““Of je houdt ervan of je verafschuwd het””
Beoordeling van Marina Bay Sands

De beste prijzen voor -
Inchecken dd/mm/jjjj Uitchecken dd/mm/jjjj
Prijzen zijn voor 1 kamer, 2 volwassenen
Prijzen weergeven
Vergelijk de beste prijzen van de beste reiswebsites
en nog 8 websites!
Marina Bay Sands
Beoordeeld als nr. 39 van 319 hotels in Singapore
19 april 2017 beoordeeld

Laat ik direct verklappen dat wij van dat wat het hotel te bieden heeft hebben genoten. T.a.v. deze review moet vooraf worden gesteld dat wij in een Grand Club Room verbleven. Verder moet worden gesteld dat wij zelden kamers in deze prijsklasse boeken en dus zeer gering vergelijkingsmateriaal hebben. De toegang tot Club 55 waar je als Grand Club Room gast je ontbijt en de afternoon tea en cocktail uur kan doorbrengen en natuurlijk de infinity pool hebben ons doen besluiten om een keer in een dergelijk hotel te verblijven.

a. eerste indruk hotel/resort:

• algemeen:
Indrukwekkend, overweldigend, groots. T.a.v. het voorgaande schieten superlatieven te kort. Het heeft de uitstraling van een fabriek. Het is zo enorm dat je al snel het gevoel hebt dat je een nummer bent. Maar, wat wil je het hotel heeft 2500 kamers, een casino en een shopping mall.

• reinheid en netheid:
net als geheel Singapore ziet het hotel er schoon, netjes en verzorgd uit.

• kamer : WOW. geweldig, groot en luxe.

b. ligging van het hotel:

* t.o.v. stadcentrum :
allereerst moet je je afvragen of Singapore een stadscentrum heeft. Singapore is opgebouwd uit diverse interessante wijken. Het hotel ligt aan de rand van Singapore met aan de ene kant Gardens by the Bay en de Singapore Bay en aan de andere kant Marina Bay. Te belopen zijn The Padang en China Town. Wanneer je geen grote wandelaar bent, ben je verder afhankelijk van het openbaar vervoer of een taxi. Als je gebruik wilt maken van een taxi wees er dan van overtuigd dat het woord limo niet op de taxi staat. Dit taxibedrijf berekent extra kosten voor hun zogenoemde limo dienst. Deze kan oplopen tot het dubbele van het normale tarief. Zo moesten wij SGD 48 betalen voor een rit die we een dag eerder, in dezelfde omstandigheden, voor SGD 30 hadden gemaakt. Hetzelfde geldt voor de rit naar de luchthaven, sommige taxibedrijven vragen SGD 50 dit staat ook vermeld op hun dashboard. Terwijl wij SGD 20 hebben betaald. Een goede graadmeter voor het gebruik van taxi’s is de website taxi fare finder Singapore. De overige kosten die wij hebben gemaakt met taxi’s kwamen in grote lijnen overeen met deze website.
Een rit naar Kampong Glam heeft ons SGD 14 gekost. De rit naar de Zoo kostte ongeveer SGD 30 en naar het Birdpark SGD 25.

* t.o.v. restaurants / drankgelegenheden :
het hotel heeft vele restaurants inclusief de restaurants in the mall zijn dit er ongeveer 60. Wil je goedkoop eten, dan is er in te mall een foodcourt te vinden. Je kan daar heerlijk Aziatisch eten. Aan drankgelegenheden ontbreekt het ook niet.

* t.o.v. supermarkten en winkels :
zoals al eerder geschreven heeft het hotel een mall. Reguliere winkels vindt je hier vrijwel niet. Die moet je echt zoeken in de stad. In deze enorme mall waar je je met gondels kan laten vervoeren, vindt je vrijwel alleen winkels terug op het niveau van Prada, Armani, Versace, Valentino, enzovoort. Binnen de mall hebben wij wel twee levensmiddelenwinkels gezien, waaronder een 7Eleven.

