“Opdringerig ”

Vanaf
Colombo City Day Tour
Geclassificeerd als nr. 5 van 114 dingen om te doen in Colombo
22 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Leuke omgeving. Door het laagseizoen werden wij alleen aan de lopende band lastig gevallen door gidsen. Moeilijk van af te komen

11 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Een leuke attractie als je in Colombo bent. Tempo is vrij toegankelijk na betaling van een kleine prijs. Natuurlijk doe je in het begin je schoenen uit.

Binnen ontdek je een waar museum van deels vervallen boeddhistische spullen. De verering van de olifant is duidelijk. Als je goed zoekt in het museum wat op de eerste etage is gevestigd vind je nog een aantal christelijke spullen.

Het bezoek aan de tempel Kosher een uurtje en is zeker de moeite waard. Erg je niet aan het stof, dat lijkt erbij te horen

17 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Naast de tempel op het water is er ook een oude tempel een stuk verder op. In deze tempel staan allerlei giften uitgestald van kleine giften tot horloges en zelfs auto's.

21 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wellicht had ik het niet goed ingeschat. De tempel is niet groot.
Bij de ingang schoenen inleveren en 300 roepia betalen (€1,50) per volwassene. Onze jongste mocht gratis.
Binnen staan allemaal relikwieën, beelden en andere 'glimmers'. De enorme rust is heerlijk in de drukke stad. De grote buddha binnen is heel groot.
Al die buddha beelden op foto's staan op het dak en hadden we eerst over het hoofd gezien. Ze komen van een tempel af en zijn hier neergezet. Dat vond ik persoonlijk een tegenvaller en zonde. Niet kunnen navragen wat hier de reden van is omdat bijna niemand Engels sprak.
Helemaal achterin staan diverse klassieke auto's waarvan we ook moesten gissen wat die daar doen maar wel mooi om te zien als autofiel. Ik telde een Mazda 1800 uit 1966, twee rollls royce's en n Mercedes van de jaren '20 -'30 en wat modernere merdedessen, een MG en een bmw e39.

Aan de overkant staan wat oude werktuigen, machines en een stoomwals. Allemaal in verschillende stadia van verval. Hier wordt jammer genoeg niets mee gedaan qua onderhoud. Een tip, zoek de vleugel (piano).

Bekijk meer beoordelingen
13 mei 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

De tempel is moeilijk te vinden, maar zeer aprart, er gebeurt van alles in ceremonieën die indrukwekkend zijn, en wat een mooi gebouw.

Reizigers die Gangaramaya (Vihara) Boeddhisten Tempel bekeken, bekeken ook

In Gangaramaya (Vihara) Boeddhisten Tempel geweest? Deel je ervaringen!