5 oktober 2017 beoordeeld

Super ontvangst, geweldige kamer, alles heel netjes en proper, het gehele personeel is super vriendelijk en behulpzaam, lekker eten welk restaurant je ook kiest. Wij hebben andere (7*)hotels in de omgeving bezocht maar prijs-kwaliteit is dit hotel echt een aanrader.

• Verbleef: september 2017, reisde met een partner
10 april 2017 beoordeeld

Afgelopen dagen in The Ritz verbleven, helaas viel het nog al tegen het oog voor detail en snelheid om problemen op te lossen was beneden pijl, jammer voor zo een duur hotel
Eerste villa die wij met 3 personen betrokken stonk, waarschijnlijk de airco, na heen en weer gebel kregen wij een nieuwe villa aangeboden maar konden daar pas om 17.00 in door het wachten ben je dan al een middag kwijt, vervolgens nieuwe villa gekregen, omdat we met 3 personen waren moest er een bed in de kamer worden opgemaakt, dat zou gebeuren zodra wij gingen eten, prima toen we om half 10 terug kwamen in de villa geen bed opgemaakt, wel het bed in de masterroom open geslagen. Housekeeping gebeld, kon wel een half uur duren volgens de dame aan de telefoon.. Houskeeping kwam en had de opdracht gekregen om de villa schoon te maken.. Fout doorgegeven.. Man weer weg om spullen te halen om het bed op te maken.. Alles in de villa was voor 2 personen ipv 3 beetje jammer zoveel ongeintresseerdheid. Dit is een management issue, want de mensen die het uit moeten voeren kunnen alleen hun werk goed doen als ze goed aangestuurd worden. Het gehele complex voelt zo een beetje oud beetje kapot een beetje onverzorgd, in ieder geval bij de villas, doodzonde

Kamertip: Canaal zijde
  • Verbleef: april 2017, reisde met vrienden
Ritz-CarltonADGC, General Manager van The Ritz-Carlton Abu Dhabi, Grand Canal, reageerde op deze beoordelingGereageerd 14 april 2017

Geachte TravelJo60,

Het spijt me oprecht om te horen van uw problemen gedurende uw recente bezoek aan ons hotel, maar vooral het feit dat we niet in staat waren om de situatie te corrigeren naar uw verwachtingen. Ik wil me persoonlijk verontschuldigen voor het tekortschieten, en dat we niet in staat waren voor het verlenen van onvergeteljike momenten waarvoor The Ritz-Carlton bekend staat.

Ik ben blij u te informeren dat de benodige maatregelingen reeds zijn genomen om dergelijke incidenten te voorkomen en ik ben u dankbaar dat u de tijd heeft genomen me dit mede te delen.

Indien ik u verder van dienst kan zijn, hoor ik graag van u. Neem gerust contact met me op via rc.exec.office@ritzcarlton.com.

Met vriendelijke groeten,

Alexander Sell
Hotel Manager

17 mei 2016 beoordeeld

De kamer: compleet, relatief grote badkamer in verhouding tot het slaapgedeelte (2 twin beds met een mini bankje er tussen). Nespresso machine was een plus! Van de 4 nachten, maar 2 keer turn down service gekregen 's avonds. Tot twee keer gebeld naar house keeping om een technisch probleem met een zoemende lamp te verhelpen, maar helaas.
Het zwembad: groot, aflopend naar max. diepte 1.60m. Zeer druk in het weekend (wij waren er in mei), waardoor het zwembadwater er niet heel fris meer uit zag. De voegen tussen de tegels op de bodem van het zwembad waren vies/glibberig. Personeel rondom het zwembad was erg behulpzaam. Je krijgt gratis flesjes koud water bij het zwembad. In het weekend worden de handdoeken als op de ligstoelen gelegd om vervolgens te gaan ontbijten. Er waren te weinig parasols om iedereen van schaduw te voorzien in het weekend.
Restaurant: wij hadden een verblijf op basis van half pension en aten in het buffet restaurant (zowel ontbijt als diner). Ontbijt: te weinig personeel, rommelig, schalen waren leeg en werden pas bijgevuld als je er om vroeg. Geen gevoel van rust en luxe, ook al probeerden sommige personeelsleden er nog iets van te maken. In het weekend stond er een rij van meer dan 20 mensen te wachten om te kunnen ontbijten, terwijl er lege tafels in het restaurant waren. Diner: te weinig personeel om de schalen goed bijgevuld te houden. Sommige gerechten, zoals tonijn en sushi, werden niet standaard bijgevuld: op=op. Omdat het zo druk was in het hotel, wilden we een reservering plaatsen in het buffethotel, maar we konden het restaurant telefonisch niet bereiken. De telefooncentrale gaf aan dat zij te druk waren.....dit verwacht je niet van een vijf sterren hotel. Alles wat mis ging lijkt te maken te hebben met onderbezetting van personeel. Erg jammer en dus een teleurstellende ervaring.

• Verbleef: april 2016, reisde met familie
Beoordeling verzameld in samenwerking met Amoma.com
28 februari 2016 beoordeeld

Reeds maal dit hotel bezocht, en elke keer weer een bijzondere ervaring op alle gebied. Transfer van luchthaven in luxe limousine, uitgebreide uitleg bij het inchecken leuke telkens opnieuw een prachtige kamer. De club level formule is gewoonweg prachtig en biedt een uitgebreide waaier aan extra's. Het zicht vanuit de kamer op het grootse buitenzwembad van de Verenigde Arabische Emiraten is zowel overdag als in de avond adembenemend. Dit jaar ook gebruik gemaakt van de Spa faciliteiten en ook daar een ware belevenis in een ongestoord kader.De verschillende restaurants zijn allemaal meer dan de moeite waard. De brunch op vrijdag is de mooiste en ook de lekkerste dat ik ooit gezien heb. Tientallen meters buffetten zowel warm en koud met de meeste exquise gerechten. Graag wil ik ook de manager Pep Lorenzo bedanken voor de leuke attentie voor mijn 50 ste verjaardag alsook alle mensen van het Club level die onze reis onvergetelijk hebben gemaakt.

Kamertip: Alle kamers zijn er perfect, spa is een ware beleving, brunch op vrijdag en de franse avond zijn toppers
  • Verbleef: november 2015, reisde met familie
30 januari 2016 beoordeeld

Prima verblijf met een wat moeilijke start. Ondanks dat bekend was dat de aankomst om 8 uur zou zijn was er pas om 15 uur een kamer beschikbaar. Maar verder niets te klagen. Meer dan voldoende keuze bij het eten, gelukkig ook voldoende groente. Kamer en badkamer zijn ruim en schoon.

Soms os de lay out wat onoverzichtelijk als je naar vergaderzalen zoekt.

• Verbleef: januari 2016, reisde voor zaken