed is handig op te vragen via de app of site.

Bekijk meer beoordelingen
29 november 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Schoon, snel, bijzondere architectuur, snel en heerlijk koel. Keken onze ogen uit. Met hop on hop off alleen in de file gestaan.

Reizigers die Metro van Dubai bekeken, bekeken ook

In Metro van Dubai geweest? Deel je ervaringen!