Beoordeeld op 16 januari 2017

Om eerlijk te zijn vond ik het hotel bij binnenkomst best wel indrukwekkend. Het is echte communistische bouwstijl. Het hotel bestaat uit twee torens. De ene toren is bedoeld voor toeristen en de andere toren is voor de gidsen. Een interessant feitje is dan ook dat beide torens compleet van elkaar verschillen. De toeristen zitten in "de luxe" toren met onder andere internationale tv.

De hotelkamers zijn eenvoudig, maar prima. Wanneer je een rondreis zult maken door Noord-Korea, dan zul je ontdekken dat dit hotel één van de beste van heel NK is. Het ontbijtbuffet lijkt indrukwekkend, maar stelt niet veel voor. Het is voornamelijk rijst met eieren.

Wat ons opviel is dat er enorm veel kamers zijn, maar dat nooit alle kamers bezet zijn. Het zal je dan ook niet verbazen dat iedere hotelverdieping helemaal leeg is. Wij waren de enige toeristen op onze verdieping. Ik denk ook dat dit bedoeld is om te voorkomen dat je met andere toeristen in gesprek raakt.

Koryo hotel is één van de weinige hotels waarbij je internationaal kunt bellen. Wij hebben voor circa € 2,50 per minuut een telefoontje naar huis gedaan. Onze ouders waren best wel verrast en hadden dit niet verwacht. Belangrijk om te weten is dat je geen gevoelige informatie verteld. Je wordt via de telefoon afgeluisterd. Wij kwam hierachter omdat we bij de lobby werden aangesproken en gevraagd werden hoe ons gesprek naar Nederland was.

Datum van verblijf: september 2016
Beoordeeld op 30 oktober 2016 via mobiele applicatie

Slechts 4 etages voor toeristen, verder leeg op een paar mysterieuze etages na. Winkeltjes aanwezig, net als bar, kledingmaker, oude fitness, etc. Alles in oud communistische stijl. Ook tv met buitenlandse zenders!

Datum van verblijf: november 2015
Reistype: Reisde alleen
Beoordeeld op 22 augustus 2016 via mobiele applicatie

Vanuit een van de twee hoteltorens heb je een goed overzicht op de stad. De kamers zijn groot en schoon. Met airco en Wifi. Er zijn diverse restaurants, een kleine supermarkt en leuke hotelshop. Het enige dat ik gemist heb zijn fauteuils in de emense lobby. Prima plek!

Datum van verblijf: augustus 2016
Beoordeeld op 16 april 2016 via mobiele applicatie

Vanwege de marathon verbleven we in dit hotel. Een gedateerd hotel met meer dan 500 kamers. Alsof je terug in de 70e jaren was. Ruime kamers! Niettemin had het alles van goede restaurants, een shop, zwembad tot kapper. Vooral de ligging was goed. Ontbijt valt tegen maar ja je kunt niet alles hebben. Prima dus.

Datum van verblijf: april 2016
Beoordeeld op 11 augustus 2013

Standaard kamer voldoet aan alle eisen. Op de 34ste verdieping hadden wij een mooi uitzicht.
De supermarkt in het hotel biedt voldoende assortiment om de extra drankjes te in de avond en overdag te gebruiken:
lokaal ( prima) bier van 0,64 liter = €1,00
een 0,33 blikje Heineken doet ook ongeveer dat bedrag