“Prachtige natuur, goede gidsen.”
Beoordeling van Chitwan Jungle Safari

Chitwan Jungle Safari
Geclassificeerd als nr. 3 van 8 dingen om te doen in Chitwan National Park
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: Meer dan 3 uur
Nuttige informatie: Kluisjes / opslag, Voedsel te koop, Activiteiten voor oudere kinderen, Trappen / lift, Parkeergelegenheid kinderwagens, Toiletten, Activiteiten voor jonge kinderen
31 december 2016 beoordeeld

Prachtige tocht door het natuurreservaat. Tijdens de tocht, contact met diverse dieren, waaronder 2 neushoorns. Beter tijdens de ochtend, is minder druk, minder jeeps.

29 december 2016 beoordeeld

Mijn man en ik hebben een (grote) jungle walk gedaan met twee gidsen. We zijn erg blij dat wij de jungle ingegaan zijn. Wij hadden ook twee hele goede Engels (erg goed) sprekende gidsen (Jitu Tharu en Basant Mahato) die ons niet alleen van alles vertelden over de dieren in de jungle maar ook over de planten die bv. als geneesmiddelen worden gebruikt. Wij hebben ook een picknick gedaan in de jungle met uitzicht op een badderende neushoorn. Voor ons dus al met al een geweldige ervaring.

30 maart 2015 beoordeeld

Wij hebben de drie dagen tour gedaan. We sliepen op een prima plek met mooie grote kamers. Eerst hebben wij de jungle walk gedaan. Ondanks alle verhalen hebben wij geen spannende dieren gezien. We zijn met onze twee gidsen nog wel op zoek gegaan naar neushoorns, maar deze niet meer gevonden.
Wel hebben wij een verlaten hotel gezien dat op een spookhotel leek. Het verhaal gaat dat de eigenaar alles zo heeft achtergelaten, omdat hij dacht dat hij alles zo terug zou krijgen maar de rechtzaak duurt nu al 8 jaar ofzo.

Ook zijn wij de jungle door gegaan op de rug van de olifant. Dit was wel heel gaaf. Wij hebben deze keer wel de neushoorns gezien, moeder met baby. Ik ben nog nooit zo dichtbij een neushoorn geweest. Ik vond het een geslaagde dag, ook al heb je niet veel ruimte in het bakje op de olifant.

19 oktober 2014 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij zijn gister teruggekomen van 3 dagen/2 nachten Chitwan. Achteraf hadden we deze dagen in nepal beter op een andere manier kunnen besteden.
Ondanks alle adviezen om geen pakketten te boeken hebben we dat, vanwege eerdere goede ervaringen met deze reisagent, toch gedaan. Maar wat een tegenvaller.
Het enige waarvoor je komt is eigenlijk de safari. Verder is er werkelijk niets te beleven. Dus wordt het programma aangekleed met allemaal 'extra's' zoals een culturele show (als Frans Bauer om de hoek had gestaan waren we niet verbaasd geweest), een jungle walk (een wandeling door het Amsterdamse bos is mooier)en birdwatching (huismussen kan ik in Nederland ook zien, en dan zonder verrekijker).

De olifantensafari was leuk om een keer mee te maken. Al was deze wel heel toeristisch en is de kans om wilde dieren te zien in deze kleine wandeling van 1,5 uur, heel klein.
Toen we later bij het elefant briefing center zagen hoe ze met deze dieren omgaan kregen we er ook een beetje spijt van dat we hieraan mee hadden gedaan. Dat dit nog wordt toegestaan anno 2014?! En dat noemt zich een national park!! Het zou ze meer sieren als ze een programma zouden ontwikkelen om olifanten weer meer in het wild te laten voorkomen ipv om ze te martelen met als doel mensen te vervoeren.

Als je safari's in Afrika gewend bent ga je hier absoluut niet blij van worden. Ons advies: niet doen!!!

Bekijk meer beoordelingen
7 oktober 2013 beoordeeld

met 2 ervaren gidsen een dagje te voet de jungle ingetrokken, tussen zeldzaam geworden
olifantsgras. Ze leggen je uit wat je moet doen als er een neushoorn, beer, tijger etc.. je pad
kruist...meestal zijn die dieren te bang om tevoorschijn te komen, maar het maakt de sfeer wel
wat spannender!!!En op een bepaald moment was ik mijn 2 gidsen volledig kwijt, toen ik ze zag wegspurten elk in een andere richting & stond ik alleen in de "gevaarlijke jungle"! Bleek dat ze alletwee aangevallen waren door een zwerm wilde wespen. Die waren gevaarlijker dan de tijgers. En ik met mijn westers luchtje, had geen last. De 2 gidsen waren echter serieus gestoken. Eéntje in zijn gezicht, de ander op zijn armen...wat mooie foto's opleverde. De elephant ride was iets toeristischer.

Reizigers die Chitwan Jungle Safari bekeken, bekeken ook

Chitwan National Park, Chitwan District

In Chitwan Jungle Safari geweest? Deel je ervaringen!