Beoordeeld op 29 augustus 2014

In augustus een week naar Thalasso Sousse geweest met 2 kids, groot domein met veel accomodaties. Kids vonden de waterglijbanen geweldig! Terwijl mama en papa heerlijk rusten op strand. Personeel was heel vriendelijk. Mits een kleine fooi, wordt je nog extra gesoigneerd, dwz, de poetsvrouw legt dan bloemetjes op bed, man op strand houd je liggelden vrij op een vaste plek,... Het was niet altijd overal even proper, maar als je ziet welke bergen werk het personeel verzet bij 35°, 1500 mensen aanwezig, dan kijk je dit wel door de vingers. Voor ons was het alleszins een top vakantie, wij gaan zeker nog terug!

Kamertip: Wij waren met 2 kids en hebben een ruimere kamer gevraagd, deze hebben we gekregen na 2 nachten , maar verhuis was zeker de moeite waard!
  • Verbleef: augustus 2014, reisde met familie
Beoordeeld op 11 augustus 2014

Ik snap de negatieve verhalen niet. Ik denk dat je de verwendheid die je zelf bezit bij moet stellen en dan moet er respect voor in de plaats komen. Wat deze mensen allemaal wel niet voor je willen doen. Gun ze iets van je eigen rijkdom al is het maar 1 dinar en je wordt behandeld als een koning en koningin. Overal kun je iets vinden wat je niet aan staat tja dan moet je lekker in je eigen landje blijven. Na 22 jaar ging ik maar weer eens op vakantie, ik ga geloof ik nu maar elk jaar hier naar toe. Ik vraag me af wie en welke plek dit kan overtreffen. Eten ja ik lust hier in Nederland ook niet alles ben een fijnproever lust niet veel maar er ligt altijd wel iets wat je wel lust en ook wat geleerd om te eten. Je moet niet in dit land op trektocht gaan dat weet je dit park heeft mij geen minuut verveeld. Veel animatie en mijn man heeft zelf nog meegedaan in een toneelstuk prachtig. Je wordt overal bij betrokken en je kunt natuurlijk duidelijk aangeven of je wel of niet mee wilt doen. Onze zoon van 13 had gelijk met Engelsen en Duitsers contact en bepaalde na 2 dagen zelf wel wanneer hij wou eten of niet. Overal beveiligers en oppassers bij de glijbanen en rondom de zwembaden. Je kon de tassen gewoon laten staan en de negatieve verhalen dat het niet schoon zou zijn.........nou ik heb opgelet de grootste vuilmakers dat zijn wij zelf als mens. Toren hoge borden werden opgeschept de helft valt eraf, de stoelen werden bevuilt met eten. Ze moeten eigenlijk stoelen met skai of plastic aanschaffen die kunnen ze beter schoonhouden. Veel heel veel respect voor deze mensen ze werken zich een slag in de ronde en hebben geen voorzieningen die wij hier hebben. Grote karren met was omhoog drukken biervaten beuren geen karretjes waar je alles mooi op kunt zetten. Sinds gisteren weer terug maar wel weer blij met de Hollandse pot. We praten alweer over boeken in de mei vakantie.

• Verbleef: augustus 2014, reisde met familie
Beoordeeld op 13 juli 2014

Wij zijn voor het eerst naar Sousse geweest. Het hotel is netjes en verzorgd. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Mannen en vrouwen zijn gelijk. We zijn 15 dagen hier geweest en het eten bleef heerlijk. De restaurantjes zijn het lekkerst vooral het Libanese. We hebben hier dan ook vaak gegeten. De poetsvrouwen zijn vriendelijk. Ondanks de Ramadan de tweede week bleef het personeel vriendelijk. Het is een familiehotel met een fantastisch animatieteam wat Engels, Duits, Russisch en Arabisch spreekt met af en toe een woordje NL. We zijn hier van 21juni tot 5juli geweest. Je merkte wel dat er de eerste week 700mensen waren en de tweede week 1400, wij waren met 4 volwassenen en 1 kind van 1 jaar. Van het eten is niemand in het hotel ziek geworden. Het voetbal was goed te zien ♡ wij gaan zeker terug. Bedankt allemaal voor de fantastische vakantie. Tip: vraag aan de Engelse hostess waar je een orange kaartje kunt kopen (je paspoort meenemen) is 10 min lopen. Voor 10euro heb je dan 1gig internet voor een maand..
tip2 ga niet naar het oude centrum van Sousse ook niet met de oude man die je gratis meeneemt, deze gaat in een cafe zitten en wordt boos als je niks koopt. (Wij zijn alleen naar het nieuwe gedeelte geweest waar vaste prijzen zijn.
tip3 als de fotograaf foto's maakt bekijk ze eerst zelf voordat hij ze afdrukt andere NL hebben voor 50euro moeten kopen.

groetjes wanneer er vragen zijn beantwoord ik ze graag.

Kamertip: Bij arke krijg je alleen een hotelkamer. Wil je een bungalow kun je beter ergens anders boeken of van tevoren het hotel bellen. ♡
  • Verbleef: juli 2014, reisde met familie
Beoordeeld op 15 mei 2014

Met mijn dochter en 2 (jonge)kleinkinderen gisteravond teruggekomen uit Thalassa Sousse. Wat een heerlijke vakantie hebben wij gehad in dit gastvrije hotel. Na een rumoerige eerste nacht heeft Mr. Hedi van de receptie ons een rustiger plekje gegeven, geen enkel probleem. Mijn dochter en kleindochter vonden de glijbanen geweldig, er was veel personeel rond de zwembaden om de veiligheid te bewaken.
Het eten was overdadig en uitstekend, personeel heel vriendelijk, de sfeer was relaxed. Kortom een plek om terug te komen. Dank voor deze heerlijke vakantie!!!

• Verbleef: mei 2014, reisde met familie
Beoordeeld op 15 mei 2014

Prima week gehad in Thalassa, ondanks dat alles nog in de opstartfase was voor het zomerseizoen. Het was lang niet vol maar ondanks dat waren alle restaurants wel al open en ook het aquapark. De familie bungalow is erg groot, maar kon wel een upgrade gebruiken. Erg harde matrassen en een oude tv zonder afstandsbediening, het geheel was een beetje kaal. Het hoofd restaurant is prima, de maaltijden erg smaakvol en afwisselend. Ook de andere restaurants zijn erg sfeervol en het eten komt uit de hoofdkeuken:). Het aquapark en zwembaden zijn voor kinderen fantastisch, alles gloednieuw en veilig. Het strand is klein maar knus. Erg vriendelijk personeel, met extra fooitje zijn ze erg blij en ze rennen voor je! De bank zit buiten de poort en daar zijn leuke winkeltjes. Ons bezoek aan de medina van Sousse was geen succes, erg opdringerige en zelfs vervelende mensen. WE waren zelfs doelwit voor ene beroving maar hebben dat gelukkig zelf kunnen voorkomen. De jachthaven van Port El Kantaoui beviel ons beter, heerlijk gegeten en gewandeld! Kortom prima week gehad in het hotel, een aanrader voor mensen met grote en kleine kinderen.

• Verbleef: mei 2014, reisde met familie