“Mooie plek, steun heropbouw”
Beoordeling van Durbar Plein - Kathmandu

Durbar Plein - Kathmandu
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 32,00*
Vanaf
Privérondleiding van een halve dag door het ...
1 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooie plek om te komen. Je betaalt wel 1000 roepie als toegang. In mei gezellig druk, veel te beleven.

23 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Ik vond het plein en de pagodes en tempels die er stonden toch best indrukwekkend, samen met de sfeer. Ze zijn druk bezig met opbouwen en restaureren dus zal nog wel even duren tot het weer opgebouwd is. Ondanks dat erg mooi om te zien. De entreeprijs is hoog.

23 december 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Ik had me heel wat voorgesteld van dit plein met al zijn tempels.
Musschien waren de verwachtingen te hoog gespannen want het viel mij erg tegen. Natuurlijk moet je het plein bezoeken wanneer je in Kathmandu bent, maar het is vrij klein, erg druk en je word doorlopend lastig gevallen door gidsen en kooplieden die hier veel halsstarriger zijn dan in de rest van Nepal.
De entreeprijs is verhoogd naar 1000 rupee pp en ticket is 1 dag geldig. Wanneer je meerdere dagen het plein wilt bezoeken kun je gratis een visitorpas krijgen op veroon van he ticket. Je hebt dan wel je paspoort en een pasfoto nodig.
Er wordt hard gewerkt aan restauratie van de door de aardbeving getroffen gebouwen.
Vanaf Cosmo de Cafe heb je een mooi uitzicht over het plein en daar kun je even bijkomen van de drukte. Ze hebben eenvoudig maar goed eten!

28 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Op deze plek zijn de gevolgen van de aardbeving van 2015 nog zeer goed zichtbaar. Maar toch een plek die een bezoek verdiend.

Bekijk meer beoordelingen
11 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Triest om te zien dat er zoveel is ingestort. Door de aardbeving is het plein erg verwoest. Het entreegeld van 1000 rupia lijkt veel omdat er nu niet heel veel meer te zien is, maar ze hebben het nodig voor de wederopbouw.

Reizigers die Durbar Plein - Kathmandu bekeken, bekeken ook

Patan (Lalitpur), Kathmandu Valley
Kathmandu, Kathmandu Valley

In Durbar Plein - Kathmandu geweest? Deel je ervaringen!