Kigali Memorial Centre / Gisozi Genocide Memorial Centre
Vandaag geopend: 08:00 - 16:00
Opslaan
Van tevoren boeken
Waarom op TripAdvisor boeken?
  • Tourhoogtepunten & volledig reisschema

1 beoordeling
vanaf US$ 25,00
Meer info
Beoordeeld op 24 maart 2018 via mobiele applicatie

De geschiedenis waardig weergegeven. Prachtige tuin, mooi opgebouwd museum. Wel expliciete beelden.... In 2u krijg je een goed beeld van de nog recente geschiedenis van Kigali/Rwanda.

Datum van activiteit: maart 2018
Beoordeeld op 1 december 2017

Het was een indrukwekkende ervaring om in het museum alle info te lezen en de trieste foto's te zien. Ik kan niet begrijpen dat er schedels ten toon gesteld liggen en dat er mensen foto's van maken. Ik vind dat respectloos. Ik kan me de televisiebeelden uit 1994 nog goed herinneren. Toen kon ik al niet begrijpen dat mensen elkaar zoiets aan kunnen doen. En als je leest waarom is dat helemaal onbegrijpelijk.

Datum van activiteit: november 2017
Beoordeeld op 13 november 2017

Om te kunnen begrijpen waarom het in Rwanda zo ontzettend uit de hand gelopen is moet je dit museum bezoeken. Tentoonstelling geeft op een goede wijze uitleg over de historie van Rwanda, van het kolonialisme, via de genocide naar het huidige Rwanda. Erg indrukwekkend.

Datum van activiteit: juli 2017
Beoordeeld op 7 augustus 2017 via mobiele applicatie

Als je door Rwanda reist dan word je nergens meer dan hier geconfronteerd met de genocide en hoe de Rwandees door de hel ging... hier kan je niet anders dan stil van worden...

Datum van activiteit: juli 2017
Beoordeeld op 17 juni 2017 via mobiele applicatie

Dit museum is tevens de laatste rustplaats van veel slachtoffers van de rassenrellen in Rwanda. Museum geeft goed beeld van de historie. Erg indrukwekkende plek. Must see als je in Kigali bent.

Datum van activiteit: juni 2017