Beoordeeld op 8 januari 2015

Ik en mijn man zijn naar tunisienvoor10 dagen op Orient Palace Hotel was echt geweldig het eten en slaap kamers , animation en echt veiligheid was . Mooi weer en dank je wel for alles tôt andre keer ...we Will défient tlbt come back

• Verbleef: januari 2015
Beoordeeld op 8 mei 2014

Ruim hotel, kamers netjes , veel kastruimte, wat te harde matrassen voor ons ouwetjes en meubilair en tapijt wat gedateerd en eea kan verfje gebruiken. Alles als fohn sanitair etc. Werkte goed. Uiteraard is het Tunesie dus de tv sneeuwde wat, de telefoon deed het niet en als je dan verder kijkt zie je dat de kabelantenne en de telefoon kabel wat halfgaar in elkaar gezet zijn. De lift doet het maar je kon hem niet oproepen op de eerste verdieping het knopje werkte niet. Dus dan maar 1 trapje af of via de open hal vragen of de bagagejongen even eentje naar boven kwam in de lift.
Schone mooie lobby, hal en geweldige tuin, zwembad buiten met mooie inrichting en eigen strandje met rieten parasollen en ligstoelen. In eerste kamer last van herrie van ventilatie, ik vermoedde een generator op het dak boven ons. Een verzoek om een andere kamer met een fooitje voor de receptie en we konden een andere kamer uitzoeken. Er zijn grotere kamers maar die waren voor ons te ver van de lift. Van vierde naar 2e verhuist kr nr 275 gaf zicht op de mooie tuin, zwembad en zee. Het zeezicht is wel beperkt aanwezig in de kamers. Het prive strand direct voor het hotel is klein intiém en je kan aanpalend allerlei sporten doen. Begin mei waren er weinig gasten. Een, heel goed uitgebreid ontbijt buffet met yoghurt varianten, warm en koud eten veel broodsoorten. Wij hadden losse vliegtickets geboekt en zaten niet All inclusive of halfboard. We hebben niet het buffetmenu in de eetzaal geprobeerd maar zag er uitgebreid uit. We hebben enkele malen wel in het hotel in het restaurant in de tuin gegeten, al la carte en het was zeer vers, lekker en goedkoop. In de avond hebben een taxi genomen naar Sousee voor max 5 dinar per ritje, ca 2,50 euro en in wat betere restaurants gegeten. L Escargot , Le surfin en La Storia aan te bevelen.
Hotel heeft goede masseuse en zeer groot binnenbad waar we iedere ochtend met zijn tweeen onze baantjes hebben gezwommen. De spa ernaast was in verbouwing. De fitnesszaaal is ook gedateerd, er is geen echte home trainer aanwezig alleen veel apparaten voor mannen die spierballen willen krijgen. Animatieteam is er en vriendelijk en wel actief maar er waren veelal ouder gasten en enkele families uit eigen land en er was weinig te doen. Bij de bingo avond hebben we een prijs gewonnen voor de fish spa. Wel gedaan maar dat stelde niet veel voor :een bak water en enkele visjes. De pedicure was prima. Het winkeltje in de grote centrale hal verkoopt de nodige souvenirs, tassen en wat shirts en snoepgoed, maar ik heb in ander hotels sousse een beter assortiment gezien. Ook een juweliertje met het nodige goud maar daar hebben we geen belangstelling voor. De mensen in tunesie verdienen weinig dus ( kleine) tips geven doen we wel. Bij taxichauffeurs alleen afronden. Je betaalt de prijs van de meter of je spreekt van te oren een prijs af. Na 21.00 is er een avondtarief. Let wel sommige Tunesiers doen het nog op een leuke manier maar ze proberen wel geld los te peuteren van jou als toerist. Voordat je een dienst afneemt de prijs afspreken dus! Kamermeisje is dolblij als je haar tipt en wanneer je nog een ongebruikt potje creme achterlaat dan krijg je een kus op elke wang.

Al met al een mooi hotel goede verzorging en voor ons een toplocatie direct aan het strand en met mooi strandje en zwembad. Genoeg te doen en met taxi overal heen. Als je 200 tot 500 meter loopt kom je bij een wat drukke weg met winkeltjes voornamelijk gericht op toeristen, alsook een leuke ruime horeca gelegenheid Mio Mundo waar ook veel Tunesische jongeren en jonge gezinnen verpozen. Je kan ook een treintje naar El Kantoui némen. We zijn een keer naar jet casino Casino Cedre geweest, direct naast Hotel Cesar. Ziet er netjes en professioneel uit, met een black jack en roulette en studpoker tafel. Ze accepteren geen dinars, je dient je euro,s of ander valuta te wisselen voor fiches, er is een pinautomaat. Er komen dan ook vast bijna geen Tunesiers binnen. Er waren met ons erbij ca 10 gasten. Het is open van ca 20 u tot 4u in de ochtend.

We hadden de kamer voor 7 nachten geboekt via Hotels4u.co.uk voor een ongelofelijke prijs van 20 euro per kamer per nacht voor B&B.
Verder bevelen we vliegen in de premium comfort classe van Arkefly aan.

Kamertip: Kamers in vleugel links van entree zijn ruimer. Let in de zomer op of je daar geen last hebt van disco of muziek van nabijgelegen hotel. Kamer op 4e verdieping rechtervleugel lawaai van ventilatieof generator in nacht. Er zijn 500 kamers.
  • Verbleef: mei 2014, reisde met een partner
Beoordeeld op 25 februari 2014

Mooi en goed hotel. Vriendelijk personeel. Vooral de animatie was top. Ilays doet het goed hoor.
Goede service. Zeker de moeite waard om weer te gaan.
Elke dag lekker gegeten. De kamers waren schoon en netjes.

Kamertip: Kamers Alle kamers zijn goed. Het is wat je wil.
  • Verbleef: februari 2014, reisde met vrienden
Beoordeeld op 1 juli 2013

Super mooi hotel, met mooie kamers en schone badkamer. Het strandje is prima met leuke watersport mogelijkheden. Zwembad is ook lekker om even af te koelen. Het eten is veel keuze en top. Ook is er een prima verbinding naar Sousse.

• Verbleef: augustus 2012, reisde met een partner
Beoordeeld op 28 oktober 2012

Heel recent in hotel Oriënt Palace geweest. Een super vakantie gehad in een top hotel. Het was geweldig en zeker voor herhaling vatbaar. Goede service, vriendelijk personeel en een top animatie-team. Jullie hebben mede bijgedragen dat onze vakantie top was. Tot volgend jaar

Verbleef: oktober 2012, reisde met een partner