“Duur”

Golestan Paleis
Geclassificeerd als nr. 5 van 170 dingen om te doen in Tehran
Attractiegegevens
17 april 2018 beoordeeld

Ten op zichten van de paleizen, huizen, ... in andere Iraanse steden is dit paleis duur (je moet per kamer betalen). Bovendien vond ik dit ook het minst mooie gebouw dat ik bezocht. Spaar je geld voor de historische huizen in Kashan of de Moskeeën van Yazd...

22 januari 2018 beoordeeld

een koninklijk paleis uit de zestiende eeuw, 2 eeuwen later in de Qajar-periode gerestaureerd tot officiële verblijfplaats van de Sjah. De Pahlavis gebruikten het als ceremonie- en receptieruimte. Omdat het paleis uit verschillende aan elkaar gebouwde vertrekken bestaat moet je voor elk deel een apart ticket kopen. Wij kiezen naast de algemene toegang (150.000 RLS pp) en de grote troonzaal (150.000 RLS pp) nog voor twee van de acht bijzalen (80.000 RLS pp per zaal). De zaal met schilderijen die wij o.a. kozen is niet zo'n aanrader (familekiekjes). Het overige straalt vooral overvloed en schittering uit: veel Venetiaanse spiegels. De sjah gebruikte ook de ruimtes om zijn vele uitzonderlijke en dure relatiegeschenken te etaleren.

2 januari 2018 beoordeeld

Het is een imposante plek om te bezoeken. Het was de eerste plek die ik bezocht na aankomst in Tehran. Het geeft een goede indruk van de rijkdom van de sjah tijd.
Neem er wel ca 2 uur voor om er door heen te dwalen.

19 november 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Voormalig paleis van de sjah en zijn vrouw. Veel pracht en praal. Mooi gebleven door redelijk onderhoud. Je loopt wel met wat schaamrood op de kaken door deze onnodige rijkdom. Een must see.

Bekijk meer beoordelingen
16 november 2017 beoordeeld

Rustige oase inde drukke stad. Het is een complex met verschillende vertrekken en ook een school, voor ons ook de manier om locals aan te spreken.

Reizigers die Golestan Paleis bekeken, bekeken ook

In Golestan Paleis geweest? Deel je ervaringen!