“Mooi en kleurrijk dak”

St. Marcuskerk (Crkva sv. Marka)
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 39,33*
Vanaf
Zagreb Private City Walking Tour
Geclassificeerd als nr. 13 van 198 dingen om te doen in Zagreb
30 mei 2018 beoordeeld

Sint-Marcuskerk is bekend om haar mooie en kleurrijke dak van rood-wit-en-blauwe geruite tegels en het wapen van Zagreb en Kroatië en de originele gotische sculpturen op het zuidelijke portaal. De oudste delen van de kerk in romaanse stijl dateren nog uit de 13e eeuw. Het prachtige markante San Marcoplein wordt nog verlicht door vele gaslampen. Op het plein staat de kerk tussen de parlementsgebouwen en het paleis van de minister-president.

Datum van activiteit: mei 2018

2 december 2017 beoordeeld

het gebouw is vrij oud, het oudste deel stamt uit de 13de eeuw, met grondige herbouwing in de 14de eeuw.

Datum van activiteit: november 2017
8 september 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Goed onderhouden kerk. Buitenkant netjes onderhouden. Binnenkant... Tsjah.. Een kerk... Met donatie box uiteraard.

Datum van activiteit: september 2017
27 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooi dak, lijkt wel het peperkoek dak van Hans en Grietje. Leuk plein, met veel overheidsgebouwen denken we.

Datum van activiteit: juli 2017
Bekijk meer beoordelingen
25 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Toen we het interieur wouden bezoeken stonden we voor een gesloten deur. Je kan langs een raam wel een glimp opvangen. Jammer dat er ook nergens te lezen valt wanneer de kerk toegankelijk is

Datum van activiteit: juli 2017

Reizigers die St. Marcuskerk (Crkva sv. Marka) bekeken, bekeken ook

In St. Marcuskerk (Crkva sv. Marka) geweest? Deel je ervaringen!