“Het doorzetten is het waard...”
Beoordeling van Dragon's Back

Vanaf
The Dragon's Back Hiking Tour
Geclassificeerd als nr. 14 van 860 dingen om te doen in Hongkong
17 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Met bus 9 naar beginpunt gereden. Vooraf en achteraf van die chemische, ranzige toilethokjes. Ga dus ruim van te voren elders. De 1e km is best even afzien door het vele klimmen. Daarna is het afwisselend matig klimmen en afdalen op ongelijke rotspaden en ook gladde voetpaden. Bij 1e splitsing links aanhouden. Wordt niet goed aangeheven. Rechts is alleen een mooie hoge uitkijkpost. Meerder mooie uitkijkposten tijdens trail. Enige jammere zijn met name die oudere mensen met luide muziek bij zich dragend, terwijl ik juist van de rustige mooie natuur wil genieten. Neem zeker 0,5 liter water mee en een handdoekje. Al met al een aanrader!

31 januari 2017 beoordeeld

De aanrader voor beginnende hikers. Goed connecties naar het startpunt van de hike. De hike eindigt op een prachtig strand, Big Wave Beach. Minpunt, op zondagen kan het erg druk zijn. En neem genoeg eten en drinken mee. Gedurende mijn trip verschillende mensen gezien die bezweken van de warmte, voornamelijk ouderen.

22 mei 2016 beoordeeld

Mooie ervaring deze hike over de Dragons Back. Doe goeie (wandel)schoenen aan en neem water om te drinken mee. Wij hebben er ongeveer 4 uur over gedaan.

12 januari 2016 beoordeeld

We verheugde ons heel erg op deze wandeling en hij maakte de verwachtingen meer dan waar. Het enigste minpuntje vonden wij toch wel de drukte. We hadden niet verwacht dat er zoveel mensen deze trail zouden kennen. Maar dit minpuntje staat in het niets van hoe we genoten hebben van het uitzicht en de natuur. De beloning aan het einde op het strand is ook zeer de moeite waard. Hier kun rustig uitrusten met een lekker Dragon's Back biertje.

Bekijk meer beoordelingen
1 januari 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Hele mooie wandeling met oogstrelende vergezichten. Wij hebben over de 7,6km, met 2 tieners, 2:07 gedaan. Het begin waren veel trappen en stenen waarbij je de indruk krijgt dat de tocht best pittig gaat worden. Echter het tussenstuk is een mooi geëffend pad waar je lekker kunt doorlopen. Het laatste stuk naar Big Wave Bay zijn hoofdzakelijk trappen en goed te doen. Afsluiten op het strand of in één van de restaurantjes en met de minibus terug naar de bewoonde wereld. Echt een leuk tocht.

Reizigers die Dragon's Back bekeken, bekeken ook

In Dragon's Back geweest? Deel je ervaringen!