“Tegenvaller”

Vanaf
Stad van Split Walking Tour
Geclassificeerd als nr. 4 van 121 dingen om te doen in Split
1 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Ik had hier persoonlijk veel meer van verwacht. De bovenkant ziet er wel leuk uit, maar is meer een soort stadje dan echt een paleis. De kelders zijn gewoon saaie lege ruimtes. Geluk was dat toen ik er was er een bloemschikwedstrijd gaande was, dus in de ene helft van de kelders stonden alle creaties tentoongesteld wat erg mooi was om te zien. Dit is wel één van de must-see’s in Split maar verwacht er zeker niet te veel van!

31 mei 2018 beoordeeld

Gelegen aan de Promenade, vrij groot complex zowel bovengronds als ondergronds.
In 305 nam Diocletianus zijn intrek in dit enorme paleis aan de Baai van Split.Het moet toen een indrukwekkend groot en prachtig paleis geweest zijn.Met de nodige verbeelding kan men deze schoonheid nog terug vinden.

26 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Gewoon een must als je in Split bent. De toren is wel een hel voor mensen met hoogte/diepte vrees.. en stelt niet zo heel veel voor.

10 mei 2018 beoordeeld

Dit paleis is 17 eeuwen oud en maakt integraal deel uit van de stad Split. Overal zie je de vermenging van het oude met het nieuwe. Een geleid bezoek is zeker de moeite waard, maar liefst met een kleine groep. Sommige agentschappen geven rondleidingen voor groepen van maximaal 15 personen. Door de drukte is meer zeker niet aangewezen en toch lopen er groepen rond van 40 tot 50 deelnemers.

Bekijk meer beoordelingen
12 november 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Onverwacht en ik had mij wel goed ingelezen dacht ik..
Bovengronds net ze groot als onder de grond.
Al is dat iets moeilijker te vinden.
Met je rug naar de Kathedraal dan naar links onder in het gewelf, net voor andere uitgang daar kun je onder het complex door lopen voor 42kuna pp.
Te veel om te vertellen.
We waren er een dag mee zoet.
Hele complex is 218x200 m
Alle kerken,de nissen, de musea, de synagoge.
Zo veel te zien.

Reizigers die Paleis van Diocletianus bekeken, bekeken ook

Split, Split-Dalmatië
Split, Split-Dalmatië

In Paleis van Diocletianus geweest? Deel je ervaringen!