“Leuke, originele en leerzame dagtochten in Suriname”

Waterproof Tours Suriname - Day Trips
Geclassificeerd als nr. 4 van 20 Tours in Paramaribo
Attractiegegevens
16 november 2014 beoordeeld

De trips die Waterproof organiseert laat je Suriname op zijn mooist zien: vanaf het water. Wij deden de Sunset Dolfin Tour naar de magische plek waar de twee grote rivieren in zee uitkomen. Vanaf de boot kun je in de luwte langs de oever de spelende en jagende dolfijnen observeren en vanaf de steiger bij een plantagedorp prachtig de zon zien ondergaan- dat alles onder het genot van drankjes en hapjes, want de tours van Waterproof zijn heel goed verzorgd.
Ook deden we de Sugar Trail, een heel interessante tocht naar het verleden van de suikerplantages. De trip voert per bus door de Commewijne, per korjaal naar een voormalige plantage en per tentboot terug naar Paramaribo. De gids van Waterproof weet veel te vertellen en op Marienburg werden we rondgeleid door meneer Soekarni die zelf zijn hele leven in de suikerfabriek heeft gewerkt en met zijn verhalen de ruïnes van de fabriek tot leven wekt.

Beoordeling verzameld in samenwerking met deze attractie
Schrijf een beoordeling

28 oktober 2014 beoordeeld

Bij Waterproof is je trip in goede handen. Lieve leuke en vooral ook enthousiaste gidsen onder bezielende leiding van Liesbeth, ze heeft ook van deze dagtour weer een avontuur weten te maken: proeven van de versgekapte rietsuikerstengel in een stalletje aan de weg, een rijtour langs Commewijne en plantages, een boottochtje naar Concordia, onderweg terug naar Stolkertsijver wel een regenbuitje gepakt, warme waterdruppels. Lekkere snacks onderweg: bakabana, loempiaatjes, pasteitjes, verfrissende drankjes met en zonder alcohol, tocht over de Surinamerivier terug naar de stad. Veelzijdige trip, zeker een aanrader.

23 oktober 2014 beoordeeld

Op de Vakantiebeurs 2014 in Utrecht hebben wij uitgebreid gesproken met Liesbeth van Waterproof Tours. Wij gaven aan wat onze ideeën waren voor onze reis naar Suriname. Op basis van onze wensen en de (terechte) inschatting wat voor soort reizigers wij zijn, heeft Waterproof Tours een op onze lijf geschreven reis door Suriname uitgestippeld. Geen moeite was teveel om voor ons wat te veranderen en te organiseren. Wij wilden niet steeds weer terug naar Paramaribo na een trip, maar trekken van de ene plaats/streek naar de andere. Dat scheelde weer tijd. Waterproof regelde dat allemaal tot in de puntjes. Niets is misgegaan. Door Waterproof hebben wij een onvergetelijke vakantie gehad in Suriname!

16 oktober 2014 beoordeeld via mobiele applicatie

Alle beloofde diersoorten meerdere malen gespot! De dolfijnen waren geweldig! En zo dichtbij! Ook de reuze schilpadden hebben indruk gemaakt!

16 augustus 2014 beoordeeld

Wauw!
De dolfijnen waren niet heel dichtbij maar wat bijzonder..
En vooral het kaaimannen vangen vonden mijn broertje van 15 en ik een heel avontuur.
Ik het donker met een klein bootje het moeras in...
Iets te eten en drinken zit er bij in

Beoordeling verzameld in samenwerking met deze attractie

Reizigers die Waterproof Tours Suriname - Day Trips bekeken, bekeken ook

Paramaribo, Paramaribo District

In Waterproof Tours Suriname - Day Trips geweest? Deel je ervaringen!