Victoria Falls Safari Club(Victoriawatervallen)
Ilala Lodge(Victoriawatervallen)
  • Gratis parkeren
Victoria Falls Safari Lodge(Victoriawatervallen)
  • Inclusief ontbijt
Elephant Hills Resort(Victoriawatervallen)
  • Gratis parkeren
The Kingdom at Victoria Falls(Victoriawatervallen)
Cresta Sprayview Hotel(Victoriawatervallen)
Pamusha Lodge(Victoriawatervallen)
  • Gratis parkeren
Victoria Falls Backpackers(Victoriawatervallen)(Heel veel waar voor je geld!)
  • Zwembad
A'Zambezi River Lodge(Victoriawatervallen)
Priceline
  • Gratis parkeren
Imbabala Zambezi Safari Lodge(Victoriawatervallen)
  • Inclusief ontbijt
12 oktober 2017 beoordeeld

Een fantastisch hotel direct bij de Victoria Falls, die op loopafstand te bereiken zijn. Kamers zijn niet al te groot maar wel comfortabel. Service was prima. Prettige tuin met een mooie uitzicht. We hebben in het tuinrestaurant gegeten en dit was een goed buffet.

Kamertip: Kamers aan de achterkant hebben mooie uitzicht op de omgeving.
  • Verbleef: september 2017, reisde met familie
15 maart 2017 beoordeeld

Na een bezoek aan de Victoriafalls hadden we een afternoontea gepland in the Victoria Falls hotel, een echt koloniaal hotel met de grandeur van weleer en tiptop onderhouden.
Het wasnpuur genieten van deze Hightea op terras, met scones, sandwiches en pasteitjes en thee à volonté naar keuze. Supervriendelijke service en een zeer redelijke prijs voor zowel deze toplocatie en het culinaire genot.
Als je zover geraakt, is dit zeker een to do op je lijstje.

Kamertip: Alle comfort en luxe is aanwezig, kiezen maakt het alleen moeilijker
  • Verbleef: oktober 2016, reisde met vrienden
Antwoord van management:Gereageerd 28 maart 2017

We thank you for highlighting that the High Tea is a, "must do," experience.

21 juli 2016 beoordeeld

Het VFH is imposant.
Groot gebouw, vele vleugels, gigantische tuin, ...

Wij boekten een deluxe stable wing room. Ruime aangename kamer, zeer groot en beetje lawaaierig bed. De badkamer is super, ouderwetse badkuip - die in een mum van tijd is volgelopen - en een fantastische regendouche met groot debiet.
Gepersonaliseerde service, eigen lounge. Top! Vb Na de rafting namen ze onze vuile en natte schoenen mee, beetje later kregen we ze terug: als nieuw en droog.

Het ontbijt wordt geserveerd in open lucht, matige kwaliteit, de koffie is niet te drinken, ook niet als je een cappuccino vraagt (moet je trouwens 3$ voor bijbetalen!)

De hapjes die ze serveren bij de afternoon tea zijn wel heel lekker, bovendien geserveerd op een fantastische klassieke manier. Ook de niet alcoholische cocktails zijn zeer goed.

Wij aten s avond 1 keer "on the terras" en 1 keer in "the jungle" (hun gewone restaurant) beiden bieden matige kwaliteit, prijs-kwaliteit zelfs niet ok.

De locatie van het hotel is wel de max! Vanuit de tuin zicht op de brug over de Zambezi, je ziet de mist van de falls. Je kan naar de watervallen stappen via een paadje, inkomgeld is duur 30$ pp maar absoluut de moeite waard. Rond de falls stappen, vonden wij veel indrukwekkender dan erover vliegen met de heli.

Hotel is vooral de moeite waard omwille van de ligging, de infrastructuur en de service.

• Verbleef: juli 2016, reisde met familie
24 april 2016 beoordeeld

Na een bezoek aan de Victotia falls even lunchen in dit fantastische hotel. Alles ademt een rijk engels verleden uit. Binnen kijk je je ogen uit naar alles wat aan de muren hangt van schilderijen en opgezette dieren. De ruimtes zijn echt in perfecte staat en de ober lopen er nog in de autentieke engelse kledij. Op het enorme terras is de uitkijk over de watervallen prachtig te zie (in de verte dan) en de gigantische tuin is ook prachtig onderhouden. Op het terras kun je voor een redelijke prijs goed lunchen en evt een locaal biertje erbij drinken. Cappuccino na is voortreffelijk. Indien je over voldoende financieel beschikt dan zou ik zeker een nachtje hier boeken (ongeveer 200 euro voor een goedkopere kamer) Kun je van daaruit de volgende dag naar de watervallen en een helicoptervlucht maken boven de Falls

• Verbleef: maart 2016, reisde met een partner
30 augustus 2015 beoordeeld

Het Victoria Falls Hotel is het oudste hotel in Zimbabwe en ligt aan wat oorspronkelijk de spoorlijn van Kaapstad naar Caïro moest worden. Deze spoorlijn werd gebouwd onder inspiratie van de man naar wie de toenmalige Engelse kolonie werd vernoemd, Cecil John Rhodes. Beroemdheden, presidenten en staatshoofden vanuit de hele wereld slapen graag in het Vic Falls Hotel. De Victoria Watervallen liggen op loopafstand.
Het luxe hotel is geheel gerenoveerd, maar ademt nog steeds een koloniale sfeer. Het is er zo "typical British". De kamers zijn van alle moderne comfort voorzien. De lounges en drie restaurants zijn mooi ingericht. In de grote, fraai aangelegde exotische tuin liggen tennisbanen en een zwembad, met stijlvolle ouderwetse badhuizen, waar het heerlijk relaxen is. In restaurant Livingstone Room moet je wel een hemd dragen (dus geen T-shirt, sweater of pull).
Het ontbijt wordt in open lucht geserveerd met uitzicht op de brug over de Zambezi en de ‘spray’ van de watervallen. We hebben er ’s avond twee keer lekker gegeten.
Conclusie :
Uitstekend hotel in een gezellige koloniale sfeer met vriendelijk personeel en een zeer goede keuken.

Meer info over onze reis naar Zimbabwe?
Surf naar http://www.ericmartine.be/ZIM/ZIMint.html

Kamertip: Een kamer met zicht op de tuin heeft zicht zicht op de brug over de Zambezi, de waternevel en een bijzonder mooie zonsopgang.
  • Verbleef: juli 2015, reisde met een partner