* t.o.v. openbaar vervoer :
bij het hotel bevindt zich een metrostation (rode lijn). Daarnaast stoppen er in de omgeving ook bussen en is er voor het hotel een taxistandplaats.

* t.o.v. ATM machine / geldautomaat ;
deze zijn te vinden in het casino.

* t.o.v. veiligheid ;
geen moment onveilig gevoeld. Dit geldt overigens voor geheel Singapore.

* als uitvalsbasis :
wanneer je geen grote wandelaar bent en je zo min mogelijk gebruik wilt maken van het openbaar vervoer of taxi’s dan is het beter om een ander hotel te kiezen. Het enige dat te belopen is, is de enorm mooie Gardens by the Bay (naast het hotel), China Town (10 – 15 minuten lopen) en het zelfde geldt voor The Padang.

c. faciliteiten van het hotel

• Bagagestore : ja
• Restaurant : +/- 60 en een foodcourt
• Zwembad :
ja een enorme schitterende infinity pool die over de stad uitkijkt en diverse jacuzzi’s. De jacuzzi’s bevinden zich aan de andere kant van het zwembad. Deze hebben uitzicht over Gardens by the Bay en de Singapore Bay.

• Winkel :
vele in de shopping mall. Inclusief minimaal twee levensmiddelen winkels.

• Internetmogelijkheden : ja.
• Bar : diverse.
• Wasservice :
er is een laundry service. Prijzen: overhemd/blouse SGD 13, broek/jeans SGD 14, rok SGD 13, korte broek SGD 8, T-shirts SGD 11, sokken SGD 4 en ondergoed SGD 5. Daarnaast is er de mogelijkheid tot dry cleaning en het persen van kleding.

• Businesscenter :
ja, tegen betaling. Dit geldt ook voor Club Room en Grand Club Room gasten.

• Fitness ruimte :
ja. Vele mogelijkheden. Deze bevindt zich op de 55ste verdieping en heeft een prachtig uitzicht over de stad. Wanneer je een late vlucht naar huis hebt en je de dag wil doorbrengen in de stad dan kan je je hier opfrissen voordat je naar de luchthaven gaat.

• Parkeerplaats :
er wordt vooral gebruik gemaakt van valet parking. Er is parkeerruimte genoeg.

d. Ontbijt en ontbijtruimte:
een verblijf in een Grand Club Room is inclusief ontbijt. Je hebt de keuze om het ontbijt te gebruiken in Club 55, Rise, Adrift en Spargo. Wij hebben ons ontbijt alle dagen in Club 55 gebruikt.
De reden hiervan is dat Club 55 exclusief voor suite en Grand Club Room gasten is en het er dus niet druk is. De overige locaties zijn voor een ieder toegankelijk en het kan er vrij druk zijn.

We zijn iedere ochtend met een grote glimlach naar Club 55 gelopen. Er is een zeer uitgebreid buffet met een ruime keuze aan gerechten. M.a.w. een ieder kan hier een keuze maken. Er is een egg station. Je geeft aan hoe je je ei wilt hebben en deze wordt bij je tafel afgeleverd. Dus van wachten is geen sprake.

Bij de gastvrouw meldt je je aan en deze zorgt ervoor dat je begeleid wordt naar je tafel. Je hebt de keuze tussen city view of een uitkijk over Gardens by the Bay. Opmerkelijk is dat het personeel vrijwel direct op de hoogte is van wie je bent en wat je naam is. Het is een ruime en nette ontbijtruimte. Wij hebben hier met veel plezier onze ontbijten genuttigd.

e. kamer:

• ruimte :
groot, ruim, enorm. De kamer bestaat uit een aantal delen. Wanneer je de kamer binnen komt, kom je in een hele lange gang met daarin een kast waarin zich de goed gevulde minibar bevindt. Op deze kast bevindt zich het Nespresso apparaat en een waterkoker.

