Beoordeeld op 16 november 2015

Op een prachtige plek midden in de Medina een cursus gevolgd. Alles is tot in de puntjes verzorgd. Prachtige kamers, uitstekende bedden. Mooie plek om Marrakesh te verkennen. Vanuit de drukke stad zo in een oase van rust.

• Verbleef: november 2015, reisde voor zaken
Beoordeeld op 16 november 2015

Riad Safa is centraal gelegen, op loopafstand van al het moois in de medina. Het is niet al te groot en heeft daardoor een knusse uitstraling. Dakterras is super, kamers zijn precies goed, bediening is zeer aardig, kortom: een aanrader voor iedere bezoeker ongeacht de reden van je bezoek. Wij waren met 10 personen voor een inhouse cursus; zelden zo aangenaam cursus gehad!

Kamertip: alle kamers gericht op binnenplaats, heerlijk rustig
  • Verbleef: november 2015, reisde met vrienden
Beoordeeld op 31 mei 2015

Heerlijke riad, met een prachtig dakterras en zeer vriendelijk personeel. De kamers zijn erg mooi, en het bed was heerlijk. Het riad is heel erg mooi ingericht ( deed me denken aan Riad El Fenn, maar gelukkig veel minder prijzig).Je kan ook gebruik maken van de Hamman op het dak, en een massage krijgen ( was erg goed, maar moet je wel reserveren).
Lekker ontbijt, en elke kamer heeft een privéterras. Je kan er ook lunchen of dineren ( de vistajine is erg goed). Op verzoek ontbijt in de kamer, op priveterras of op het dakterras.
Je moet wel even zoeken om te weten waar het is, maar als je laat weten wanneer je aankomt haalt het personeel je op ( eerste keer wel erg handig). Plungepool op het dakterras is klein, maar lekker om op te frissen na een warme dag. In de buurt van de Place des Epice en het fotografiemuseum. De buurt is nog rustig ( in vergelijking met de omgeving van het jamal el fna), wat ik zelf wel prettig vond. Als je echt aan de drukte wil ontsnappen kan je met de taxi naar de Beldi country club, net buiten Marrakech!

Verbleef: mei 2015, reisde met vrienden
Beoordeeld op 8 maart 2015

Wat een superplek om Marrakech te leren kennen. Een mooi, intiem riad, waar Francoise en haar team alles in het werk stellen om je thuis te laten voelen. Mooi ingericht en compleet, waarbij alles 'rust, ontspanningen en verwennerij' uit straalt. Iedere dag een heerlijk traditioneel ontbijt en naar wens een diner dat qua kwaliteit in menig restaurant nauwelijks wordt overtroffen.
Eigenlijk wilde ik deze recensie niet schrijven, want het is een plek om geheim te houden, maar dat verdienen ze niet. We komen zeker terug.

Kamertip: Alle kamers zijn rustig, alleen om 06.00 uur heb je even last van de naburige moskee, door de oproep tot gebed.
  • Verbleef: maart 2015, reisde met vrienden
Beoordeeld op 6 oktober 2014

Riad Safa is een heerlijke plek, een pareltje om te verblijven in deze drukke stad en een prima uitvalsbasis om de stad te ontdekken.
Het is een oase van rust en alles is met veel zorg, smaak en liefde ingericht en dat voel zodra je in Riad Safa een voet over de drempel zet.
Je kunt in Riad Safa heerlijk ontspannen in 1 van de vele leuke zithoekjes of op het fraaie dakterras. Bovendien kun je er uitstekend ontbijten en dineren. kortom: bezoekt u Marrakech, boek een kamer in Riad Safa en geniet!

• Verbleef: september 2014, reisde met vrienden