“Mooie wandeling”

Vanaf
De Dragon's Back Hiking Tour
Geclassificeerd als nr. 13 van 842 dingen om te doen in Hongkong
2 oktober 2017 beoordeeld

Vlakbij het eindpunt van Island line is het een korte wandeling via een lange trap de berg op, Hier begint fantastiche wandelroute, trek er wel een paar uurtjes voor uit en neem veel water mee. De bus stopt vlakbij het eindpunt en brengt je weer terug naar de metro. Zeer de moeite waard in ieder geval toen ik er was een oase van rust in een hektische stad,

17 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Met bus 9 naar beginpunt gereden. Vooraf en achteraf van die chemische, ranzige toilethokjes. Ga dus ruim van te voren elders. De 1e km is best even afzien door het vele klimmen. Daarna is het afwisselend matig klimmen en afdalen op ongelijke rotspaden en ook gladde voetpaden. Bij 1e splitsing links aanhouden. Wordt niet goed aangeheven. Rechts is alleen een mooie hoge uitkijkpost. Meerder mooie uitkijkposten tijdens trail. Enige jammere zijn met name die oudere mensen met luide muziek bij zich dragend, terwijl ik juist van de rustige mooie natuur wil genieten. Neem zeker 0,5 liter water mee en een handdoekje. Al met al een aanrader!

31 januari 2017 beoordeeld

De aanrader voor beginnende hikers. Goed connecties naar het startpunt van de hike. De hike eindigt op een prachtig strand, Big Wave Beach. Minpunt, op zondagen kan het erg druk zijn. En neem genoeg eten en drinken mee. Gedurende mijn trip verschillende mensen gezien die bezweken van de warmte, voornamelijk ouderen.

22 mei 2016 beoordeeld

Mooie ervaring deze hike over de Dragons Back. Doe goeie (wandel)schoenen aan en neem water om te drinken mee. Wij hebben er ongeveer 4 uur over gedaan.

Bekijk meer beoordelingen
12 januari 2016 beoordeeld

We verheugde ons heel erg op deze wandeling en hij maakte de verwachtingen meer dan waar. Het enigste minpuntje vonden wij toch wel de drukte. We hadden niet verwacht dat er zoveel mensen deze trail zouden kennen. Maar dit minpuntje staat in het niets van hoe we genoten hebben van het uitzicht en de natuur. De beloning aan het einde op het strand is ook zeer de moeite waard. Hier kun rustig uitrusten met een lekker Dragon's Back biertje.

Reizigers die Dragon's Back bekeken, bekeken ook

In Dragon's Back geweest? Deel je ervaringen!