Vervolgens kom je in het slaap en woongedeelte met daarin het bed, een sofa, een bureau en een lage wandkast. De ramen in deze ruimte lopen van het plafond tot de vloer. Het uitzicht over de stad is hierdoor waanzinnig. Overigens de gordijnen en de vitrage hoef je zelf niet open of dicht te doen. Stel je voor dat je moe wordt. Het open en dicht doen doe je gewoon met het knopje naast je bed. Oh ja de sofa. Liggend op de sofa genoten wij van het uitzicht. Wanneer we druiven hadden dan waren we bijna een Romeinse keizer.

In een volgende ruimte bevindt zich een opmaaktafel en een soort van walk-in kast. Waarin zich een fijne ruime kluis bevindt. In de kluis kon ik mijn laptop 10” kwijt. Doordat er genoeg ruimte over was sluit ik het niet uit dat een 15” laptop er gemakkelijk in past.

Uiteindelijk kom je in de badkamer. Je vindt hier een bad, een douchecabine, een aparte toilet en twee wasmogelijkheden. De badkamer is ruim voorzien van lichaamsverzorgingsproducten. Zelfs Colgate mondwater ontbrak niet.

• reinheid / schoonmaak :
Uitmuntend. Het kamermeisje vouwde zelfs onze kleren op die we over de rugleuning van een stoel hadden laten hangen.

• telefoon :
3x. Een op het bureau, een naast het bed en een op het toilet.

• lcd televisie :
ik schat een 110 cm Philips televisie met ongeveer 50 zenders. Geen Nederlandstalige zender. Nederlandse voetbalwedstrijden worden wel uitgezonden. Zo kon ik PEC Zwolle – Feijenoord zien. Overigens wel vele Engels-talige zenders en een Duits-talige.

• airconditioning :
ja. Een zeer fijn werkende airco met een gemakkelijk bedieningspaneel.

• radio wekker : ja. Tevens docking station.
• wifi : ja. In ieder geval voor Grand Club Room gasten gratis.
• wandcontactdozen :
voldoende om tegelijkertijd vier telefoons, camera’s, enzovoort op te laden. De wandcontactdozen zijn zo gemaakt dat ze voor elke stekker te gebruiken zijn. Dus reisstekkers zijn niet nodig.

• overige faciliteiten : een strijkijzer met plank.

f. badkamer (douche/toilet):
• ruimte : zeer ruim.
• reinheid / schoonmaak : uitmuntend.
• faciliteiten : haar droger, scheer/make up spiegel.
• toilet : alleenstaand en afgeschermd.
• haardroger : ja
• douche/bad :
douche en bad zijn gescheiden. Er hoeft dus niet vanuit het bad worden gedoucht.

• wasgelegenheid :
er zijn twee wastafels. Dus niemand hoeft op elkaar te wachten.

• overige(n) : een badkamerjas en slippers zijn aanwezig

• Verbleef: April, 2017, reisde met een partner
Schrijf een beoordeling

10 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer netjes hotel, uitstekende faciliteiten , zeer prettig personeel. Buiten het hotel: vele tempels om te bezoeken , Chinatown , streetfood, satays, shoppingmalls. Taxi is zeer goedkoop, aanrader is om uit te zoeken waar je heen wilt en dot met taxi te doen.

Verbleef: Maart, 2017, reisde alleen
19 maart 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Heel mooi luxe hotel, mooie grote kamer met een adembenemend uitzicht ( kamer met city view) en de infinity pool op de 57e verdieping is een ervaring die je niet mag missen, zo speciaal!
Ook yacuzzi op die hoogte met een spectaculair uitzicht!
Kortom , heerlijk luxe genieten!

Verbleef: Maart, 2017, reisde met een partner
8 januari 2017 beoordeeld

Prachtig hotel, super ontbijt, rustige kamers en een uniek zwembad. Wel beetje koud op de 57 st verdieping als de zon niet schijnt . Vlakbij Gardens by the bay (niet te missen) Aansluiting de shopping mall met verschillende food courts beneden. Vele restaurants in de buurt maar wel prijzig. Metro station ligt vlak om de hoek en is gemakkelijk in gebruik. Zeer hulpzaam personeel.

