21 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We hebben het heerlijk gehad in dit hotel. We hadden een vroege check in gevraagd omdat we s ochtends om 6 uur aankwamen en konden dus gelijk de kamer in. Mooie kamers met minibar en goede douche en bad, heerlijk bed en een klein zitje.
Er is een mooie fitness ruimte en op de 3e verdieping een zwembad met ligstoelen . Ook bij het privé strand van het hotel is een mooi zwembad met ligstoelen en nog een fitness. Er is een gezellige bar bij het strand met leuke mensen achter de bar. Vooral Hans uit Mauritius is heel vriendelijk en kan de heerlijkste drankjes mixen.
Langs het jachthaventje bij het hotel aan de marina walk liggen verschillende restaurants. Ga daar vooral eten. Het eten is daar erg goed vooral bij het Aziatische restaurant en bij het Libanese restaurant . Ook het Belgisch café is s avonds erg gezellig.
We hebben genoten van dit hotel!

Verbleef: maart 2018, reisde met familie
2 mei 2017 beoordeeld

Wij verbleven hier 2 nachten als stop-over tijdens een vlucht naar Mumbai met Etihad Airlines.Taxi van luchthaven naar hotel kost 90 dirham en duurt 45 à 60 minuten volgens de verkeersdrukte.
Inchecken verliep vlot en hoffelijk alhoewel het nog maar 10:00 u. was in de morgen !
Wij hadden een zeer grote kamer op een hogere verdieping en een prachtig zicht op de kust. Goede matrassen en prima geluidsisolatie-en Airco. Ruime, volledige badkamer . Hotel is goed gelegen vlak bij de kust.
Het hotel heeft een 5-tal restaurants en een mooi zwembad op een terras en ook nog nabij het privéstrand met ligbedden en parasols en badhanddoeken. Ook jachthaven.
Wij hadden hier een aangenaam verblijf ; restaurants aan de prijzige kant en alcohol ZEER duur zoals overal in deze Golfstaten ; gelukkig was er ook een "happy hour" met 2 voor 1 biertjes.

Kamertip: hoge verdiepingen hebben fantastisch uitzicht
  • Verbleef: februari 2017, reisde met een partner
28 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

36 graden, niet vochtig, geen insecten, weinig of geen wind, 's avonds buiten eten 28 graden. Ideale omstandigheden dus rond half april.
We hebben een club suite geboekt waarbij de kinderen 14-16 in een aparte kamer sliepen op 2 losse beddenbakken met een matras op.
De kamers zijn wat ouder en er zijn wat kleine mankementjes, maar de prijs voor met 4 personen te logeren in een intercontinental in abu dhabi met al die faciliteiten maakt veel goed. Bovendien mag je gebruik maken van de club lounge. Dit betekent een ontbijt zonder kleine roepende kinderen (min leeftijd 12 jaar), a la carte met bediening aan tafel en met een prachtig uitzicht. 'S avonds gratis aperitieven, ook alcohol en een ruime keuze aan aperitiefhapjes, koud en warm. Ook in en uitchecken gebeurt in de lounge. Wij hadden pas een retourvlucht om 2 uur 's nachts en mochten tot half 11 in de club blijven wachten.
Er is een zwembad opnde derde verdieping van het hotel waar je snel moet bijzijn om plaats te hebben. Er is echter een strandje met een zwembad op een 150 meter van het hotel waar behalve op vrijdag en zaterdag (weekend) er nooit een probleem is om plaats te hebben. Houber rekening mee dat je geen zicht hebt op zee, maar het is een lagune waar je zicht hebt op een werf waar ze aan het bouwen zijn. Dit heeft ons niet gestoord. De temperatuur van het water en het zicht op de mooie flatgebouwen maakt alles goed.
Er is een mogelijkheid om een allinclusive formule te nemen. Dan zijn in de verschillende restaurants bepaalde gerechten inbegrepen en ook bepaalde dranken. Wij hebben deze niet genomen en kwamen iets goedkoper uit. Natuurlijk tieners gaan niet libanees eten. Een pizza bij de Italiaan of kaaskroketten of een steak bij Belgian cafe hebben ze liever. In ieder geval is eten en drinken duur. Overal komt ook 20% taks bij. Alles is ongeveer twee keer zo duur als thuis. Kom je echter voor het weer en de ontspanning zit je hier perfect.
Als het van ons afhangt en orijs van vlucht en verblijf zijn hetzelfde komen we volgend jaar terug.
Je betaalt iets meer dan bv tenerife maar 36 graden of 23 is wel een groot verschil. En het water is er warm!

Verbleef: april 2017, reisde met familie
7 maart 2017 beoordeeld

Prachtig hotel: vriendelijk ontvangst, goeie service. Kamers zeer ruim met alle comfort.
We hadden een kamer( niet rokers) op het 33ste: mooi uitzicht , maar 's nachts tot 2u lawaai door bijeenkomsten en feesten! Dus dan maar verhuizen naar het 17 de verdiep! Het hotel beschikt over een Belgisch café met Belgische bieren en gerechten. De bieren zijn helaas zeer duur (toch voor Belgen) want het is een moslim land.Er is een mooi aangelegd strand met fijn zand en strooien hutjes voldoende schaduw. Groot zwembad.
Kinderzwembad met toezicht. Airco was goed en geruisloos.

Kamertip: Vraag nooit een kamer op het 33ste, liefst één met uitzicht op het strand.
  • Verbleef: februari 2017, reisde met een partner
6 maart 2017 beoordeeld

Bij aankomst wordt je auto voor je geparkeerd, bij het inchecken zijn de receptionisten zeer vriendelijk en behulpzaam, je bagage wordt naar boven gebracht. De kamer is oogverblindend mooi en het ontbijt is super uitgebreid, het is enkel jammer dat het zwembad aan het strand zo ver is. ze kwamen wel aan het zwembad rond verse watermeloen zonder dat je ervoor moest bijbetalen. we hebben wel moeten bijbetalen om nog enkele uurtjes in het hotel te mogen blijven na 12u. maar overal was dit een fantastisch hotel, ik zou er zeker opnieuw slapen als ik terugkeer.

• Verbleef: november 2016, reisde met familie