“Onverwachts genoegen ”

US$ 50,00*
Vanaf
Privédaagse tour van Jakarta met Hotel Pickup
Geclassificeerd als nr. 9 van 258 dingen om te doen in Jakarta
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Prijs: Ja
Aanbevolen duur van bezoek: 2-3 uur
3 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Compact museum dat de moeite van een bezoek waard is. Met de koloniale periode als decor is het een voor Indonesië verfrissend modern museum met een paar mooie schilderijen ( vgl. De gevangenname van prins Diponegoro weergegeven door een Nederlandse en Indonesische schilder) redelijk kleinschalig en gratis toegankelijk.

29 december 2017 beoordeeld

Ik weet niet waar deze naam vandaan komt, maar het gaat hier om het Museum Indonesia. Het gaat om een voornamelijk door Nederlanders verzamelde collectie opgebouwd door de Nederlandse organisatie het 'Bataviaasch Genootschap van Kunsten en Wetenschappen' in 1778. De collectie werd na de onafhankelijkheid overgedragen aan de Indonesische staat en het gebouw werd in 1979 officieel het Museum Nasional. Het wordt thans echter verbouwd. Het gebouw is dus gesloten, maar de collectie is te zien in het nog veel grotere gebouw ernaast. Ik heb over die collectie een beoordeling gegeven onder een verkeerde benaming: https://www.tripadvisor.nl/Attraction_Review-g294229-d8783079-Reviews-Indonesian_Heritage_Society_Nasional_Museum_Tours-Jakarta_Java.html, zijnde de organisatie die kennelijk ook in het gebouw ernaast zit en rondleidingen door de collectie verzorgd.

11 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Ondanks dat enkele stukken uitgeleend waren was het een heel interessant museum. Zowel voor ons als voor pubers. Het gebouw werd net gerenoveerd maar daar hebben we geen hinder van gehad.van alle eilanden was er moois te zien

23 februari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Museumgedeelte waar de grootste bezienswaardigheden te zien zijn,is helaas tot en met juli 2018 gesloten.

Bekijk meer beoordelingen
5 februari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Uiteraard toen wij hier kwamen, was er ook een hele school met kinderen aanwezig, in principe geen probleem, maar het waren er echt heel veel en ze maakte ook ontzettend veel herrie! Maar goed het gaat om het museum en dat was aardig hoor, het is dat we tijd over hadden en nog invulling zonder voor onze dag, maar zou er zeker niet een heel dag voor inplannen of er langer voor blijven!

In Rijksmuseum geweest? Deel je ervaringen!