“Geeft een goede indruk van de Iraanse geschiedenis.”
Beoordeling van Golestan Paleis

Golestan Paleis
Geclassificeerd als nr. 5 van 169 dingen om te doen in Tehran
Attractiegegevens
2 januari 2018 beoordeeld

Het is een imposante plek om te bezoeken. Het was de eerste plek die ik bezocht na aankomst in Tehran. Het geeft een goede indruk van de rijkdom van de sjah tijd.
Neem er wel ca 2 uur voor om er door heen te dwalen.

19 november 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Voormalig paleis van de sjah en zijn vrouw. Veel pracht en praal. Mooi gebleven door redelijk onderhoud. Je loopt wel met wat schaamrood op de kaken door deze onnodige rijkdom. Een must see.

16 november 2017 beoordeeld

Rustige oase inde drukke stad. Het is een complex met verschillende vertrekken en ook een school, voor ons ook de manier om locals aan te spreken.

18 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Een beetje triest en verlaten. De grote hal is wel prachtig. Over de top. Waterpartijen staan droog en het cafeetje in het complex kan niet meer dan 10 personen aan. Ik vind het geen aanrader.

Bekijk meer beoordelingen
17 oktober 2017 beoordeeld

Dit paleizencomplex herbergt maar liefst 9 musea, waar je allemaal apart voor moet betalen. Het lastige is dat je van te voren niet weet wat je kunt verwachten. De algemene tuin en de ontvangsthal zijn prachtig, net als de indrukwekkende Spiegelzaal. De enorme marmeren troon werd gerestoreerd en was dus niet (goed) te zien.
Al met al een van de mooiste bezienswaardigheden van Teheran.

Reizigers die Golestan Paleis bekeken, bekeken ook

Tehran, Tehran Province
Tehran, Tehran Province

In Golestan Paleis geweest? Deel je ervaringen!