Vandaag geopend: 07:00 - 19:00

Kathmandu Full Day Tour
22 beoordelingen
vanaf US$ 74,00
Beoordeeld op 23 maart 2018 via mobiele applicatie

Ik vond het plein en de pagodes en tempels die er stonden toch best indrukwekkend, samen met de sfeer. Ze zijn druk bezig met opbouwen en restaureren dus zal nog wel even duren tot het weer opgebouwd is. Ondanks dat erg mooi om te zien. De entreeprijs is hoog.

Beoordeeld op 23 december 2017 via mobiele applicatie

Ik had me heel wat voorgesteld van dit plein met al zijn tempels.
Musschien waren de verwachtingen te hoog gespannen want het viel mij erg tegen. Natuurlijk moet je het plein bezoeken wanneer je in Kathmandu bent, maar het is vrij klein, erg druk en je word doorlopend lastig gevallen door gidsen en kooplieden die hier veel halsstarriger zijn dan in de rest van Nepal.
De entreeprijs is verhoogd naar 1000 rupee pp en ticket is 1 dag geldig. Wanneer je meerdere dagen het plein wilt bezoeken kun je gratis een visitorpas krijgen op veroon van he ticket. Je hebt dan wel je paspoort en een pasfoto nodig.
Er wordt hard gewerkt aan restauratie van de door de aardbeving getroffen gebouwen.
Vanaf Cosmo de Cafe heb je een mooi uitzicht over het plein en daar kun je even bijkomen van de drukte. Ze hebben eenvoudig maar goed eten!

Beoordeeld op 28 oktober 2017 via mobiele applicatie

Op deze plek zijn de gevolgen van de aardbeving van 2015 nog zeer goed zichtbaar. Maar toch een plek die een bezoek verdiend.

Beoordeeld op 11 oktober 2017 via mobiele applicatie

Triest om te zien dat er zoveel is ingestort. Door de aardbeving is het plein erg verwoest. Het entreegeld van 1000 rupia lijkt veel omdat er nu niet heel veel meer te zien is, maar ze hebben het nodig voor de wederopbouw.

Beoordeeld op 11 oktober 2017 via mobiele applicatie

Durbar Plein heeft veel schade opgelopen tijdens en na de aardbeving in 2014. Er is een start gemaakt met de restauratie maar de ziel is eruit! Niet meer wat het is geweest! Indien je langer in Kathmandu verblijft is het handig om een visitors pas te scoren. Deze pas is verkrijbaar naast het paleis waar Kumari verblijft. Neem wel je paspoort, foto (pas)en je entree bewijs mee dat toegang geeft tot bezoek Durban plein! Ondanks alle vernielingen zou ik er toch tijd voor uit trekken dit plein te bezoeken. Toegang 1000 rps.