“Echte aanrader”

US$ 74,99*
Vanaf
Archeologisch park Sacsayhuaman en Cusco-locaties
Geclassificeerd als nr. 2 van 182 dingen om te doen in Cuzco
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: Meer dan 3 uur
Nuttige informatie: Trappen / lift, Activiteiten voor oudere kinderen
1 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We schrokken in eerste instantie beetje van tarief maar het ticket is geldig op 16 verschillende plaatsen en een bezoek aan sacsayhuaman kun je echt niet overslaan. Heel mooie constructie en indrukwekkend om te zien. We zijn zelf op ons gemak rond gegaan zonder gids maar ter plekke lopen genoeg gidsen rond om in te huren. Bezoek is meteen te combineren met nog 3 ruïnes verderop.

29 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We namen een taxi naar de entree, want het is toch een behoorlijke klim. Terug naar de stad wel lopend naar beneden waar je uit zal komen op de centrale plein. Boven schrokken we wel van de entree prijs 70 sol. Achter vonden we het persoonlijk niet waard. We hebben wel meerdere ruïnes gezien. Op deze plek 0 informatie borden. Zoals een gids ook al zei: zonder gids zal je alleen maar stenen zien. Overigens wel een mooi uitzicht over de stad.

2 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooi en dicht bij Cusco, als je lopend vanaf Cristo Blanco gaat hoef je geen intree te betalen. Loop voorbij het beeld naar beneden.

16 april 2018 beoordeeld

We zijn nog niet in Machu Picchu geweest, dat is voor binnen enkele dagen, maar deze inca site is echt fantastisch. Het bouwwerk is zo ingenieus in mekaar gezet, de gebruikte stenen zijn zo groot, en de precisie waarop ze in mekaar passen is meesterlijk. Indien mogelijk lees een gids of laat je vergezellen door een gids zodat je ook de details kan bewonderen. Van bovenop de site heb je nog een geweldig zicht op Cusco.

Bekijk meer beoordelingen
21 februari 2018 beoordeeld

Een erg bijzondere plek met een fantastisch uitzicht op Cuzco. Een erg indrukwekkende site. We hebben er voor gekozen om met een gids rond te wandelen. Zij wist ons erg veel over de geschiedenis te vertellen en maakte het dus zeer de moeite waard. Leuk om via de wijk San Blas naar het centrum te wandelen.

Reizigers die Sacsayhuamán bekeken, bekeken ook

In Sacsayhuamán geweest? Deel je ervaringen!