“Leuk en mooi maar..... ”
Beoordeling van Golestan Paleis

Golestan Paleis
Geclassificeerd als nr. 5 van 170 dingen om te doen in Tehran
Attractiegegevens
5 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Best leuk om te zien, veel pracht en praal. De spiegelkamers zijn echt bling bling . Wij hebben alleen de main hall gezien en deze was erg mooi. Het paleis is mooi maar niet echt het mooiste wat we in Iran zijn tegen gekomen. De prijs is best stevig 150.000 rial entree voor het complex en de kamers kosten extra, de main hall kost een 150.000 rial extra.

27 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit paleis dat in de afgelopen eeuwen is gebouwd heeft een prachtige binnentuin. Er is veel te zien maar voor alles moet aan het begin apart entree betaald worden. Wij de drie belangrijkste paleizen gaan bekijken en samen met het tegelwerk zijn die schitterend. Het was mijn tweede bezoek maar opnieuw vond ik het zeer de moeite waard!

17 april 2018 beoordeeld

Je moet bij de entree aangeven, welke delen van het paleis-complex je wilt bezichtigen. 2 delen zijn als "gewone" toerist voldoende.
De entree van het hoofdgebouw is omgeven door veel zilver en glas. Verder met de trap omhoog kom je bijeen aantal schitterende zalen uit die prachtige keizerlijke tijd.

17 april 2018 beoordeeld

Ten op zichten van de paleizen, huizen, ... in andere Iraanse steden is dit paleis duur (je moet per kamer betalen). Bovendien vond ik dit ook het minst mooie gebouw dat ik bezocht. Spaar je geld voor de historische huizen in Kashan of de Moskeeën van Yazd...

Bekijk meer beoordelingen
22 januari 2018 beoordeeld

een koninklijk paleis uit de zestiende eeuw, 2 eeuwen later in de Qajar-periode gerestaureerd tot officiële verblijfplaats van de Sjah. De Pahlavis gebruikten het als ceremonie- en receptieruimte. Omdat het paleis uit verschillende aan elkaar gebouwde vertrekken bestaat moet je voor elk deel een apart ticket kopen. Wij kiezen naast de algemene toegang (150.000 RLS pp) en de grote troonzaal (150.000 RLS pp) nog voor twee van de acht bijzalen (80.000 RLS pp per zaal). De zaal met schilderijen die wij o.a. kozen is niet zo'n aanrader (familekiekjes). Het overige straalt vooral overvloed en schittering uit: veel Venetiaanse spiegels. De sjah gebruikte ook de ruimtes om zijn vele uitzonderlijke en dure relatiegeschenken te etaleren.

Reizigers die Golestan Paleis bekeken, bekeken ook

In Golestan Paleis geweest? Deel je ervaringen!