Kamertip: Ask for a room 20st floor , we stayed at tower 3 floor 40
Bekijk meer kamertips
  • Verbleef: November, 2016, reisde met een partner
17 november 2016 beoordeeld

Fantastisch hotel. Beter wordt het niet! 3 torens, 57 verdiepingen hoog, infinitypool op het dak. Heerlijk eten in diverse restaurants. (Meer dan 30 stuks) Mega vriendelijke mensen.
Van het moment van inchecken tot uitchecken wordt je als een koning behandeld. Zeker een aanrader. Het uitzicht over de stad was fantastisch!

• Verbleef: November, 2016, reisde voor zaken
14 november 2016 beoordeeld

Marina Bay Sands is een luxueus resort gelegen in de Marina Bay. Aan de basis van Marina Bay. Het project werd gebouwd door de Israëlisch-Canadese architect Moshe Safdie. Via de hotelingang langs het shoppingcenter kan je gratis de lift nemen tot de hoogste verdieping. Hier kan je genieten van een (dure) coctail met zicht op zwembad en de skyline van Singapore, best leuk.

• Verbleef: Oktober, 2016, reisde met een partner
8 november 2016 beoordeeld

Laat ingecheckt aan bijna lege balie, vlot en professioneel. Prachtige ruime kamer op de 42e verdieping met zicht op de City; stunning. Vroeg opgestaan om op het dak te gaan zwemmen. Tsja, vanaf de 57e verdieping over het randje uitkijken op Singapore is nog mooier dan de aanblik 's avonds. Prima service, goede wifi. Wel een beetje duur maar dat wisten we en het is de ervaring waard

Kamertip: Zo hoog mogelijk
Bekijk meer kamertips
  • Verbleef: November, 2016, reisde met een partner
Hotels die je misschien ook aanspreken ...
Reizigers hebben ook deze hotels in Singapore bekeken
The Fullerton Bay Hotel Singapore
Shangri-La Hotel, Singapore
nr. 11 van 319 in Singapore
5.098 beoordelingen
Prijzen weergeven

In Marina Bay Sands geweest? Deel je ervaringen!

Aanvullende informatie over Marina Bay Sands

Adres: 10 Bayfront Avenue, Singapore 018956, Singapore
Telefoonnummer:
Locatie: Singapore > Singapore > Marina Bay
Voorzieningen:
Bar/lounge Selectie dranken Zakencentrum met internettoegang Casino en gokken Fitnesscentrum / sportruimte Gratis snelle internetverbinding (wifi) Kinderactiviteiten (kind-/gezinsvriendelijk) Restaurant Roomservice Spa Suites Zwembad Rolstoeltoegang
Stijl hotel:
Nr. 16 spahotel in Singapore
Nr. 23 luxe hotel in Singapore
Nr. 23 romantisch hotel in Singapore
Nr. 29 familiehotel in Singapore
Nr. 30 zakenhotel in Singapore
Prijsklasse: € 299 - € 644 (Op basis van de gemiddelde tarieven voor een standaardkamer)
Hotelcategorie:5 ster(ren) — Marina Bay Sands 5*
Aantal kamers: 2560
Reserveringsmogelijkheden:
TripAdvisor is een trotse partner van Agoda, DerbySoft Ltd Shanghai HQ Supplier Direct, Booking.com, TripOnline SA, Expedia, Ctrip TA en 5viajes2012 S.L., dus je kunt je reserveringen bij Marina Bay Sands met vertrouwen boeken. We helpen maandelijks miljoenen reizigers het perfecte hotel te vinden voor vakantie- en zakenreizen, altijd met de beste kortingen en speciale aanbiedingen.
Ook bekend als:
Marina Bay Sands Hotel Singapore

Is dit uw TripAdvisor-vermelding?