12 februari 2013 beoordeeld

Dit hotel is gelegen in Nyali, vlak aan een mooi wit zandstrand en op wandelafstand van een winkelcentrum waar je werkelijk alles kan vinden. Het hotel is 3 sterren waardig, we hadden een kamer met tuinzicht. Deze zijn nog niet gerenoveerd. De kamers zijn simpel maar ok en er is wel een goede airco in de kamer. Mooi onderhouden tuin en zwembaden. Vriendelijk personeel. Je ziet dat het hotel grondig aan het renoveren is dus ik denk dat dit hotel na alle renovatiewerken wel kan groeien tot een 4 sterren hotel. Veel bewaking in en rond het hotel, dit geeft wel een veilig gevoel. Beachboys op het strand zijn inderdaad lastig, maar dit hoort bij de Afrikaanse cultuur en je kan er maar beter rustig bij blijven. Eten is afwisselend, ik ben elke dag met een voldaan gevoel van tafel gegaan! Het is en blijft afrikaans eten, dus ook de smaken zijn natuurlijk anders! Kamer werd wel dagelijks gekuist en lakens werden dagelijks ververst.

• Verbleef: februari 2013, reisde met een partner
10 februari 2013 beoordeeld

The Reef is een prima hotel om lekker even tot rust te komen. Eten is lekker en goed verzorgd met twee maal per week diner onder de sterrenhemel aan het zwembad. De kamers zijn goed maar verwacht geen extra luxe. Wij hadden een zeezichtkamer geboekt die wel duurder was maar de ligging is dan ook veel mooier.Je kijkt dan uit over de mooie tuin en zwembaden met op de achtergrond de zee. Op safari gaan is wel een aanrader en wij hadden deze geboekt bij Dominic. Deze jonge man staat tegenover The reef en samen met zijn chauffeur Sammie is hij betrouwbaar en had hij alles uitstekend geregeld. Ga wel voor minimaal twee nachten anders is het haastwerk omdat de afstand naar Tsavo-oost toch wel 3,5 uur rijden is. Hij heeft ons ook meegenomen naar de township waar zijn vader een schooltje heeft voor kansarme kinderen en dit was zeker ook een ervaring die we niet snel zullen vergeten

Kamertip: Kies voor zeezichtkamer
  • Verbleef: januari 2013, reisde met een partner
21 november 2012 beoordeeld

Een goed resort voor een strandvakantie met uitstekende mogelijkheden voor een boottocht en een Safari. De boottocht snorkelen op Wasini Island ging voor ons helaas niet door, maar wel hebben we Big Game Fishing gedaan en genoten van een prachtige 3-daagse safari. Het hotel zelf heeft leuke animatie met een goed afwisselend programma. Het eten is dagelijks anders en er is een ruime keuze. Prachtig zwembad met swim-up bar waar je kunt genieten! Ben nog wel geraakt door een losgebroken palm-tak, maar dat mag de pret niet drukken! Geweldig resort.

Kamertip: Kies niet die met zeezicht, want dit is vaak belemmerd door palmbomen.
  • Verbleef: oktober 2012, reisde met vrienden
7 november 2012 beoordeeld

The Reef is een prima hotel, mooi zwembad en gelegen aan het strand.
Kamers zijn prima, met airco, alleen de bedden waren keihard.
Faciliteiten zijn prima. Animatie was ook afwisselend.
Eten is prima met veel afwisseling en ruime keuze.

• Verbleef: november 2012, reisde met vrienden
31 augustus 2012 beoordeeld

We hebben hier een leuke twee weken gehad, goede uitvalsbasis voor safari en trip naar wasini.
Tip voor wasini: ga 2 dagen en overnacht in simoni reef lodge bij wasini, 8 cottages met te weinIg aanloop, Sammy's service is goed!
Bij George op strand kun je een goede safari Boeken, ook simoni !

• Verbleef: augustus 2012