Vandaag geopend: 07:30 - 23:00
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Cooking class en Bike Tour: top

Eerst de middag cooking class gedaan, een leuke manier om zelf typische Indonesisch te koken én op ... meer lezen

Beoordeeld op 4 september 2018
Thomas S
Rotterdam, Nederland
via mobiele applicatie
Leuke kookles

Wij hebben een kookles gedaan in de middag bij viavia, erg leuk! Je gaat dan niet de markt op (dat ... meer lezen

Beoordeeld op 3 september 2018

vanaf US$ 82,50
vanaf US$ 23,20
vanaf US$ 1.334,00
Beoordeeld op 25 augustus 2017

In de reis die wij geboekt hadden zat een culinaire trip door Yogyakarta achterop de scooter. Niet iets wat wij normaal gesproken zouden uitkiezen, maar we werden aangenaam verrast! We waren op pad met een groep jonge, enthousiaste mensen. De vrouwelijke (!) gids spreekt heel goed Engels en beantwoordde onze vragen openhartig. Zelf door het verkeer van Yogya rijden lijkt me gekkenwerk, maar achterop de scooter (de "chauffeurs" hebben allemaal een rijbewijs) zie je het eens van een andere kant. De chauffeurs waren voornamelijk studenten, die ook goed Engels spreken. De trip zelf bestond uit vijf gangen, waarbij je op vijf verschillende plekken allerlei hapjes en gerechten uit kunt proberen. Het begon met een rondleiding door een fabriek waar traditionele koekjes worden gemaakt, die je daarna kunt proeven. We zijn naar een markt geweest voor verschillende hartige en zoetige snacks, hebben Gado-Gado geproefd en hebben een traditionele gember thee (of soep?) geproefd. Alleen bij de laatste stop sloeg in onze groep iedereen af: de kippenkoppen, kippenpoten en zwart gekookte eende-eieren waren ons net iets te exotisch :P Dat mocht de pret niet drukken, want onze magen waren tegen die tijd toch al goed gevuld. Met deze tocht heb je geen lunch en diner meer nodig.

Datum van activiteit: augustus 2017
Beoordeeld op 17 augustus 2017

Wij deden met de familie (2 volwasssen en 2 teenagers) de bicycle village tour. We waren op voorhand een beetje sceptisch, want we vreesden voor tourist traps. Niets van dat : je bezoekt wel lokale bedrijvigheden, maar het is nergens de bedoeling dat je iets koopt, integendeel je krijgt iets mee. We hadden een zeer goede gids - Henny, die met veel toewijding uitleg gaf. Goede mix tussen fietsen, sfeer opsnuiven en informatie krijgen voor een zeer goede prijs

Datum van activiteit: augustus 2017
Beoordeeld op 13 juli 2017 via mobiele applicatie

De kookles die wordt aangeboden is zeker aan te raden.

Wij deden de afternoon class, waarbij je eerst gaat koken en daarna gaat dineren. Het maximum deelnemers aan de klasjes is 4 met 1 kok, waardoor het erg knus is. Wie zich het eerst aanmeldt mag het menu kiezen. In ons geval was dit curry, wat uiteindelijk vrij eenvoudig was, maar zeker lekker.

Voor 140.000 idr per persoon is het zeker een goede deal als je nagaat dat je 3 uur bezig bent en daarnaast een ruim diner krijgt.

Datum van activiteit: juli 2017
Beoordeeld op 28 juni 2017 via mobiele applicatie

De kookcursus is erg leuk om te doen. Heel vriendelijke vrouw, ze heeft ons lekkere gerechten leren maken en er was een tafel gereserveerd om alles aan op te eten. Wat over was kregen we mee. Super geregeld!

Datum van activiteit: juni 2017
Beoordeeld op 26 april 2017 via mobiele applicatie

We hebben een vierdaagse tour gedaan met ViaVia, naar o.m. Bromo en Ijen.

Deze was echt vrijwel perfect. We sliepen op prima plekken, de chauffeur en de auto waren goed en veilig, maar vooral onze gidse Vita was fantastisch.

Wil je Bromo en Ijen doen met jonge kinderen, dan is deze opzet zeer goed.

Dikke aanrader!

Datum van activiteit: april 2017