Beoordeeld op 2 augustus 2017

Hotel op 20 minuten loopafstand van oude centrum. Wel een steile weg naar beneden en op de terugweg is dat pittig doorstappen. Aan de overkant stap je op de bus en die brengt je voor 1,40 in 5 minuten naar de ingang van het oude centrum( tevens het busstation). Buskaartjes kun je bij het hotel kopen. Een kaartje is na inchecken 60 minuten geldig. Tip: koop bij het hotel meteen een kaartje voor de heen en de terugweg.
Kamers hotel zijn goed. Wij hadden een gerenoveerde kamer. Goede zachte bedden en heerlijk stil! We hadden half pension en het ontbijt/avondeten buffet was erg goed voor een city hotel! Elke avond keuze uit 2 soepen, salades, 3 soorten vlees, 2 soorten vis en pasta's, aardappelen etc. De huiswijn ( wit) is omgerekend maar 2 euro en erg lekker.
Drankjes op terras hotel wat duurder ( daar een wijntje circa 5 euro).
Je kunt vanaf 12 uur bij het zwembad eten bestellen ( smoothies, hamburger menu's, sandwiches).
Stranden: vooral rotsplateaus maar daardoor kun je goed snorkelen. Vanuit he hotel de weg een stukje naar beneden lopen. Bij restaurant El Toro erin gaan en nog verder naar beneden lopen. Bij groot hotel ( El Rocas..geloof ik) kun je aan beide kanten naar beneden lopen en dan om je op een strandje. links= ( Bellevue strand).En rechts = rots plateaus met trappetje naar beneden,. Je ligt op de rotsen. Maar super helder water( wel diep..) Beide stranden wederom..omhoog een flinke klim! je moet goed ter been zijn.
Het restaurantje bij strand Bellevue is chique en prijzig. Wij hadden 2 glazen sangria en een appeltaartje voor samen 30 euro.
Maar als e het hotel uitloopt, links gaat en de weg naar beneden volgt kom je bij een italiaans afhaal restaurantje ( pizza voor 5 euro) en daarnaast zit een Turkse bakker met allerlei soorten broodjes en drinken. Ook echt goedkoop ( broodje al voor 1,50).
We zijjn 2 keer naar het eilandje Lokrum gegaan. Je gaat naar de haven en koopt daar voor 120 Kuna p.p een retour ticket. de overtocht duurt ongeveer 20 minuutjes. Lokrum is prachtig! Uitgebreid snorkelen, botanische tuinen, ruïnes, tamme konijnen en pauwen. Echt even puur natuur! Tip: de konijnen komen rond half 5 uit hun holen. Neem wortels mee en ze eten uit je hand.Ook wat restaurantjes die goed betaalbaar zijn ( 10 euro voor broodjes, glas wijn en ijsje).
Stadsmuur bewandelen in de ochtend ( 8 uur) omdat het daarna te druk is en te warm,
Drinken in oude stad is duur..cocktail..18 euro!
We hebben ook excursie zee kajakken gedaan ( rondom oude stad en Lokrum). Erg mooi omdat je grotten gaat bekijken,strandjes en de oude stad vanaf zee. Wel pittig kanoën ( 7.5 km). Kosten: 35 euro p.p voor 3 uur incl.sandwich en water.Te vinden bij het busstation/ingang oude stad. Daar worden alle excursies aangeboden.
Kortom: Dubrovnik is een ideale citytrip, Mooie historische binnenstad en natuur binnen handbereik. Een aanrader!

Kamertip: Vraag om een rustige kamer.
Datum van verblijf: juli 2017
Beoordeeld op 5 juni 2017 via mobiele applicatie

goed hotel aan de rand van de stad luxe grote kamer schone kamer grote badkamer personeel erg vriendelijk maar de prijzen zijn erg hoog 5 euro voor een glaasje rosé waar je 2 mondjes uit haalde en toen het glas leeg had lunch waren wij 25 euro voor kwijt vond het schandalig duur maar dat vond ik in dubrovink ook alles kost heel veel geld.

Datum van verblijf: juni 2017
Beoordeeld op 18 mei 2017

Prima hotel waar ook wel wat op aan te merken valt. Nl. de badkamer, het bad is te hoog voor oudere mensen. Het personeel is geweldig, behalve die in de bar. Kan geen lachje af. Nee dan de meisjes van het restaurant er naast. Toppertjes hoor. Eten in het hotel was erg goed, wel wat eentonig maar vers en lekker eten.

Datum van verblijf: mei 2017
Beoordeeld op 17 september 2016 via mobiele applicatie

Dit was ons duurste hotel wat we voor onze 5 weekse reis door midden Europa geboekt hadden, maar bungelt qua accomodatie echt onderaan onze lijst. Bij aankomst kamer gekregen en al snel bleek dat onze airco en licht kapot waren. Melding gedaan en na een uur kwam er een klusjesman. Due is uiteindelijk 2 uur lang bezig geweest. Dus 3 uur lang hebben we mogen wachten zonder excuses. Daarnaast blerk het hotel volop in de verbouwing van 's ochtends tot 's avonds herrie van boren sloopwerk etc. Geen relaxt verblijf dus en ook geen compensatie van de prijs. Ik raad dit hotel ten zeerste af! Niet klantvriendelijk, niet waar voor je geld. Hier wordt de toerist echt afgezet.

Datum van verblijf: mei 2016
Josko_Pulic, Director of Sales van Hotel Lero, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 19 september 2016

Dear Broekhoven,
Thank you for taking time to write a review that will help us to improve the level of service provided. I do regret that there were moments when we didn’t meet your expectation. I can promise you that these will be addressed and all necessary steps will be taken so these wouldn’t repeat. Once again thank you for your thorough review and I hope you will give us a chance to justify these words when next time you decide to come back.
Best regards,
Josko

Beoordeeld op 9 augustus 2016 via mobiele applicatie

Gewoon in 1 woord: "geweldig hotel". Bij binnenkomst wordt je uiterst vriendelijk ontvangen door de receptie in redelijk tot goed Engels. Lobby ziet er verzorgd en schoon uit. Heerlijk koel. Hotel ligt op amper 1,5 km van het centrum met veel restaurants in de buurt.

De kamers zijn super. Modern, mooi, zeer fraai, goede airco en WiFi. Badkamer is mooi, douche was minder, iets te klein ivm het grote glazen klapscherm op de bad rand. Hygiene was prima met lekkere zeepjes.

Eetzaal en ontbijt waren prima verzorgd. Bediening vriendelijk en vlot. Parkeren onder het hotel voor €10,00 voor 2 dagen. Mooi en schoon zwembad, genoeg lig stoelen en een fijne bediening ivm drankjes.

Super hotel!!!

Datum van verblijf: augustus 2016

Dear Olav41,

Thank you for taking the time to share your positive experience from Hotel Lero on Tripadvisor. We are glad to see that you enjoyed in your stay with us and that you found our team members to be amazing and helpful.

Thank you once again for choosing our hotel for your stay in Dubrovnik and we hope we will have the pleasure to welcome you again in the future.

Kind regards,
Josko