“Anders dan Verdacht”
Beoordeling van National Museum of Iran

National Museum of Iran
Geclassificeerd als nr. 15 van 149 dingen om te doen in Tehran
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
19 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Op uitdrukkelijk aanraden van een aantal Iraniërs bezochten wij het national museum of Iran. We hadden de verwachting dat we meer te weten zouden komen over de volken, bezetters, revoluties etc. Die hebben plaatsgevonden. Het is echter een grote verzameling potjes, pannetjes en steentjes die ons, hoe oud ook, niet echt konden bekoren. Veel interessanter vonden wij bijv. de voormalige ambassade van de USA.

Datum van activiteit: oktober 2017

17 oktober 2017 beoordeeld

Eén van de beste historische musea in Iran: Archeologische vondsten uit de 4de eeuw voor Chr., beelden en voorwerpen uit de tijd van Darius en Xerxes,, prachtig glas- en aardewerk, een geconserveerd lichaam van een Parth uit de 4e eeuw, en nog veel meer. Een paar uur zijn zo maar voorbij.

Datum van activiteit: september 2017
28 november 2016 beoordeeld

had gedacht hier veel grote oude historisch zaken te zullen vinden. Maar dat viel enigszins tegen. De bewakers lopen er als haantjes rond en das is misschien dan nog wel naast de stele van hammoerabi het meest intrigernd om te bekijken.

Datum van activiteit: mei 2016
5 oktober 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Je moet er even heen, want wat er ligt is zo vreselijk oud. Niet de objecten wekken de verbazing maar het besef dat 9000 jaar geleden mensen dit maakten.

Datum van activiteit: oktober 2016
Bekijk meer beoordelingen
4 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Bezoek aan National museum of Iran , leuk om gezien te hebben, is, conform verwachting, wel gedateerd, doch leuk om gezien te hebben. Historie van Iran wordt wel inzichtelijk.

Datum van activiteit: mei 2016

Reizigers die National Museum of Iran bekeken, bekeken ook

Tehran, Tehran Province
Tehran, Tehran Province

In National Museum of Iran geweest? Deel je ervaringen!