“Heel opmerkelijk Paleis”

Van tevoren boeken
Meer info
US$ 24,97*
Vanaf
Wandeling door het Diocletianus-paleis en ...
Geclassificeerd als nr. 10 van 187 dingen om te doen in Split
31 mei 2018 beoordeeld

Gelegen aan de Promenade, vrij groot complex zowel bovengronds als ondergronds.
In 305 nam Diocletianus zijn intrek in dit enorme paleis aan de Baai van Split.Het moet toen een indrukwekkend groot en prachtig paleis geweest zijn.Met de nodige verbeelding kan men deze schoonheid nog terug vinden.

26 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Gewoon een must als je in Split bent. De toren is wel een hel voor mensen met hoogte/diepte vrees.. en stelt niet zo heel veel voor.

10 mei 2018 beoordeeld

Dit paleis is 17 eeuwen oud en maakt integraal deel uit van de stad Split. Overal zie je de vermenging van het oude met het nieuwe. Een geleid bezoek is zeker de moeite waard, maar liefst met een kleine groep. Sommige agentschappen geven rondleidingen voor groepen van maximaal 15 personen. Door de drukte is meer zeker niet aangewezen en toch lopen er groepen rond van 40 tot 50 deelnemers.

12 november 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Onverwacht en ik had mij wel goed ingelezen dacht ik..
Bovengronds net ze groot als onder de grond.
Al is dat iets moeilijker te vinden.
Met je rug naar de Kathedraal dan naar links onder in het gewelf, net voor andere uitgang daar kun je onder het complex door lopen voor 42kuna pp.
Te veel om te vertellen.
We waren er een dag mee zoet.
Hele complex is 218x200 m
Alle kerken,de nissen, de musea, de synagoge.
Zo veel te zien.

Bekijk meer beoordelingen
11 november 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Paleis van Diocletianus is echt de moeite waard. Het oude Split heeft dit paleis volledig omsloten.
Neem best een gids of flaneer wat langs de kade.

Reizigers die Paleis van Diocletianus bekeken, bekeken ook

Split, Split-Dalmatië
Split, Split-Dalmatië

In Paleis van Diocletianus geweest? Deel je ervaringen!