“De blauwe moskee van Amman”
Beoordeling van King Abdullah Mosque

King Abdullah Mosque
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 32,00*
Vanaf
Grot van de zeven slapers en islamitische ...
Geclassificeerd als nr. 12 van 98 dingen om te doen in Amman
30 mei 2018 beoordeeld

Onze taxichauffeur bracht ons hierheen toen we om 15 u tijdens Ramadan voor het gesloten Jordan Museum stonden.
Gezien het onze laatste dag was en wij nog souvenirs dienden te kopen kwam het ons goed uit dat er aan deze moskee een uitgebreide souvenirshop was, de beste die we in heel Jordanië tegen kwamen en vonden er alles wat we zochten.
Men biedt er je thee en koekjes aan, en is bijzonder vriendelijk.
De moskee zelf is buiten de kleur niet speciaal, blijkbaar is dit de enige moskee die toeristen in Amman kunnen bezoeken.

29 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

In Amman is deze moskee een van des grootste. Mooi van de buitenkant en toegankelijk voor publiek. Geen bijzonderheden maar wel leuk om er naar toe te gaan als je in de buurt bent. Toegangprijs is ongeveer 4 Jod.

9 april 2018 beoordeeld

Het is een moskee. Niet heel uniek of architectonisch bijzonder. Vrij recent gebouwd (in de jaren tachtig).

Bezoekje waard, maar niet heel speciaal.

12 september 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

In een land als Jordanië hoort een bezoek aan een moskee er wel bij . Ik had er al wat over gelezen, maar onze taxi chauffeur erkende dat de blauwe moskee de enige was, waar je als toerist naar binnen kon. Je hoeft geen rekening te houden met kleding, aangezien men voor zowel mannen als vrouwen gepaste kledij heeft, die gratis te leen is.

Hetgeen wat me het meest is bijgebleven is de vriendelijkheid van de mensen daar. De moskee aan de buitenkant is prachtig. Aan de binnenkant niet heel bijzonder.

Je start en eindigt in een souvenir winkel. Ook daar is men gemeend aardig en wordt er thee aangeboden na afloop. Jammer dat alles daar extreem duur was (een deel ging naar het goede doel is wat er werd verteld).

Een bezoek aan deze moskee is zeker de moeite waard.

Bekijk meer beoordelingen
31 mei 2017 beoordeeld

Moderne en zeer fraaie moskee. Ook mijn vrouw mocht mee naar binnen nadat ze een abaya had aangetrokken.

Reizigers die King Abdullah Mosque bekeken, bekeken ook

Amman, Gouvernement Amman
Amman, Gouvernement Amman

In King Abdullah Mosque geweest? Deel je ervaringen!